PDA

View Full Version : Is je gitaar alleen maar een stuk hout, of....



Stratman70
11 januari 2004, 14:38
...is het je maatje, je muzikale verlengstuk waar iets "heiligs" aan is en alleen voor / van jou is, de ideale vrouw die niet zo zeurt, maar helaas minder verdienstelijk in bed is, je probleemoplosser etc. Hoe belangrijk is ie en welke rol speelt ie in je leven?

Zo kan ik soms echt de hele tijd alleen maar kijken naar mijn gitaar en me verbazen over de schoonheid ervan. Als ik tv kijk, dan ligt de gitaar op schoot en de vriendin op de andere bank, etc. Mijn gitaren hebben ook een naam (maar dat is een andere topic) Hoe is dat bij jullie??????

Sliver
11 januari 2004, 14:47
:o dit klinkt alsof je in therapie moet

NeeraDJ
11 januari 2004, 17:25
+1

Een gitaar is een instrument waarmee je een werkzaamheid verricht. Zo'n beetje net zoals een schilder met zijn doek, kwast en palletten of een houtzager met zijn zaag. Natuurlijk wil je dat het mooi en stoer is, maar gozer het is een levenloos ding. Het enige een gitaar evt. voor je levensonderhoud kan doen is geld opbrengen, verder NIX!!

Negative K3 fan
11 januari 2004, 17:42
+1

Een gitaar is een instrument waarmee je een werkzaamheid verricht. Zo'n beetje net zoals een schilder met zijn doek, kwast en palletten of een houtzager met zijn zaag. Natuurlijk wil je dat het mooi en stoer is, maar gozer het is een levenloos ding. Het enige een gitaar evt. voor je levensonderhoud kan doen is geld opbrengen, verder NIX!!

same here, rationalism 4-evah

namen aan instrumenten geven doe ik ook absoluut niet aan.

Mithrandir
11 januari 2004, 18:30
Het is gewoon een stuk hout om stoer mee te doen bij de vrouwen.......tenminste dat zou je kunnen doen :-?

slayurrr
11 januari 2004, 18:39
Mijn gitaar is echt het einde, als ik naar mijn gitaar kijk lijkt het echt alsof ik in de hemel ben....
Ook heeft mijn gitaar een nickname (pieter-dirk heet ie), ik vind hem echt ontzettend lief en hij vertelt altijd ontzettend veel verhalen aan me (ik heb een sociale gitaar).
Als ik depressief ben dan helpt hij me ook altijd en als hij me heeft geholpen dan aai ik hem ook altijd nog ff lekker over zijn knappe headstock.
Snaren vervangen voelt als een operatie bij mij.... pieter-dirk is namelijk wel eens gehecht aan een bepaald setje snaren en tja, dan moet ik toch weer wat "afnemen" van hem :-( .
Als het zonnetje schijnt gaan pieter-dirk en ik altijd lekker buiten in het zonnetje zitten, dan smeer ik hem altijd lekker in.
Pieter-dirk slaapt ook naast mij in bed, omdat hij zich anders zo alleen voelt (me vrouw slaapt nu altijd in de logeer kamer).
Verder heeft pieter-dirk een heilig, lekker leven.








:roll: :wink:

NeeraDJ
11 januari 2004, 19:51
Hahahahaha, het verbaasd me dat je je lul niet in z'n jack steekt elke avond :razz: :razz: :razz:

zjanke
11 januari 2004, 23:05
Dat heeft toch geen zin als je de kanten niet raakt :-D
Voel je toch niks? :-D toch? :-D

slayurrr
12 januari 2004, 14:43
Hahahahaha, het verbaasd me dat je je lul niet in z'n jack steekt elke avond :razz: :razz: :razz:

Pieter-dirk is nog maagd hoor, me vrouw vertrouwd me ook 100% en daar ben ik echt blij mee.
Pieter-dirk is nog maar 3 jaar en nog best wel preuts (vertelde hij me laatst).
Naja als ik ooit eens me vrouw kwijt raak en ik heb even zin in een vluggertje dan stemt pieter-dirk vast en zeker toe.

Owja, ik moest nog even de groeten doen aan jullie van pieter-dirk, respect!

Anavrin
12 januari 2004, 15:17
de enige band die ik met m'n gear heb is dat anderen er met hun poten af moeten blijven. Als ze vragen of ze ff mogen spelen, dan vind ik dat wel goed, maar zomaar een gitaar uit z'n standaard pakken gaat te ver. Aangezien er ondertussen wel voor behoorlijk wat geld staat, is de financiele kant het enige waar ik me druk om zou maken als er 1 gejat wordt. Goed dat ik aan bijna elke gitaar wel iets heb veranderd, waardoor ze makkelijk zijn te herkennen.

Stratman70
12 januari 2004, 21:30
Oh schat van mijn strat, ik hou van jou, wist je dat? Zo sierlijk, zo mooi, maar je mist wel wat. Niet dat gezanik over dit en dat, maar wel.... zo'n heerlijk vrouwelijk, nat en warm gat.

Ja...nog eens nader beschouwd.... dat zou toch wel de ultieme gitaar zijn, maar goed, dit wekt erg veel verwarde reakties op.

Dan even serieus: Als ik een week 9of langer) van huis ga (om wat voor reden dan ook), gaat de gitaar zowiezo mee. Ik zou hem anders erg gaan missen. De gitaar ligt meestal naast me op de bank als ik tv kijk, omdat ik graag reclamespotjes of zoiets naspeel of vingeroefeningen doe, terwijl ik tv kijk, terwijl er eigenlijk niet veel aan is. Even voor de duidelijkheid: Mijn vriendin komt trouwens niks te kort hoor.
Ik vind het werkelijk een mooi instrument. Als ik kijk naar de houtstruktuur etc. Dat vind ik mooi om te zien.

natuurlijk is het niet mijn psycholoog, maar toch kan ik er mijn frustraties bij kwijt! Ik kan er ook niet zo goed tegen als iemand "zomaar" mijn gitaar pakt. En verder, bekijk ik het nuchter genoeg hoor. Maar dan kun je nog wel erg van zo'n ding houden en het een naampje geven. Ik ben gelukkig niet de enige. Velen gingen mij reeds voor. En natuurlijk: als ik het nuchter bekijk: het heeft geen zin om het een naam te geven, want als je m roept komt ie heus niet naar je toe met de krant tussen de snaren.

Maar toch..... ik hoor soms op documentaires van bepaalde artiesten wel eens hoe idolaat ze vertellen over hun instrument en denk dan: Zouden er meer mensen zo zijn?

slayurrr
12 januari 2004, 21:35
Stratman hoe heet jou gitaar? mijne heet pieter-dirk, misschien is het leuk als pieter-dirk en jou gitaar elkaar eens zouden ontmoeten, want pieter-dirk komt soms wel wat te kort aangezien ik een vrouw heb.

Stratman70
12 januari 2004, 21:51
Mijn strats heten Suzy, Babs en Sandy en mijn Gibson Les Paul heet Slut. Ik persoonlijk denk dat Slut TE ruig is voor jouw pieter-dirk, als ik jouw verhaal zo lees. Slut is echt een wildebras, zeg maar de malle babbe van de gitaren, maar dan wat ruiger, met veel output. Echt zo'n wilde rooie, die achter de kerels aanzit. Een doorgewinterde kroegtype.

Suzy is echt een schoonheid. Netjes, strak van uiterlijk en helder van klank. Pittig en erg gedienstig maar vooral temperamentvol.

Babs is wat feller, heeft al wat meer levenservaring, is lief en doet wat er van haar verwacht wordt. Een echt werkpaardje.

Sandy is de "klassieke" schoonheid: erg veel meegemaakt en is al 21 jaar oud. Is ooit mishandeld en daardoor klinkt ze wat verlegen en zacht, maar geeft een warm helder geluid als ze zich erg op haar gemak voelt. en genot om haar dan te horen.

slayurrr
12 januari 2004, 21:56
*komt niet meer bij van het lachen*


Volgens mij is Suzy wel wat voor pieter-dirk, maar ik weet het niet zeker, misschien moeten ze eens kennis maken met elkaar en elkaar beter leren kennen (dat ze samen een avondje bios gaan ofzo!?).

En pieter-dirk heeft mij ook laten weten dat Slut idd niks voor hem is, zo aan de beschrijving van jou te zien.

Pieter-dirk houdt wel van lieve gitaren, dus Babs zou ook een mogelijkheid kunnen wezen.

Sandy is te oud voor pieter-dirk, maar ok, op een oude fiets moet je het leren hé.

Stratman70
12 januari 2004, 22:48
Suzy vond hem wat jong en had eigenlijk geen belangstelling. (Ze is ook soms wel wat arrogant hoor)

Sandy was beledigd door de uitdrukking "oude fiets" (kan niet veel hebben, is nogal een teergevoelig typje)

Ik heb het er ook eens met Babs over gehad en ze staat er op zich niet afwijzend tegenover. Ze wil wel weten wat voor type (dus merk) pieter-dirk is.

En Slut lustte hem rauw. Dolt graag met onervaren jonge knulletjes.

wie weet, de eerste gitaar date op het forum! Primeur!!!!!!!!

hadv
13 januari 2004, 00:46
een van mijn gitaren heet Lucille, dat is een Epi BBKing
ik zou er niet over moeten denken om mijn gitaren een naam te geven

verder vind ik jullie over-the-top ranzige verhalen errug leuk :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

urezna
13 januari 2004, 13:20
nee mijn gitaren zijn zeker niet alleen maar een stuk hout.....
houten snaren, houten brug etc dat schiet niet erg op hoor... houten elementen....
nee, die van mij hebben ook nog wat onderdelen die van andere materialen gemaakt zijn.....

enne gelukkig hoef ik nog niet in therapie omdat ik mijn gitaren namen ga geven en ze aan het verafgoden ben, nee die dingen zijn van zich zelf al duur zat hoor, als ik daarbij ook nog eens een therapeut moet betalen.....


:-D




nee, een gitaar heeft voor mij alleen een meerwaarde wanneer ik heel erg tevreden ben over het instrument en vervanging lastig is omdat ze bijv niet meer gemaakt worden.....

Stratman70
13 januari 2004, 13:25
Oh ja, even ter info: Sandy ligt momenteel in het gitarenziekenhuis. Ze had last van versleten frets en word nu door een gitaarchirurg opgelapt. Beterschaps emails aan mijn Sandy kunnen gestuurd worden naar: Stratman70@hotmail.com. Ik stuur ze dan weer door naar de afdeling waar sandy ligt.

The Mule
13 januari 2004, 14:34
Oh ja, even ter info: Sandy ligt momenteel in het gitarenziekenhuis. Ze had last van versleten frets en word nu door een gitaarchirurg opgelapt. Beterschaps emails aan mijn Sandy kunnen gestuurd worden naar: Stratman70@hotmail.com. Ik stuur ze dan weer door naar de afdeling waar sandy ligt.

En naar welke gesloten afdeling van welk rustiek en gezellig dicht bij een doorgaande spoorlijn gelegen psychiatrisch ziekenhuis mogen we de "blijf maar lekker zitten waar je zit"-kaartjes voor JOU sturen...?





:wink:

slayurrr
13 januari 2004, 14:37
Pieter-dirk wenst Sandy veel sterkte !

Stratman70
13 januari 2004, 14:50
Pieter-dirk, meet Babs!

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/R001-007.JPG

Stratman70
13 januari 2004, 14:52
Ennuh bedankt Slayurrr, Sandy waardeert dit enorm.

Stratman70
13 januari 2004, 15:00
I repeat myself when under stress
I repeat myself when under stress
I repeat myself when under stress
I repeat...

Ik weet niet.... wie heeft hier nou psychiatrische hulp nodig?

The Mule
13 januari 2004, 15:38
I repeat myself when under stress
I repeat myself when under stress
I repeat myself when under stress
I repeat...

Ik weet niet.... wie heeft hier nou psychiatrische hulp nodig?

Tja, da's een quizvraag voor echte muziekkenners, durf je het aan? :)

Stratman70
13 januari 2004, 15:52
Ehhh nee. Dan toch maar liever verknipt en vastgebonden in de gesloten afdeling vertoeven als je het niet erg vind.

hoofd
13 januari 2004, 16:11
En bedankt Stratman voor het verneuken van de lay-out, leest veel prettiger zo!

Stratman70
13 januari 2004, 16:38
Iemand van jouw niveau mag al blij zijn DAT ie kan lezen, dus wat zeur je nou?

NeeraDJ
13 januari 2004, 16:55
:o Hoelang houden jullie dit nog vol?

Hopelijk lang want ik lach me echt dood :-D

slayurrr
13 januari 2004, 17:12
:o Hoelang houden jullie dit nog vol?

Hopelijk lang want ik lach me echt dood :-D

Wat valt hier aan te lachen? dit is 100% serieus en pieter-dirk is het helemaal met mij eens(vertelde hij net).

Stratman: Pieter-dirk heeft laten weten dat hij babs een schoonheid vindt.
Pieter-dirk vind babs haar kleuren ontzettend mooi en dat ben ik ook helemaal met hem eens.

"Ennuh bedankt Slayurrr, Sandy waardeert dit enorm."

Bedank niet mij, maar Pieter-dirk!

Anavrin
13 januari 2004, 17:37
Ik vind dat Babs maar een goedkoop wijf is







damn, denk je ook van, "nou zal wel heel wat zijn die Babs", is het een Squier, heej Slayurrr, je kan PD beter laten kennismaken met Slut, da's tenminste een klassewijf (of zou dat eigenlijk een Epi zijn?)

Stratman70
13 januari 2004, 19:47
Anavrin, ik moest van Babs doorgeven dat ze jou een hopeloos triest geval vindt, door zo'n opmerking over haar te maken. (jaaaa, ze is boos!)Niet dat ze zich het aantrekt wat je te melden hebt, want dat het hier om een hersenloze opmerking gaat, moge duidelijk zijn:
kijk eens voor de gein wat ze op Ebay vragen voor een gemiddelde JV Squier uit '82. En mocht er meer diepgang in je zitten: zoek eens wat meer achtergrond informatie over JV strats. Je komt dan tot verrassende conclusies ben ik bang.

Babs is weldegelijk een gitaar met veel klasse en stijl. Ze is een ware schoonheid van Amerikaans (!!!!)/ Japanse afkomst en spreekt vloeiend haar toonladders!

En no way dat Slutty een Epi is: ze is een echte Les Paul (spreek uit als "Loss Boll") Classic!

En dan even een woordje van Babs aan Pieter-dirk:
hoe zie jij jouw toekomst? Heb je een baan? Hou je van uitgaan? Moet je vaak optreden? ben je romantisch en gevoelig? En.... (sorry, hier kap ik het even af: dit moeten de gitaartjes maar eens fijn onderling gaan bepraten, want ik vind dit forum hier niet echt geschikt voor, met al die boze meelezertjes)

Pieter-dirk, Babs geeft te kennen dat je maar eens langs moet komen om een bakkie te doen. De Blokfluit-olie en de bijenwas staan altijd klaar.

Anavrin
14 januari 2004, 14:33
Sorry Stratman, ik had er misschien bij moeten zetten dat m'n custom bas (is niet het merk, nee, hij is custommade) dat had gezegd. Hij had namelijk allemaal geruchten gehoord over romances op internet. Maar ja, zoals iedereen weet zijn basgitaren niet zo hoog als electrische gitaren. Door dit onbegrip van de lage klasse in deze maatschappij, krijg je een hoop gezeik. Het zijn net mensen, bassisten en gitaristen zitten ook altijd op elkaar te vitten, en eigenlijk zonder reden. Ik heb een second opinion gevraagd aan 1 van m'n electrische gitaren, en die vond het wel een lekker ding, dus ik denk dat de custom bas gewoon meer op andere basjes valt of zo (ik heb 'm al zien flirten met een blonde P-baskopie). Fender Jaguar liet mij weten dat ie wel gecharmeerd was van Babs, maar dat ie ook graag eens een foto zou zien van Slut, aangezien hij zelf ook wel houdt van het hardere (=ruigere) werk. Yamaha-bas wilde meteen ff weten of er ook nog Lesbische Ibanezzen waren op dit forum, waar ze een keer mee kon gaan spelen. Ik moet er wel bij zeggen dat Yamaha-bas wel een paar operaties heeft doorstaan en dus niet meer puur natuur is, maar als ik het zelf zeg zijn het verbeteringen, dussssss.....

NeeraDJ
14 januari 2004, 16:46
Pieter-dirk, meet Babs!

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/R001-007.JPG

Dan ga ik ook maar meedoen :D

Ik heb Babs d'r veel oudere en knappere broer. Hij wordt weleens vintage genoemd, maar hij voelt zich een stuk jonger dan ie is. Hij is wat verwender dan Babs en is in merkkleding gestoken, genaamd Fender. Babs d'r oudere broer is erg trots op mij, omdat ik 'm vaak verwen met dure snaren, ik polijs zijn fretten zodat ie mooi blijft voor de jongere dames, en ik maak hem schoon en verleng zijn looks weleens met GHS Guitargloss. Babs d'r oudere broer vertelde mij dat de vorige eigenaar niet zo lief voor hem was, die heeft hem namelijk wat littekens bezorgd op de eerste en tweede fret. Hij klinkt erg bescheiden maar tegelijkertijd stoer door zijn kwalitatief betere elementen, de dames zijn daarom ook gek op hem. Hij denkt dat Pieter-dirk een goeie schoonbroer is en is een beetje bang dat Pieter Dirk misschien homo wordt omdat hij zo knap is.

Hempo
16 januari 2004, 14:07
Ik heb ook wat gitaren
ze heten harrie frits en joop

Javaca
16 januari 2004, 14:57
Asterix, blondje, Epi.
En de rest heeft geen naam