PDA

View Full Version : Krakende ingang van een BOSS pedaal.



Fuhgawz
10 januari 2004, 18:23
Mijn BOSS OS-2 is al een aantal jaren oud en de ingang is aan het verslijten. Hij maakt geen goed contact meer met de stekker, waardoor ik helemaal geen geluid krijg als hij uit staat en een harde pieptoon geeft als hij aan staat. Eerder was dit te verhelpen door er gewoon wat aan te draaien tot het wel goed contact maakt, maar dit wordt steeds moeilijker.
Ook heb ik hem al eens open gemaakt om wat aan die contactpunten te duwen en trekken of zuiver te maken, maar dit is toch moeilijker dan ik had gedacht, omdat er een grote blok plastic omheen zit.
Heeft iemand advies over hoe ik dit kan oplossen?

buuck
10 januari 2004, 18:44
misschien gewoon het moertje aan draaien?

Luigi
10 januari 2004, 23:32
neem een ouwe plug. Beetje ruw maken met schuurpapier, erin steken en een beetje ronddraaien en in- en uit steken. Werkt als een soort klein vijltje wat de contacten schoonschuurt.

aad
11 januari 2004, 13:07
Mijn BOSS OS-2 is al een aantal jaren oud en de ingang is aan het verslijten. Hij maakt geen goed contact meer met de stekker, waardoor ik helemaal geen geluid krijg als hij uit staat en een harde pieptoon geeft als hij aan staat. Eerder was dit te verhelpen door er gewoon wat aan te draaien tot het wel goed contact maakt, maar dit wordt steeds moeilijker.
Ook heb ik hem al eens open gemaakt om wat aan die contactpunten te duwen en trekken of zuiver te maken, maar dit is toch moeilijker dan ik had gedacht, omdat er een grote blok plastic omheen zit.
Heeft iemand advies over hoe ik dit kan oplossen?

Nieuwe ingang in maken. Kost een paar euro.

Fuhgawz
11 januari 2004, 15:42
Bedankt Aad, dat lijkt me een betere oplossing dan het opruwen van een plug.

Robbert
11 januari 2004, 17:35
Meen je dat nou, of denk ik maar dat je reactie wat cynisch is?

Aad heeft gelijk: je moet die pluggen niet opruwen, dan zit je over korte tijd weer met dezelfde problemen.

Koop gewoon voor anderhalve euro een nieuwe jack, en spendeer die tien minuten solderen.

DOLBY
14 januari 2004, 16:13
Tip: als er ruimte is neem dan een stereo jack want door het extra klemmetje houdt hij de plug beter ingeklemd en maakt dus beter contact.
(is misschien ook iets voor je gitaar)