PDA

View Full Version : John Frucsiante's geluid op "Under The Bridge"



benhus
9 januari 2004, 20:15
Wie iemand wat John Frucsiante gebruikt op "Under The Bridge"? Lijkt wel een RotoVibe ofzo. Wie iemand dat?

Nog een fijne dag.

Ben.

buuck
9 januari 2004, 23:06
fender jaguar :P

Mitch
10 januari 2004, 13:43
Ik ben geen encyclopedische Frusciante kenner, maar zo op het oor zou ik zeggen: op hoog volume opgenomen met een knappe buizenbak en een compressor tussen gitaar en amp die niet te snel ingrijpt. Ik denk dat je Rotovibe idee krijgt omdat er redelijk wat dynamiek in zit. Dankzij zijn enorme attack en ondanks de compressor :)

spanky_franky
12 januari 2004, 20:38
bij musik produktiv in dld hebben ze een poster hangen van boss waarop allemaal nummers staan, met de gebruikte (boss) fx erbij.. waaronder ook de fx van under the bridge

dus op naar dld!

Antal
13 januari 2004, 11:37
bij musik produktiv in dld hebben ze een poster hangen van boss waarop allemaal nummers staan, met de gebruikte (boss) fx erbij.. waaronder ook de fx van under the bridge

dus op naar dld!

Zou op zich wel cool zijn als er een site was waar dat soort dingen opstonden voor verschillende bands ofzo...

RadiuS
14 januari 2004, 17:32
Het is niet echt een bepaald effect. volgens mij creeert hij het geluid op under the bridge vooral door 2 marshalls tegelijk te gebruiken, waarvan 1 licht overstuurd en 1 clean.

Experience
14 januari 2004, 20:06
en het feit dat die man een enorm geile aanslag heeft. Vooral zijn aanslag creert de attack in zijn nummers

savecracker85
14 januari 2004, 20:33
maargoed als je zelf geen 2 grote buizen marshalls heb dan kan je het met een compressor ook goed nabootsen :D

PeArLjAm
15 januari 2004, 11:52
maargoed als je zelf geen 2 grote buizen marshalls heb dan kan je het met een compressor ook goed nabootsen :D

in mijn optiek verneukt een compressor je attack...


of ligt dat nou aan mij :roll:

jaywalker
15 januari 2004, 15:55
Het is niet echt een bepaald effect. volgens mij creeert hij het geluid op under the bridge vooral door 2 marshalls tegelijk te gebruiken, waarvan 1 licht overstuurd en 1 clean.

stierepoep!

hij gebruikt bijna nooit zijn 2 marshalls tegelijk.

Hij gebruikt een boss cs-3 compressor bij dit nummer
op het einde een ce- 1 chorus

RadiuS
19 januari 2004, 13:06
uhm...hij gebruikt JUIST zijn marshalls tegelijkertijd...praktisch altijd...

RadiuS
19 januari 2004, 13:07
http://guitargeek.com/rigview/576/

Funkblaster
19 januari 2004, 14:43
Die info van guitargeek is redelijk achterhaald, deze is beter : http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm

guitarmonk
19 januari 2004, 15:01
wat je ook zou kunnen proberen wat ook redelijk in de buurt komt (bij mij), op een strat of jaguar spelen, dunlop crybaby o.i.d. aanzetten en op zijn schelst en je gitaar op zijn brugelement zetten en ev. iets warmer zetten. klinkt goed bij mij

jaywalker
19 januari 2004, 16:57
uhm...hij gebruikt JUIST zijn marshalls tegelijkertijd...praktisch altijd...

die 2 marshalls zijn voor 2 andere instellingen. Die guitargeek klopt heeft nooit geklopt bij frusciante en klopt nu al helemaal niet.
Die fender top gebruikt hij ook al tijden niet meer