PDA

View Full Version : JV strat



Stratman70
9 januari 2004, 10:04
Howww, wat kan een mens het toch treffen: een tweede hands Squiertje kopen voor 400 euro. Is 400 euro niet een beetje duur voor een Squier? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, niet als het om een JV Squier gaat. Daar kwam ik achter toen ik hem éénmaal in mijn handen had. De beschrijving op Ebay was al om bij te gaan kwijlen, maar als je hem dan in je handen houdt....WOWWWWWW!!!!! Het is een J(apanese) V(intage) gitaar en op het eerste gezicht lijkt het inderdaad een getrouwe kopie van een strat uit '57. Maar het nostalgische is verenigd met het moderne: de hals is veel dunner (C profiel) met een plattere radius. Wat wil een mens nog meer? Dit mens wilde authenticiteit, en die kreeg ik middels het 2 tone tobacco sunburst gekleurde Ash body uit twee delen met een schitterende houtnerf struktuur, maar dat is misschien persoonlijk. Een droomgitaar, vrij licht in gewicht en klinken als een tiet, maar dan in het kwadraat beter! (tiet maal tiet is dat dus hè).
Ik is een gelukkig mens!

Harry
9 januari 2004, 10:17
ik heb ongeveer in 1985 een Squire gekocht, nieuw voor 850 gulden. Was toen een normale prijs gezien de kwaliteit. Ik heb toen verschillende Fenders uitgeprobeerd, maar kwam tot de conclusie dat de Squire me beter beviel, en dat voor honderden guldens goedkoper......

bat
9 januari 2004, 11:05
Dito (alleen dan in 1990.) Squier Silver Series Telcaster gekocht. De Body bestond uit 2 (2!) delen. Een Amerkiaanse bestond destijds uit 3 tot 5 delen...

Stratman70
9 januari 2004, 11:55
Juist daarom kun je je wel voorstellen hoe blij ik was met mijn essenhouten body uit twee (goed bij elkaar passende) delen. Die Squier klinkt trouwens over het algemeen veel beter en helderder dan mijn Fender strat met Lace Sensors en rosewood toets op de hals. Die op zijn beurt weer strakker en moderner klinkt.

michielv
9 januari 2004, 12:28
Yep, zo heb ik een oude Squier Tele en een Fernandes strat (met "echte" stratkop, ergens uit midden jaren '80). Maaruh, hoe zie je eigenlijk of zo'n squier misschien JV/Silver Series is? Serienummer? Dan ga ik toch eens kijken...
:cool:

Stratman70
9 januari 2004, 13:12
Op het schroefplaatje (hoe heet zo'n ding eigenlijk), waar de schroeven van de hals door gaan, staat bij een JV strat een serienummer dat begint met JV...... Bij een Tele staat het nummer (geloof ik) in de brug.
JV serie is trouwens een andere serie als Silver. (JV's zijn met gouden belettering: "Squier") JV werden gemaakt tot '83, daarna werden het SQ Squiers tot '84? '85? En daarna kwam ergens de Silver series.

bat
9 januari 2004, 13:25
Silver Series heeft een Zilverkleurig Squier logo. En er staat "Silver Series" op (klein)

stewartfan
11 januari 2004, 13:23
ik heb ook een jv strat uit 83 2 tone sunburst lekkere strat mijn kindje
hier een fotow http://people.zeelandnet.nl/winter/ron/images/Scwar%20studio%20Ron%20040.jpg

Lacrymosa
12 januari 2004, 08:42
Gefeliciteerd

CheerS!!

GuitarMaster
12 januari 2004, 11:37
Gefeliciteerd, mooie prijs ook, je ziet ze wel eens voor bijna het dubbele gaan.

Stratman70
12 januari 2004, 20:36
Dank je. Inderdaad lopen sommige veilingen op Ebay vrij hoog op bij JV strats.

Mooie strat Stewartfan. Jammer van die zwarte knoppen en elementkapjes, maar dat is puur smaak natuurlijk.

stewartfan
14 januari 2004, 19:59
jah ik vind t ook niet mooi maar ik ben nog steeds aant wachten op m,n slagplaatje (zwart !) maar ik heb m besteld bij sjak zwier dan weet je t wel :razz: :razz: :evil:
Stratman70 Geplaatst: 12 Jan 2004 19:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Dank je. Inderdaad lopen sommige veilingen op Ebay vrij hoog op bij JV strats.

Mooie strat Stewartfan. Jammer van die zwarte knoppen en elementkapjes, maar dat is puur smaak natuurlijk.