PDA

View Full Version : fender-yamaha



abbys
9 januari 2004, 16:33
hallo,

Ik ben nog student (15), en deze zomer ben ik een goed jaartje bezig met gitaar, ben nu akoestisch aan het leren, en wil in de zomer overstappen naar een lekkere elektrische!
Ik heb uiteraard al heel wat opgezocht (ben geobsedeerd kan je wel zeggen zo :-D ) en men keuze is nu vernauwd naar 1 bepaalde winkel met 2 gitaren als persoonlijke keuze. Vroeger kon ik natuurlijk nog afgaan op dingen als pickups, op afwerking, action, etc...

maar nu (ik ben beetje een strato-freak geworden sinds ik info begon op te zoeken :cool: ) zit ik met een stratocaster standard mexican (475€ waw!) in men hoofd en een pacifica 112 (350€ ook waw!), nu zou je zeggen, als je zo van strats houd...pak dan de strat!! Maar daar knelt het schoentje, want ik heb al veel gelezen en gehoord over de mexicans...namelijk dat ze een schande zijn voor ook maar de F van fender te dragen, en van yamaha heb ik al gelezen en gehoord (van ondermeer verkoper) dat ie extreem betrouwbaar is vergeleken met goeiekopere fenders, en ook de algemene kwaliteit van o.a de pickups kan volgens reviews met de goeiekopere mexicans concurreren..voor die belachelijke prijs!

Ik weet echt niet wat gedaan eerlijk gezegd, van de Yamaha lees je dan dat ie goed is maar wel voor beginners ( wil een gitaar die lang meegaat ) en dan ook soms dat ie een pro gitaar is voor die prijs, en van de fender lees je dan soms dat ie schandalig is ( mss vergelijken ze hem met echte american 60's ofzo? ) en ook soms lees je dat het een prachstuk is dat voor de budget gitarist een natte droom is??? IK hoop hier op het forum echt eerlijke proffesionele meningen te krijgen van beide gitaren dat ek een keuze kan maken, want het prijsverschil is voor 15-jarige wel belangrijk, en de kwaliteit die zo wisselvallig lijkt te zijn is extreem belangrijk voor een gitaar-freak! PLEASE HELP ME!

iam
9 januari 2004, 16:52