PDA

View Full Version : hartke vx-series, is het wat?



emielow
9 januari 2004, 22:39
wat vinden jullie van de hartke vx-series?

kzit te denken om een 3500 amp, met een 4x10 vx kast te kopen. en eventueel latern nog een 1x15 kast er bij.

wat vinden jullie ervan?

buuck
9 januari 2004, 22:41
ze zijn lekker (heb ze een keer uitgeprobeerd met een ampeg svt). maarja wat moet ik er van zeggen. je haalt er zeker niet het optimale mee uit je versterker, niet dat ze verkeerd klinken ofzo, maar ik mis gewoon iets :-? alhoewel mag over de prijs/kwaliteit verhouding niet echt klagen

emielow
9 januari 2004, 22:50
met welke box haal je wel alles uit je versterker dan??
ik zag nog een ampeg 4x10 staan voor 450 euro, ook niet verkeerd dacht ik.

voor hoeveel watt moet je gaan en hoeveel ohm en die shit? kun je zegmaar gewoon bijvoorbeeld een 800 watt kast op die top aansluiten? of is dat niet verstandig?

buuck
9 januari 2004, 23:00
hoe hoger het wattage van de speakers boven die van de versterker komt, hoe meer de versterker moet pompen en dus meer zal clippen. tsja. het beste kun je bereiken met een box die de helft tot het volledige wattage heeft als de versterker.

ander verhaal. aantal ohmpjes.
1 box van 4 ohm is 4 ohm. lijkt me duidelijk. 2 boxen van 4 ohm is 8 ohm. tenzij ze in parallel zijn geschakeld, dan is het 2 ohm. dus 2boxen van 8 ohm parallel is dus ook 4 ohm.

let erop dat je aan een amp die 4 tot 8 ohm aankan niet meer aan gaat gooien, dat vind ie niet echt kikke. hij wordt waarschijnlijk te heet. of hij gaat roken e.d.

beste kun je op een 4-8 ohm versterker een 4 ohm box gooien die de helft van het vermoge bevat als de versterker, maar let erop dat je dan de volume knop nooit harder zet dan 50%.

ik heb er zelf niet al te veel verstand van dus als ik iets fout heb, verbeter het aub. daar steek ik ook nog wat van op :)

buuck
9 januari 2004, 23:02
nog over de box die wel alles uit de versterker haalt. dat kan zeer verschillend zijn. elke box heeft zijn eigen klank, en elke versterker ook. (tip voor de ha 3500, vervang de buis vraag aan Bassopotmus voor meer info want hij heeft het zelf gedaan)

misshcien moet je gewoon een middag de tijd nemen om verschillende cab's uit te proberen op die amp en wat JIJ het beste vind klinken moet je nemen :wink:

Funky Kingston
10 januari 2004, 11:06
Gewoon in de winkel wat cabjes testen is natuurlijk de beste manier. Verder is de vx410 gewoon een budgetkast kast, en is de lage prijs vaak de reden waarom ie verkocht wordt. Bij de muziekwinkel waar ik hem vandaan had, waren ze er ook niet wild van. Maar ik denk iig dat je je geen buil kan vallen aan zon kast als je niet te hoge eisen steld aan je geluid en je een mooie goedkope set wil.