PDA

View Full Version : Musicman



Iced Dragon
9 januari 2004, 11:11
Hallo,

kan iemand me vertellen wat precies het verschil is tussen een 'gewone' axis en een axis (super) sport?
Heeft iemand een idee qua kostprijs?
zijn dit allround gitaren, die misschien wel eerder naar het rockgenre neigen maar zich ook voor pop/bluesy toestanden lenen? Geschikt voor metal?
Wat qua snelheid? Ik veronderstel dat het geen 'logge' gitaar is? Leent ze zich voor shred?

Ik zoek nog een (voorlopig) allerlaatste gitaar die voor verscheidene doeleinden gebruikt kan worden (muziekgenres wel te verstaan...).
Ik dacht eerder aan een humbucker/2 single coils set up dan 2 humbuckers, alhoewel ik hier nog niet zeker van ben. Vooral omdat bij sweeppicking (en solo's in't algemeen) de neck humbucker een mooie volle klank geeft. Maar voor cleane klank prefereer ik single coils.
Ik speel wel enkel met Seymour duncan elementen en heb nog nooit met dimarzio's gespeeld. Is er een groot onderscheid tussen de twee merken?

Enig advies?
hartelijk bedankt,

Bjorn

Iced Dragon
9 januari 2004, 11:25
oh ja, de andere gitaar waartussen ik twijfel zou een archtop Jackson soloist worden met de zelfde set up als de musicman.
Ik ben een Jackson freak maar die musicman intrigeert me wel!! En daarom zou ik wel eens iets anders willen proberen.

quilt maple top met transgreen finish en ofwel quilted maple toets en 'fender' headstock ofwel ebbenhouten toets zonder markeringen.

weet wel nog niet of ik een tremolosysteem zou willen of niet.
hoe is de musicman tremole? is dat niet een eigen ontwerp?

Ibanez RuleZ
9 januari 2004, 11:52
goed om nog een Jacksonliefhebber te hebben hiero, zijn er te weinig van (ik ben een bekeerde ibanez liefhebber :-D, waar ik nog steeds van houdt)

Ik zou zelf voor de archtop soloist gaan, die dingen klinken beter IMO, een archtop soloist is van mahony met een maple top, een axis is van lindehout met een maple top. het verschil lijkt me duidelijk: de jackson klinkt veel voller.

en dimarzio's: die klinken moderner dan SD's, die wat meer vintage gericht zijn.

harrald