PDA

View Full Version : Les Paul hardshell case



RoyE
9 januari 2004, 13:10
Ik ben op zoek naar een hardshell case voor mijn Epiphone Les Paul gitaar. Nu ben ik erachter gekomen, dat het aanbod van deze cases bij de diverse gitaarhandelaars in de buurt nogal beperkt is. Bovendien versturen veel Amerikaanse sites hun spullen niet naar Europa :oops:

Daarom graag suggesties waar ik aan een dergelijke case kan komen.

Sliver
9 januari 2004, 19:47
misschien via de site van importeur www.electricsound.com

doncker
10 januari 2004, 00:20
Gewoon mij is ff mailen , kheb er nog een in nieuwstaat van gator

Negative K3 fan
10 januari 2004, 14:17
www.musik-produktiv.de verkoopt ook heel veel cases.

Anavrin
12 januari 2004, 13:28
wat zijn de eisen die je aan zo'n case stelt? bv. prijs? vorm (gitaarvorm of rechthoekig)?

RoyE
14 januari 2004, 11:01
Allereerst bedankt voor alle suggesties ... "vooral doorgaan", zou ik zeggen 8-)

@Sliver:
Weet je ook of je als particulier bij die importeur een product kunt bestellen?

@doncker:
You've got mail!

@Negative K3 fan:
Thanks, verkopen inderdaad veel cases en leveren ook aan NL. Heb jij misschien persoonlijke ervaringen met deze online winkel (m.b.t. snelheid en betrouwbaarheid, etc.)?

@Anavrin:
Het moet een fatsoenlijk stevige case zijn, dus geen gigbag of iets dergelijks. Hij moet goed (blijven) sluiten en bij voorkeur geen goudkleurig hang- en sluitwerk. Verder ben ik er nog niet echt uit, of ik nu een rechthoekig of gitaarshaped (Les Paul) koffer wil hebben. De eerste is volgens mij handiger vanuit het oogpunt van transport en opslagruimte, maar de laatste ziet er naar mijn mening wat "slikker" uit. Qua prijs: natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk, al besef ik terdege dat als je een bepaalde kwaliteit (lees: sterkte en afwerking) wilt hebben, je hier ook iets voor moet over hebben.

-robbert-
14 januari 2004, 12:01
www.thomann.de

hebben les paul cases voor 35 euro ofzo

RoyE
14 januari 2004, 13:40
@robbert:
Thanks! Op deze site kun je een SKB-56 Les Paul case voor EUR 98,- bestellen en hun eigen Thomann Les Paul case voor EUR 48,-. Dit is wel exclusief verzendkosten, maar daar zal ik spoedig een specificatie van krijgen.

Negative K3 fan
14 januari 2004, 14:42
ik heb er geen ervaring mee, ben wel 2 keer bij die winkel geweest en vele andere op dit forumhebben er online besteld.

Mag geen probleem worden denk ik.

The Mule
14 januari 2004, 15:02
Die SKB-cases voor Les Pauls zijn overigens erg goed, heb er ooit eentje gehad samen met een Epi Les Paul. Stevig, goed gemaakt en mooi gevormd.

-robbert-
14 januari 2004, 16:14
royE, de verzendkosten zijn 8 euro bij thomann

bert k
14 januari 2004, 19:30
Als je het geld hebt, koop een SKB. Mooie degelijke koffer, veel beter dan de hardboard koffertjes van Thomann.