PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de screamer dan?



iam
10 januari 2004, 14:36
ik ben dus van plan mijn twin reverb weg te doen (weeral :oops: )

en ben wat aan het rondkijken voor een combo met een goede clean én een scheur (clean voor de rhodes piano, en scheur voor de gitaar)

ik zoek wel een buizencombo, dus kom niet af met line6 spiders enzo...

maar die engl lijken me dus wel wat... de clean van de savage heb ik al gehoord... maar hoe is die bij de goedkopere combo's?

EDIT:
iemand ervaring met de screamer combo?

Thijssie
10 januari 2004, 18:36
ik ben dus van plan mijn twin reverb weg te doen (weeral :oops: )

en ben wat aan het rondkijken voor een combo met een goede clean én een scheur (clean voor de rhodes piano, en scheur voor de gitaar)

ik zoek wel een buizencombo, dus kom niet af met line6 spiders enzo...

maar die engl lijken me dus wel wat... de clean van de savage heb ik al gehoord... maar hoe is die bij de goedkopere combo's?


Ik ben een tijdje terug met een maat van me bij mij thuis met zijn thunder bezig geweest. Ik had nog een zooi speakers liggen en die hebben we allemaal geprobeerd.

Ik vond het clean mooi vol en warm maar erg klinisch en droog. Ik denk dat als je van een twin houdt maar je zoekt iets waar je (op lagere volumes) lekkerder mee wilt scheuren, dat je er wel mee uit de voeten kunt....

iam
11 januari 2004, 16:09
heeft er niemand deze combo's thuis staan of tenminste getest? :???:

P****Fred
11 januari 2004, 17:43
Ik vond het clean mooi vol en warm maar erg klinisch en droog


kan een reverbje of zo daar niet veel aan verhelpen?

ik heb ook een engl, en vind die clean echt SUPER klinken...
maar heeft imo wel een reverbje nodig...

heb geen ervaring met de genoemde combo's, maar zal volgens mij wel vergelijkbaar zijn!

Mithrandir
11 januari 2004, 18:14
heeft er niemand deze combo's thuis staan of tenminste getest? :???:

Ik heb een Thunder (dat weet je toch.) en ik vind het clean zeer ok, het is niet te vergelijken met het clean van een Twin, dus als je dat zoekt moet je gewoon bij de twin blijven. Het crunch/lead kanaal is erg lekker, maar lastig in te stellen door de gedeelde Gain en EQ, maar uiteindelijk kan je er een hele lekkere sound uit krijgen.

iam
11 januari 2004, 18:18
heeft er niemand deze combo's thuis staan of tenminste getest? :???:

Ik heb een Thunder (dat weet je toch.) en ik vind het clean zeer ok, het is niet te vergelijken met het clean van een Twin, dus als je dat zoekt moet je gewoon bij de twin blijven. Het crunch/lead kanaal is erg lekker, maar lastig in te stellen door de gedeelde Gain en EQ, maar uiteindelijk kan je er een hele lekkere sound uit krijgen.

ik zoek niet alleen een goede clean maar ook een goede scheur...

gedeelde eq. én gain is idd wel redelijk lastig in te stellen lijkt me...
is dat bij de screamer ook zo?

Mithrandir
11 januari 2004, 18:22
Screamer heeft wel een gedeelde EQ, maar aparte volumeregeling/gainregeling voor het cleane kanaal en het lead kanaal.

BLOK182
11 januari 2004, 18:24
Yepz, je kan dus goed een helder clean en een uberscheur eruit toveren.

Mithrandir
11 januari 2004, 18:29
Maar dat kan uit de Thunder ook, want dat doe ik. Het is alleen iets meer tweaken.

iam
11 januari 2004, 18:33
hm... dan lijkt de screamer me toch een beetje beter (duurder ook maar jah :-? )

is dat het enig verschil met de screamer?

Mithrandir
11 januari 2004, 18:36
Screamer heeft ook nog wat meer opties voor output en switches en hij heeft een presence regeling voor het lead-kanaal en een bright-switch die een treble boost geeft. Al met al is ie gewoon wat veelzijdiger. Er zit verder dezelfde buizen setup als de Thunder in ( 4 x 12AX7 en 2 x 6l6GC).

iam
11 januari 2004, 18:38
hmja... mss toch die enkele honderd euro waard dan?

Thijssie
11 januari 2004, 21:04
Ik vond het clean mooi vol en warm maar erg klinisch en droog


kan een reverbje of zo daar niet veel aan verhelpen?

ik heb ook een engl, en vind die clean echt SUPER klinken...
maar heeft imo wel een reverbje nodig...

Misschien, maar ik hou zelf van een wat rauwer geluid....

Raffel
11 januari 2004, 23:05
ik heb niet veel betere cleans gehoord dan die van de Sovereign en Thunder (JC120 dan) dus dat zit echt wel snor...

iam
12 januari 2004, 17:54
bumpje
zie nieuwe titel

Mithrandir
12 januari 2004, 21:18
Het word tijd voor je om naar de muziekboer te gaan en een screamertje te gaan testen, ik denk zelf dat het een hele goede keus is. Een souvereign is ook erg leuk natuurlijk, als ik me niet vergis had Mark Odijk die bij zich op de meeting en die klonk ook erg lekker. Of maak ik het je nu moeilijker.,

Mitch
12 januari 2004, 22:25
Waarschijnlijk niet want de Sovereign is een schep euro's duurder.
Ik heb ook een tijd naar de kleinere ENGL combo's gekeken, maar ben uiteindelijk toch voor Rivera gegaan. Twee redenen: veel uitgebreidere en gescheiden toonregeling en iets 'lossere' sound wat betreft overdrive. Clean kan zeker in de buurt komen van Fender.
Om in dezelfde prijsklasse te blijven moet je dan wel kijken naar bijv. de Chubsters of de R30 of R55.

iam
12 januari 2004, 22:27
Waarschijnlijk niet want de Sovereign is een schep euro's duurder.
Ik heb ook een tijd naar de kleinere ENGL combo's gekeken, maar ben uiteindelijk toch voor Rivera gegaan. Twee redenen: veel uitgebreidere en gescheiden toonregeling en iets 'lossere' sound wat betreft overdrive. Clean kan zeker in de buurt komen van Fender.
Om in dezelfde prijsklasse te blijven moet je dan wel kijken naar bijv. de Chubsters of de R30 of R55.

lijkt me zeker interessant...
over hoeveel spreken we dan?

Mitch
13 januari 2004, 00:01
www.feedback.nl

Maar volgens mij zit de importeur in België ? Google maar effe, luiaard :D

hadv
13 januari 2004, 00:51
yep, ik heppum
thuis doettie het perfect
doordat je de scheur ook op laag volume kan laten werken hebben zelfs mijn buren er niet (erg) veel last van
wat ik er prettig aan vind is dattie lekker klein is (wel erg zwaar) maar veel mogelijkheden heeft

gillen met die geit

dus als je um wilt uitproberen mag je langskomen, maar ik denk dat er dichterbij wel winkels zijn.... :cool:

iam
13 januari 2004, 09:40
die screamer wordt al bij al véél te duur nieuw...

ik denk eraan om een jc120 aan te schaffen voor het clean en daar een tubeman II voor te zetten...
kom ik weg met 800€

voor 800€ heb je geen screamer (jammergenoeg)

en je vind ze ook niet zo gemakkelijk 2dehands :-?

tenzij hadv wil ruilen voor een silverface twin reverb?? ;)

hadv
13 januari 2004, 21:36
iam,

ik zag ergens (gitaarmarkt, marktplaats, 2ehands) een screamer voor 800 pleuri
moet je ff zoeken ofiedur nog is

iam
13 januari 2004, 22:50
iam,

ik zag ergens (gitaarmarkt, marktplaats, 2ehands) een screamer voor 800 pleuri
moet je ff zoeken ofiedur nog is

kan niet... ik zoek alles dagelijks af...
een thunder heb ik wel gezien

edit: er heeft wel 1 op gestaan, toen ik googlede stond hij erbij... idd 800€ maar de advertentie is duidelijk al verwijderd... JAMMER alhoewel
http://www.klundertmuziek.nl/database.php?cat=gitaren&cat2=Versterkers
hier kostie maar 920€ nieuw...

Barret Wallace
13 januari 2004, 22:54
Fock man ik zag net een 530 op gitaarmarkt aargh had ik maar geld :-(

Dionyios
13 januari 2004, 23:46
Jammer van Engl is dat die footswitch (die toch wel verrekte handig is) er niet bij zit en best nog wel wat €-tjes kost...

Heb em vandeweek toch maar besteld (de footswitch dus)...

En over de Screamer zelf: ik vind em errug lekker klinken! Heb em ook nog niet zo heel lang, dus vind ik nog steeds elke dag betere instellingen.

Ging eigenlijk voor de Thunder heen, maar daar vond ik de enkele gain te eenzijdig. Als je dus een flinke scheur wilde indraaien kon je niet zomaar naar het cleane kanaal gaan omdat hij dan allemachtig hard stond...

De Screamer heeft dus 2 gain controls, en dat vond ik genoeg om de extra centen er voor uit te trekken. Verder heb ik niet echt meer merken getest, alleen Koch twin- en multitone, maar das alweer tijdje terug.

Ookal duurt het nog wel een tijdje voor ik em open kan draaien (heb daar geen mogelijkheid toe, piel beetje op me slaapkamer), ik ben zeer tevreden. Geluid is op laag niveau naar mijn mening erg goed, en als ik alleen thuis ben gaat ie uiteraard stukkie harder. En dan wordt mijn glimlach ook gelijk stukkie groter ;)

En qua 'looks' vind ik em wel erg stoer hoor! 8-)
(zie link onderaan)

iam
14 januari 2004, 10:46
hoeveel heb je ervoor betaald?

Bigfoot414
14 januari 2004, 12:31
Mijn Kitty Hawk heeft ook een hele mooie clean, maar een 2de handsje is best wel lastig te vinden sinds ze niet meer worden gemaakt...

jorrit
14 januari 2004, 16:09
k heb het niet helemaal gevolgd maar de screamer heeft wel wat meer kanalen dan de thunder...(de thunder 2 en de screamer 4 dacht ik..)

hadv
14 januari 2004, 16:49
mijne heeft 900 pleuri gekost, inclusief 1 Z4-switch
eea was vrijwel nieuw
echter, 1 zwids is niet genoeg, dus ik heb er een en ander bij geknutsuld
ik heb nu een setup met twee instellingen die ik met een footswitch in 1 keer kan schakelen.

iam
14 januari 2004, 16:54
mijne heeft 900 pleuri gekost, inclusief 1 Z4-switch
eea was vrijwel nieuw
echter, 1 zwids is niet genoeg, dus ik heb er een en ander bij geknutsuld
ik heb nu een setup met twee instellingen die ik met een footswitch in 1 keer kan schakelen.

das wel mooi!

Dionyios
14 januari 2004, 18:09
Mijne was 1025, en ik heb 200 voor de inruil van mijn marshalltje gekregen (G30rcd) en uiteindelijk nog 25 euro 'twijfelkorting' om het mooi af te ronden.

800 dus in totaal voor de Screamer, en de footswitch gaat iets van 195 kosten, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker...

hadv
15 januari 2004, 18:56
zat er dan geen footswitch bij ?????

ik heb indertijd een mailtje naar de importeur gestuurd voor een meer luxe footswitch, maar die kost doodleuk 200 pleuri
oppleuren, zeg ik dan, ik soldeer wel wat in elkaar

maar ik houd mij wel aanbevolen voor de aansluitgegevens van die 9pins-poort, dus als iemand die heeft.......thanx in advance
wellicht mag ik eens een z5 van iemand lenen :lol:

Toaster
15 januari 2004, 19:26
iam,

ik zag ergens (gitaarmarkt, marktplaats, 2ehands) een screamer voor 800 pleuri
moet je ff zoeken ofiedur nog is

kan niet... ik zoek alles dagelijks af...
een thunder heb ik wel gezien

edit: er heeft wel 1 op gestaan, toen ik googlede stond hij erbij... idd 800€ maar de advertentie is duidelijk al verwijderd... JAMMER alhoewel
http://www.klundertmuziek.nl/database.php?cat=gitaren&cat2=Versterkers
hier kostie maar 920€ nieuw...

Van de Klundert in Oisterwijk is een prima winkel met goeie service. En die heeft ENGL dus altijd nieuw en tegen lage prijzen.

Waar de meeste forumleden meestal naar Duitsland rijden kunnen ze misschien ook een keerjte hier kijken.

Wel bellen want ze hebben niet alles staan. Maar als die Duitsland gangers nu eens bellen.... Mischien dat ze dan meer op voorraad nemen.

Hehe.

iam
16 januari 2004, 15:39
waar zitten die ergens? dicht bij belgie?

EDIT:

zitten niet zo ver van belgie (tss turnhout en shertogenbosch)... mss nog een optie :)

Toaster
16 januari 2004, 15:59
Wel even bellen hoor.

De laatste keer dat ik daar was (2 weken geleden) stond daar alleen een screamer en zo'n Blackmore geval en ik dacht ook een Powerball gezien te hebben. Pin me er niet op vast.

Oisterwijk ligt aan de weg van Tilburg naar Den Bosch.

Vanuit Gent is dat volgens mij anderhalf uur rijden. Vanaf Antwerpen in ieder geval een uur.

Groeten Niels