PDA

View Full Version : Mijn TelePaul in de steigers



Wouter J
10 januari 2004, 17:36
Okay, na het optreden op huppelrock heb ik besloten om een van mijn zelfbouw gitaartjes eens drastisch onder handen te gaan nemen.

Het betreft hier mijn notorische TelePaul. Te zien in haar originele staat.

http://server4.uploadit.org/files/031203-tele%20paul.jpg

op het moment van schrijven heb ik haar body gestript, glad geschuurd en de eerste gele laag aan gebracht van wat een drie toon sunburst moet gaan worden. Ik heb ook al een nieuwe eendelige slagplaat gemaakt en besloten de strat elementen bij de hals en midden positie te vervangen door een enkel tele hals element, verder zal de originele brug plaats moeten maken voor een massief messing brug.

Ze gaat zo mooi worden... :lp:

iam
10 januari 2004, 17:44
maak je foto's in de tussenfases?

Matje
10 januari 2004, 17:47
sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een godsgruwelijk lelijk ding

maar succes! :)

Nicci
10 januari 2004, 17:59
sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een godsgruwelijk lelijk ding

maar succes! :)

ernstig lelijk! ik ben bang dat een verfbeurt niet gaat helpen . . . 8-)

Wouter J
10 januari 2004, 18:39
sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een godsgruwelijk lelijk ding

maar succes! :)

ernstig lelijk! ik ben bang dat een verfbeurt niet gaat helpen . . . 8-)

Sceptish eh?

Nou laat ik jullie dan maar eens op de feiten drukken, de oneffenheden in de lak is wat de gitaar zo lelijk maakte, nu dat ik de hele body kaal heb en op een professionele manier heb gespoten zijn al die deukjes en putjes weg. Dit is VEEL MEER dan aleen een "verfbeurt"

iam
10 januari 2004, 18:51
wij willen nieuwe foto's wouter!!
:razz: :-D

strontraper jos
10 januari 2004, 19:36
ik vind het anders wel mooi, die opknapbeurt zal er zeker goed aan doen,
succes!

jos

Ibanez RuleZ
10 januari 2004, 20:37
sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een godsgruwelijk lelijk ding

maar succes! :)

ernstig lelijk! ik ben bang dat een verfbeurt niet gaat helpen . . . 8-)

nou, ik denk in het geval van dat ding, is elke verandering een VERBETERING.

maar goed, aan een gitaar prutsen is en blijft een toffe klus, dus veel plezier dr van, t kan alleen maar beter worden.

Harrald

-robbert-
10 januari 2004, 21:06
Het is een gruwel met een uitstraling die nog minder is dan die van quasimodo

green_day
10 januari 2004, 21:19
het is inderdaad op die foto niet bepaald een schoonheid, zou ook es wat aan die plaat doen waar die mid en neck pickups op zitten, dat is gruwelijk lelijk.
Maar ben erg benieuwd naar het eindresultaat, succes ermee!

Javaca
10 januari 2004, 21:26
Sunburst spuiten is niet echt makkelijk.
Maar als het lukt heb je wel eer van je werk.
Ik heb er best vertrouwen in dat hij weer toonbaar wordt.

Een tele-paul is trouwens een Telecaster met LP-elementen. Deze is bekend van Jeff Beck die hem gebruikte bij de Yardbirds. Seymour Duncan himself modificeerde deze tele voor hem.
http://www.vintageguitar.com.br/images/tell.jpg

In het geval van jou gitaar hebben we het dus eigenlijk over een "Paultele" :wink: . Alleen dit klinkt zwaar kut :-? . Maar dit zijn enkel details (/leuke wetenswaardigheden). :)

Mithrandir
11 januari 2004, 03:13
Een Les-caster dus, alleen dat bestaat al geloof ik.

Wouter J
11 januari 2004, 03:49
Als jullie mijn post gelezen hadden dan hadden jullie gezien dat ik een nieuwe slagplaat van een veel sierlijker design gemaakt heb en gezien dat ik bij een professionele gitaarbouwer werk weet ik ondertussen ook hoe ik een drie toon sunburst moet spuiten.

en die Humbucker tele van Jeff Beck heette trouwens "Tele-Gib" Seymour Duncan maakte hem voor Beck die toen net zijn Les Paul terug kreeg van een plaatselijke bouwer die de gitaar afschuwelijk verminkt had, hij stripte de sunburst, maakte het hals profiel dunner (Wie eens een Fender Jeff Beck model in zijn handen heeft gehad weet dat Beck JUIST van vette halzen houd), verving het logo door een jaren twintig stijl "The Gibson" logo en verving de PAF humbuckers door nieuwe Dirty Fingers humbuckers, Jeff Beck was niet geamuseerd. Duncan gaf uit sympathie voor wat Beck overkwam hem die tele met humbuckers uit een oude Flying V kwamen en zo gemodificeerd waren dat ze klonken als de Les Paul die Jeff op "Truth" bespeelde en zo werd ook de JB humbucker uitgevonden.

Zoek het maar op, ik zuig dit niet uit mijn duim.

Lacrymosa
12 januari 2004, 09:38
De foto doet et niet

maar afgezien van het feit dan sommige mensen het lelijk vinden, zelfbouw dingen zijn altijd leuk, en al helemaal als die gene ook nog even zn belevingen op et net zet, zodat andere er wat van kunnen leren..............het liefst met foto's natuurlijk

CheerS!!

Javaca
12 januari 2004, 16:09
Als jullie mijn post gelezen hadden dan hadden jullie gezien dat ik een nieuwe slagplaat van een veel sierlijker design gemaakt heb en gezien dat ik bij een professionele gitaarbouwer werk weet ik ondertussen ook hoe ik een drie toon sunburst moet spuiten.

en die Humbucker tele van Jeff Beck heette trouwens "Tele-Gib" Seymour Duncan maakte hem voor Beck die toen net zijn Les Paul terug kreeg van een plaatselijke bouwer die de gitaar afschuwelijk verminkt had, hij stripte de sunburst, maakte het hals profiel dunner (Wie eens een Fender Jeff Beck model in zijn handen heeft gehad weet dat Beck JUIST van vette halzen houd), verving het logo door een jaren twintig stijl "The Gibson" logo en verving de PAF humbuckers door nieuwe Dirty Fingers humbuckers, Jeff Beck was niet geamuseerd. Duncan gaf uit sympathie voor wat Beck overkwam hem die tele met humbuckers uit een oude Flying V kwamen en zo gemodificeerd waren dat ze klonken als de Les Paul die Jeff op "Truth" bespeelde en zo werd ook de JB humbucker uitgevonden.

Zoek het maar op, ik zuig dit niet uit mijn duim.

Ik las het verhaal in de Gitarist van november.
Sunburst spuiten vind ik erg moeilijk (voor je het weet zit je er naast). Gaaf ding wordt het wel als hij sunburst is.