PDA

View Full Version : Wat is de beste Jazzbass kopie? Peer Dellen?



soulbrother
11 februari 2002, 19:46
Hallo Basvrinden,

Ik ben op zoek naar een 4 snarige Jazzbass kopie (inderdaad, een goedkope nepperd tot 1500 guldens ofzo) die gewoon goed speelt en uiteraard goed klinkt (lekkere knor en slap). Zelf dacht ik aan Peer Dellen (beetje boven mijn budget), een Mexicaanse Fender, Basscollection The Jazz o.i.d. Een "echte" Fender van de nieuwe serie vind ik niet zo denderend. De actie moet in ieder geval laag kunnen. Wie deelt met mij zijn ervaringen?

Groeten, Werner.

AllodoX
12 februari 2002, 10:07
Ik heb een mexikaanse fender jazzbass gehad ( standard jazzbass heet dat geloof ik ).

ding klonk wel lekker, speelde goddelijk, alleen had een heel groot nadeel..
hij was vrij slecht afgewerkt.. bij de tuners bovenenin zat een dikke kier tussen de tuner en het hout, en hij bromde als een gek ( single coil pickups )..

maar qua speelbaarheid is het zeer goed te doen..



ik heb nu een Yamaha BBG4AII, dat is een actieve Precision-bass achtige bass. klinkt echt heerlijk en is ook supernetjes afgewerkt. Yamaha bassen zijn zeer ondergewaardeerd.. helaas.. want het zijn hele goede bassen !

flearulez
15 februari 2002, 20:28
Tja je hebt er niets aan maar Modulus maakt mooie vintage Jazz bassen.Zeker duur maar een kijkje waard http://www.modulusguitars.com
dan naar bassen en dan naar vintage j (maar wijst zichzelf)

stolsz
19 maart 2002, 20:39
koop maar een mtd (beast)ben je in 1 keer klaar http://www.access-bass.com/pages/grenbeast.htm
Op 2002-02-11 19:46, schreef soulbrother:
Hallo Basvrinden,

Ik ben op zoek naar een 4 snarige Jazzbass kopie (inderdaad, een goedkope nepperd tot 1500 guldens ofzo) die gewoon goed speelt en uiteraard goed klinkt (lekkere knor en slap). Zelf dacht ik aan Peer Dellen (beetje boven mijn budget), een Mexicaanse Fender, Basscollection The Jazz o.i.d. Een "echte" Fender van de nieuwe serie vind ik niet zo denderend. De actie moet in ieder geval laag kunnen. Wie deelt met mij zijn ervaringen?

Groeten, Werner.