PDA

View Full Version : Behringer LX1-112 V-ampire



CIAD
9 januari 2004, 21:24
Hoi
Ik overweeg sterk om deze amp aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze amp of bedenkingen hierbij?
Ik speel verschillende genres en deze amp lijkt me wel veel mogelijkheden te bieden.
En kom ik met deze amp eigenlijk boven de drum uit? (zonder extra cabinet toe te voegen- dat laat mijn budget momenteel niet toe- dus met de Jensen speaker die erbij zit en dan is de amp 65 watt)
Op harmonycentral zijn de meningen nogal uiteenlopend, dus ik weet niet goed wat ik er van moet denken...
En wat denken jullie van deze amp in vergelijking met de Line 6 Spider II 112? (zelfde prijsklasse)
links: http://www.v-amp.com/1_products/prodindex.cfm?id=LX1-112&mid=1&smid=0&gid=610
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Behringer/LX1_112_V_Ampire-01.html

-robbert-
9 januari 2004, 23:43
Deze amp is in principe een V-amp 2 incl. 2x50 watt eindversterker, en 1 speaker. Alles in 1 apparaat gebouwd. Aangezien ik een halfstack + V-amp2 + floorboard gebruik, kan ik je er wel wat over vertellen...
Persoonlijk vind ik de v-amp2 een lekker machientje, de amps zijn echt GOED nagemaakt en de effecten zijn ook lekker! i.c.m het floorboard kun je echt alle fuckin parameters TRAPLOOS veranderen + de effecten en reverb bedienen.

De line6 spiderII is nix hierbij vergeleken... Ook omdat de V-ampire een 2x50 watt uitgang heeft kun je perfect stereo spelen..


Om boven de drummer uit te komen???

JA

CIAD
16 januari 2004, 20:54
bedankt voor je reactie robbert!

Ik heb iets gehoord over een vertraging die erop zit als je met de footswitch (die je erbij krijgt als ik het goed heb) schakelt tussen de presets van een van de banken. Klopt dit en zoja is dit écht hinderlijk?

Andere reacties en alternatieven zijn ook nog altijd welkom!

-robbert-
17 januari 2004, 11:02
Er zit inderdaad een kleine laadtijd op, maar dat is niet hinderlijk (vindt ik) Die laadtijd is overigens alleen als je een andere soort versterkersimulatie kiest, dus als je binnen dezelfde versterker blijft is er geen schakeltijd. Je kunt er echt superveel mee (aangezien de voorversterker in principe een V-amp2 is), 32 versterkers, 125 presets, 16 effecten, 8 soorten reverb, 16 cabinet-simulaties, compleet midi-compatibel, dus je kunt er een floorboard op aansluiten, EN je kunt hem met de computer laten communiceren, dwz real time parameters veranderen, en presets van internet downloaden