PDA

View Full Version : slow blues



Wilson
10 januari 2004, 23:58
http://onlinerock.com/musicians/wilsonguitar/slow_bluesje.mp3

slow blues improvisatietje, met een kutsound maar dat komt omdat het opgenomen is met een oude radio als versterker

crypticon
11 januari 2004, 12:15
its op zich best leuk, maar sommige van die dubbele noten zijn echt vals, en misschien iets meer variatie in de toonladder (je speelt nu vooral veel hoge en dubbele noten) zou ook wel prettig klinken

just my 2 cents

Hempo
11 januari 2004, 12:31
Ik zou zo zeggen stem je gitaar eens voordat je begint met opnemen.
En kun je je sound niet anders krijgen? volgens mij heb je m direct in je pc input geplugd. En de beleving van muziek hangt heel erg samen met de geluidskwaliteit, dat is dus zonde.
Voor de rest, weenie hoe lang je speelt. Als je bijvoorbeeld een jaar of 2, 3 speelt is het wel leuk gedaan.

Wilson
11 januari 2004, 13:25
speel nu sinds maart afgelopen jaar, dus 9 maanden ofzo, heb wel als kind klassieke gitaarles gehad dus had wel technische voorsprong. De gitaar kan idd beetje vals zijn ja, had er net nieuwe snaren op gezet dus waarschijnlijk wasie beetje ontstemt. En sound kan ik niet echt veel beter krijgen, het is namelijk een strat in een tubescreamer en dan in een oude radio en dan in de geluidskaart. Heb wl een amp, maar die heeft geen line out en met die kut pc microfoon klinkt het nog kutter

Hempo
11 januari 2004, 16:20
Voor 9 maand speel je wel goed dan. Hoewel ik ook akoestische lessen heb gehad, wat je daar leert moet men denk ik niet te onderschatten.

Voor de rest: misschien zo'n ranzig digitaal effect pedaaltje kopen? Ik gebruikte meestel mn digitech rp100, alleen de scheur is heel goor, clean gaat nog wel. succes verder

HIM
15 januari 2004, 22:48
voor 9 maanden is het wel goed, ik had destijds de ''fout'' gemaakt om met punk muziek te beginnen, das domweg power akkoordjes spelen. dat kun je na 1 maand en als je daar dan 1 jaar in blijft hangen ist weggegooide tijd. Goed van jou om direct met blues te beginnen, zit gewoon veel meer diepgang in. Ik speel nu zelf ook alleen maar blues en ac dc/black crowes

tips: goed afkijken bij videotjes van blues gitaristen en bij gigs natuurlijk... dan leer je de trukendozen wel

o, waar heb je die begeleidende muziek vandaan?? daar ben ik ook naarstig naar opzoek

Hempo
16 januari 2004, 13:13
Hoelang had je klassiek gitaarles dan?

lynyrd
16 januari 2004, 18:33
:dance: als iedereen zo speelt na 9 mnd , :amp:
zit Nederland straks goed in zijn gitaristen
probeer ook eens solo,s van andere gitaristen uit te zoeken
vooral de bends
www.skinneronline.nl