PDA

View Full Version : gezoch fender telecaster zwart +humbucker



El Hefe
10 januari 2004, 19:54
ikk zoek zoŽn soort gitaar http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0137502_md.jpg

dus zwart/zwarte slagplaat met een humbucker. welk model is dit, want ik heb ze wel eens gezien.

iam
10 januari 2004, 19:55
dat is een tele 72 (denkek) custom

-robbert-
10 januari 2004, 20:01
je hebt ze ook van squier, iemand van het forum heeft er onlangs een aangeschaft,

ben???
10 januari 2004, 21:39
ik heb ze vandaag gezien bij de feedback

birt
10 januari 2004, 23:33
ik hou niet van de vorm van een tele maar wel van het geluid, deze zou pas echt mooi zijn als alles heel donker of zwart is, ook de nek en de headstock 8-)

Bigfoot414
11 januari 2004, 00:01
Tele's klinken het beste als je ze origineel laat, dus geen humbuckers erin!

Negative K3 fan
11 januari 2004, 00:19
das deuilijk een tele custom die zijn niet zó zeldfamal een beetj 2ehandssites in de gatne hoduen.,

El Hefe
11 januari 2004, 01:22
bedankt!, want ik vind em best mooi :-D nu nog kijk of die goed speelt. eigenlijk ook nog met donkere headstock en neck :)

jpb
11 januari 2004, 09:13
Ik heb een originele fender tele custom uit 1974. Combinatie van humbucker hals en sc op brug is zeer veelzijdig. In de middenstand heb je een zeer breed en open geluid. Seth Lover ontwikkelde de "wide-range" humbucker voor fender die wat fender-achtiger klinkt dan de reguliere humbs. Ze werden van ong. 1972-1980 gemaakt en waren toen niet populair; een fender met humbucker KON gewoon niet vond men. Er worden verschillende types reissues gemaakt ('72 RI custom) en ik heb het idee dat deze gitaren de laatste tijd populairder worden. Originelen zijn nog wel te betalen maar zullen ongetwijfeld flink omhoog gaan in prijs (snel dus!). Met een pull switch op de toonregeling kun je de humbucker sc maken, dan heb je nog meer mogelijkheden. Wat mij betreft een v/d beste/veelzijdigste gitaren die er zijn. good hunting :)

Lacrymosa
12 januari 2004, 08:40
Ik heb een keer op zon ding gespeeld, weet niet precies welke

maar hij klinkt super en speelt lekker, goeie feel

maar ik vin toch dat een tele beter tot zn recht komt zonder die humbucker

CheerS!!