PDA

View Full Version : jam"sessietje", gewoon voor de gein



Ibanez RuleZ
9 januari 2004, 11:47
ik heb voor de gein ook maar eens een backingtrackje gemaakt en een eenmalige jam er overheen gegooid. dat is ook wel goed te horen, maar het was meer om te kijken wat ik met een microfoon en een mengpaneel kon doen, kijken hoe mn gitaar klonk. verwacht niets spectaculairs, veel slordigheden, rare licks, maar het was gewoon een stukje jam. Ik ga er trouwens wel een keer een nette versie van maken oa met licks die er wel inzitten

Ibanez JPM -> Mesa Boogie Quad -> Mesa 50/50 -> 1x12" cab -> oude akai richtmicrofoon -> behringer Ub1204 -> compueter met cool edit pro 2.

de microfoon is hier de zwakste schakel, zoals je wel zal horen, moet een nieuwe komen.


jam"sessie" (http://home.student.utwente.nl/h.m.polet/muziek/jam%202.mp3)

Harrald

Gert-Jan
9 januari 2004, 17:06
Zitten inderdaad wel een paar heerlijke missers in. Maar........ook zat lekkere stukkies. Leuke shreds en af en toe een lekkere bluesnote (pent). Ben benieuwd naar je 'serieuze' versie.

Hempo
9 januari 2004, 17:32
klinkt goed, lekker geluid moet ik zeggen

'de microfoon is hier de zwakste schakel'
vinnik nog wel mee vallen.

slayurrr
9 januari 2004, 17:38
Ben het met Hempo eens, zo kut is de kwaliteit niet eens...
Het nummer zelf is wel leuk, ik vind de snelle/shred stukken soms alleen niet echt lekker klinken...

Bosch
9 januari 2004, 18:01
Ik vond het cool om te luisteren. Heftig gitaargeluid. Het improviseren an zich kn nog beter; kwestie van vaker doen. Gewoon anderhalf uur over dezelfde backing jammen en dan kom je vanzelf mooier op de grondtonen uit dan nu.

Keep 'm coming!

Ibanez RuleZ
9 januari 2004, 19:05
zoals ik al zei, het was gewoon puur voor de grap: ik ben wel van plan serieus wat dingen te gaan opnemen (heb wel meer dingen liggen, maar daar moet aan gewerkt worden). De backingtrack was eigenlijk als een soort van opening voor een ander nummer bedoelt, laten we zeggen een ouverture.

het gitaargeluid is wel het meest heftige wat ik idd uit dat ding kan halen, t is het meest overstuurde kanaal met een shitload aan natuurlijke compressie (t was zullen we zeggen een volledig droog signaal. de delay effecten komen uit een cool edit presetje)

in ieder geval bedankt voor de positieve reacties, k zal wel eens wat vaker dingen neerpoten.

Harrald

Voidhead
10 januari 2004, 20:55
vanaf 1:55 ongeveer zit een lekker stukkie. :) maarja dr zit niet echt een climax in enzo maar zoals je al zegt tis gewoon ff proberen. verder vind ik het wel lekker gespeeld enzo.

BLOK182
10 januari 2004, 22:25
Cool stukkie kerel, je speelt lekker!! Je sound is ook behoorlijk, klinkt goed, maar je hoort dat de mic idd niet echt super alles opneemt, ik heb dit probleem in factor 10, dat wanneer je shred/snel speelt, het in jouw oren (via de amp) wel soepel en vloeiend klinkt, maar dat het dat opgenomen erg hakkelig klinkt. Maarre, ik zou zeggen, post eens vaker wat!!