PDA

View Full Version : Fender Strat/Tele geluids Mp3 fragmenten ?



Kees1
9 januari 2004, 21:24
Hi,

Waar kan ik geluids (Mp3) fragementen op het internet vinden om de verschillen tussen de Fenders Strat- en Telecaster te horen?

TX

Wilson
9 januari 2004, 21:35
www.fender.com

Kees1
9 januari 2004, 21:37
Bedankt, weet ik maar dat zijn voorbeelden (Mp3) van muzikanten waar ik helaas niet kan zien wat voor gitaar zij gebruiken.

Sj03rd
9 januari 2004, 22:14
Ik zou zeggen ga naar de winkel want in die fragmenten zitten weer een hoop effecten enzo....
probeer gewoon zelf uit!

Javaca
9 januari 2004, 22:30
Tele: Muddy Waters
Strat: Clapton, hendrix

michielv
10 januari 2004, 20:09
Bedankt, weet ik maar dat zijn voorbeelden (Mp3) van muzikanten waar ik helaas niet kan zien wat voor gitaar zij gebruiken.

Telecaster: solo uit Stairway to Heaven. Het hele nummer is volgens mij op een tele ingespeeld, behalve het 12-snarige werk want dat is op een Fender XII gedaan.

Overigens is het verschil tussen een tele en een strat vrij simpel: een tele heeft een iets feller geluid, klinkt ook wat vetter (jaja, ook met een single coil). In ieder geval maakt het ook uit wat voor versterker iemand heeft :D

gjlp
10 januari 2004, 23:54
Tele: Muddy Waters
Strat: Clapton, hendrix

Stel nou dat hij clapton hoort in cream?? gaat je theorie niet op :wink:

hoofd
11 januari 2004, 02:37
doe dan
Strat: SRV

The Thumb
11 januari 2004, 12:50
ik zou voor een goed beeld van stratgeluiden je aanraden te luisteren naar wat oudere dire straits platen. voor tele geluiden kun je eens luisteren naar albert collins, roy buchanan, danny gatton. Wat dichter bij huis (en makkelijker verkrijgbaar): blof en van dik hout cd´s staan ook vol met tele geluiden

succes

Kjiratsiekoedel
11 januari 2004, 12:56
Telecaster: solo uit Stairway to Heaven. Het hele nummer is volgens mij op een tele ingespeeld, behalve het 12-snarige werk want dat is op een Fender XII gedaan.

Overigens is het verschil tussen een tele en een strat vrij simpel: een tele heeft een iets feller geluid, klinkt ook wat vetter (jaja, ook met een single coil). In ieder geval maakt het ook uit wat voor versterker iemand heeft :D

ik dacht dat stairway to heaven op een gibson dubbelnek met humbuckers is gespeeld
===

SRV heeft een dik stratgeluid, robbert cray is er ook eentje

tele => tim van di-rect :D

Kees1
11 januari 2004, 15:57
Bedankt zover voor de reacties! (Bij Verspuiy werden ze al een beetje zenuwachtig van mij vanwege de types die ik wilde testen).

hoofd
11 januari 2004, 16:00
ik dacht dat stairway to heaven op een gibson dubbelnek met humbuckers is gespeeld

Das live, in de studio was 't voornamelijk tele's wat er bespeeld werd.

Lacrymosa
12 januari 2004, 09:04
ik zou voor een goed beeld van stratgeluiden je aanraden te luisteren naar wat oudere dire straits platen. voor tele geluiden kun je eens luisteren naar albert collins, roy buchanan, danny gatton. Wat dichter bij huis (en makkelijker verkrijgbaar): blof en van dik hout cd´s staan ook vol met tele geluiden

succes

Blof gaat ook niet echt op

Pascal speelt op een Zwier gitaar, die naar zijn wensen is gemaakt

CheerS!!

michielv
12 januari 2004, 09:10
Mja, uhm, best leuk hoor maar het kettingzaaggeluid van direct is nou niet echt tele, da's gewoon een Rat distortion ofzo.

Luister dan liever naar de mannen die al eerder genoemd zijn :D

Neals
12 januari 2004, 15:06
Telecaster: solo uit Stairway to Heaven. Het hele nummer is volgens mij op een tele ingespeeld, behalve het 12-snarige werk want dat is op een Fender XII gedaan.

Overigens is het verschil tussen een tele en een strat vrij simpel: een tele heeft een iets feller geluid, klinkt ook wat vetter (jaja, ook met een single coil). In ieder geval maakt het ook uit wat voor versterker iemand heeft :D

ik dacht dat stairway to heaven op een gibson dubbelnek met humbuckers is gespeeld
===

SRV heeft een dik stratgeluid, robbert cray is er ook eentje

tele => tim van di-rect :D

die tim van di-rect is enkel een squier waard die ze hem anaal mogen inbrengen.

Waarom mis ik hier een andere telepicker.

The Thumb
12 januari 2004, 16:33
ik zou voor een goed beeld van stratgeluiden je aanraden te luisteren naar wat oudere dire straits platen. voor tele geluiden kun je eens luisteren naar albert collins, roy buchanan, danny gatton. Wat dichter bij huis (en makkelijker verkrijgbaar): blof en van dik hout cd´s staan ook vol met tele geluiden

succes

Blof gaat ook niet echt op

Pascal speelt op een Zwier gitaar, die naar zijn wensen is gemaakt

CheerS!!

maar klinkt wel als een tele!