PDA

View Full Version : zelfde soort band als de Red Hot Chili Peppers?



jelle
9 januari 2004, 15:10
Weet iemand een band die op de Red Hot Chili Peppers lijkt?
Ik bedoel dus een band waar bas centraal staat en de muziek een beetje funk/rock/ska-achtig is. En dan vooral de stijl op Blood Sugar Sex Magik.

de enige band die ik zou kunnen noemen is mr. Bungle (squeesh me macaroni). Of misschien O'funk'illo (funky funky).


Misschien een beetje vage topic, maar goed het lijkt me echt vet als iemand nog zo'n soort band kent.

Hempo
9 januari 2004, 20:42
de Red Hot Chili Rippers.
Professionele RHCP-coverband.

geloof www.redhotchilirippers.com

nla0079
12 januari 2004, 01:29
Pfff... effe denken.
- Fishbone
- Infectious Grooves (iets meer metal dan funk, maar heel erg "on the bass")
- Ashbury Faith (te gek, Belgisch en ondertussen ter ziele gegaan)

michielv
14 januari 2004, 19:03
Pffft, 10 jaar geleden werd je doodgegooid met al dan niet zulke hele beste imitaties van chili pepper-achtige bands. Als je daadwerkelijk op zoek bent naar muziek waar de bas centraal staat: Parliament/Funkadelic (zeg maar gewoon George Clinton en Bootsy dus). Heb je gelijk de roots van de peppers te pakken.

Oh ja, de peppers spelen totaal NIETS dat op ska lijkt...

Harry
14 januari 2004, 19:57
de Red Hot Chili Rippers.
Professionele RHCP-coverband.

geloof www.redhotchilirippers.com

ja, die zijn leuk!!!

jelle
14 januari 2004, 21:48
Pffft, 10 jaar geleden werd je doodgegooid met al dan niet zulke hele beste imitaties van chili pepper-achtige bands. Als je daadwerkelijk op zoek bent naar muziek waar de bas centraal staat: Parliament/Funkadelic (zeg maar gewoon George Clinton en Bootsy dus). Heb je gelijk de roots van de peppers te pakken.

Oh ja, de peppers spelen totaal NIETS dat op ska lijkt...

hmm ik heb ook nog nooit een nummer van ze gehoord dat een ska-geluid heeft, ik bedoelde dat er soms ska-achtige dingen inzitten zoals vaak trompet (flea) en dat ze (op de oudere cd's) vaak het refrein met bijna de hele band zingen. Dat geen nummers spelen die op ska lijken heb je gelijk in.

jelle
14 januari 2004, 21:50
he ik heb nu wat nummers gedownload en het klinkt wel gaaf! bedankt.

Harry
15 januari 2004, 10:25
Pffft, 10 jaar geleden werd je doodgegooid met al dan niet zulke hele beste imitaties van chili pepper-achtige bands. Als je daadwerkelijk op zoek bent naar muziek waar de bas centraal staat: Parliament/Funkadelic (zeg maar gewoon George Clinton en Bootsy dus). Heb je gelijk de roots van de peppers te pakken.

Oh ja, de peppers spelen totaal NIETS dat op ska lijkt...

hmm ik heb ook nog nooit een nummer van ze gehoord dat een ska-geluid heeft, ik bedoelde dat er soms ska-achtige dingen inzitten zoals vaak trompet (flea) en dat ze (op de oudere cd's) vaak het refrein met bijna de hele band zingen. Dat geen nummers spelen die op ska lijken heb je gelijk in.

ook geen exclusieve ska-kenmerken......

ozzy
15 januari 2004, 22:12
Level 42, lijkt niet op RHCP, maar de bas staat er wel centraal.
Bij een heleboel funkbands ook trouwens.

roppie
16 januari 2004, 13:47
jamiroquai daar staat de bas ook altijd wel redelijk centraal

Hempo
17 januari 2004, 12:06
dan vinnik dan weer nix

Fuhgawz
17 januari 2004, 12:45
Bij Fugazi staat de bas ook centraal. Daar hebben de RHCP zelfs ooit een nummer van gecovered. De muziek is overigens niet echt te vergelijken met de RHCP.

rody
19 januari 2004, 12:04
Red hot chili bastards, Amstelveen/amsterdam

Epic
20 januari 2004, 11:43
Vroeger werd altijd gezegd dat Faith no More erg op de RHCP leek, alleen gaat FNM toch wel meer iets richting metal.

Als je een band met bas als basis wilt horen dan is Primus ook wel een aanrader.

BartL
20 januari 2004, 14:00
...Muse heeft af en toe ook wel nummers waar de bas centraal in voorkomt. Meestal spelen de gitarist (Matt Bellamy) en de bassist (Domminic Wolf.) erg verschillende dingen tijdens de nummers. Dus niet steeda allebei dezelfde akkoorden/noten. Is erg leuk om te luisteren.

http://www.museandamuse.com

...oow, maaruhm...muse speelt geen fun(c)k / ska-achtige muziek.

Neals
20 januari 2004, 20:57
Waarom heb ik incubus nog niet gehoord?

Andere band, en gelijk andere richting is rancid

geertenno
23 januari 2004, 17:56
Rancid op de RHCP?
néééééé

Ibanez
24 januari 2004, 10:58
Incubus idd en dan vooral hun oudere werk en als je echte funk zoekt moet je eens een nummer van de screaming headless torsos downloaden. Echt hele coole funk.

Neals
26 januari 2004, 00:05
Met Rancid doelde ik meer op een band waar de bas centraal staat :D

De albums van incubus met funk invloeden: Fungus Amungus, Enjoy Incubus en de demo Let Me Tell Ya Bout Root Beer

Het latere werk (science, make yourself, morning view, crow left the murder) gaan ze wat meer de indie/emo kant op.

roppie
26 januari 2004, 23:08
nouja emo...... zo zou ik het ook weer niet noemen :)

Semafoor
30 januari 2004, 11:42
Incubus idd en dan vooral hun oudere werk en als je echte funk zoekt moet je eens een nummer van de screaming headless torsos downloaden. Echt hele coole funk.

Oude incubus idd, 'azwethinkweiz' komt wat mij betreft dan nog het best in de buurt van de oude rhcp (ook goed nummer trouwens).

Kitaarhiero
1 februari 2004, 19:48
De RHCP hebben wel een ska-nummer, (Lemon Trees on) Mercury ofzo.

Nog een band die op de RHCP lijkt: Jane's Addiction