PDA

View Full Version : backup amp?



cas121
9 januari 2004, 01:51
aangezien ik behoorlijk veel problemen met mijn powertone heb gehad (net vandaag weer opgehaald bij de fabriek) zit ik echt ernstig te overwegen nog een top erbij te kopen als backup voor bij shows en dergelijke, zat te denken aan een dsl100, omdat ik die voor een redelijke prijs kan krijgen.

nog iemand die hier voor de zekerheid een backup meeneemt?

en zou die dsl100 iets zijn om achter de hand te hebben?

P****Fred
9 januari 2004, 09:31
schijnt dat ze heel goed zijn,


maar voor mij zouden ze niet veelzijdig (schakelbaar) genoeg zijn...

je moet goed weten wat je dus nodig hebt

andy
9 januari 2004, 09:51
Over die amp kan ik weinig zeggen, maar ik neem ook altijd een back up amp mee. Voorkomen is.......... Behalve in gevallen dat we met meerdere bands spelen.

P****Fred
9 januari 2004, 10:09
wat heb jij als backup andy?

andy
9 januari 2004, 10:28
Voorlopig mijn Marshall JCM 800 50 watt. Maar wanneer de Ardsley (oude buizenbak) weer klaar is gaat die mee. Ik veroorzaakte kortsluiting door een niet brandende buis wat te hard in de buisvoet te duwen. :oops:

P****Fred
9 januari 2004, 10:42
maar zijn die dan veelzijdig genoeg?

of gebruik je op je powerball enkel het lead kanaal?

andy
9 januari 2004, 10:54
maar zijn die dan veelzijdig genoeg?

of gebruik je op je powerball enkel het lead kanaal?

Ik speel heavy metal, dus dan gebruik ik idd alleen het leadkanaal van de Powerball. Die back up amps halen natuurlijk niet de sound die ik uit de Engl haal, maar ja, back up is back up. Ik ga niet nog een keer een Engl van 1600 euro er naast zetten........ :wink:
Wat heb jij dan als back up Fred???

P****Fred
9 januari 2004, 10:56
niets voorlopig :oops:

ben ook wa aan't zoeken

dacht aan TSl60

cas121
9 januari 2004, 12:59
het verschilt per band wat ik nodig heb, maar normaal voor mn "main" band gebruik ik de 3 kanalen op mn powertone en kick ik af en toe de reverb erin.

maar al met al gaat het me vooral om de lead, ik wil zonder losse effecten (op mn ns-2 en tu-2 na dan) een vette scheur hebben, dsl 100 geschikt?

Soulman
9 januari 2004, 13:29
Het meebrengen van een back up vind ik heel verstandig, vooral een losse top neem je gemakkelijk mee. Ik geef het je te doen in het midden van de sjow in alle drukte je versteker na te kijken en evt. nieuwe buisjes etc erin doen.
De DSL is zeker niet mijn fav. Marshall, maar als je er een goedkoop op de kop kunt tikken zou ik het zeker doen als back up.
Gebruik zelf naast mijn JTM45 een 50 watt JCM 800 als BU.

cas121
9 januari 2004, 16:15
ik zat eerst ook te denken aan een jcm800, alleen die hebben meestal niet genoeg gain zonder mods oid..

deel 2: is +- 700 een beetje geschikte prijs voor een dsl 100 in zeer goeie stat (tubes 6mnd oud)?

yhcmarc
9 januari 2004, 16:17
ik zat eerst ook te denken aan een jcm800, alleen die hebben meestal niet genoeg gain zonder mods oid..

deel 2: is +- 700 een beetje geschikte prijs voor een dsl 100 in zeer goeie stat (tubes 6mnd oud)?

de mijne zonder mods ( 2210 ) heeft behoorlijk wat gain hoor, gewoon de preamp en gain goed opengooien en mastervolume omlaag en knallen met dat ding :)

MArc

cas121
9 januari 2004, 16:38
ok, en jij zit doorgaans natuurlijk ook flink te metallen.. Mankind nogsteeds?

jcm800's zie je toch met enige regelmaat opduiken rond de 500

doncker
9 januari 2004, 18:36
idd , duiken heel vaak 2dehands op.

Toaster
12 januari 2004, 18:24
He cas wat was er dan mis met je powertone?

cas121
13 januari 2004, 11:21
@ toaster

- de HT-trafo (hoofdvoeding) zoemde als een madderfakker, echt na een half uur was dat zo hard dat het wel heel erg hoorbaar werd door je gitaargeluid heen, en dat kwam dus puur uit de trafo, niks door de speakers!!!!!!!!
- de eindbuizen (welke er pas 5 mnd inzaten) waren waarschijnlijk niet helemaal fris want er bleven maar zekeringen uitvliegen, en had ook wat volumeproblemen
- geen betrouwbaarheid doordat die zekeringen er telkens uitvlogen, en het ging om een interne zekering dus even snel vervangen zat er ook niet in, moest de hele boel openschroeven..

werd er echt moe van en bij elke show was het weer spannend of ie het nou wel of niet deed...

MAAR ik moet wel zeggen dat het door Koch echt fantastich is opgelost, ik ben daar het laaste jaar al zo vaak geweest dat ze me ondertussen bijna kennen. iig hebben ze hem helemaal gefikst. Er zit een nieuwe, betere trafo in, nieuwe set eindbuizen en er is een mod aan de reverb gedaan en alles grondig gechecked..
normaal zou het een reparatie van 400 euro zijn maar ik hoefde maar 150 te betalen, kreeg de einbuizen gratis en de trafo halve prijs..

echt superaardige lui daar

Toaster
13 januari 2004, 12:32
Zow klinkt vervelend. Ik hoop dat het een maandmorgen probleempje is geweest.

Fijn dat Koch het inderdaad zo goed heeft opgelost. Wat hebben ze trouwens aan de reverb gemod?

Ik vind die zelf namelijk niet zo fijntjes klinken. Alleen alstie op 2 /10 staat of helmaal vol open.

Groeten,

Niels

cas121
13 januari 2004, 12:50
tja ik hoop ook dat er verder geen problemen meer ontstaan. Ken wel een paar mensen die ook vergelijkbare klachten hadden.

ik heb hem nu anderhalf jaar en heb hiervoor niet veel storingen gehad..

de reverb is van 2 naar 3 ohm opgeschroefd, kan dan meer hebben schijnt, hebben ze gedaan omdat het onlangs ook leek of die het niet goed deed...

Toaster
13 januari 2004, 12:54
Waren die mensen met problemen eigenaar van een Powertone 1 of 2?

Klnik namelijk wel vervelend.

maarten
13 januari 2004, 15:51
nou ik zou t wel weten hoor...

zodra ik echt een backup amp nodig heb, en t geld heb dan koop ik meteen weer een 5150..

damn spijt ervan dat ik die weggedaan had.. :oops:

cas121
14 januari 2004, 12:44
toaster, ik heb dus van 2 gasten gehoord dat ze vergelijkbare klachten hadden. de gitarist van face tomorrow heeft iig een powertone 1 en vandie andere (malkovic) weet ik het niet zeker maar ik denk ook een 1

altijd het zelfde verhaal, over het geluid ubertevreden maar betrouwbaarheid.. (telkens ook dat zekeringverhaal trw)

yhcmarc
14 januari 2004, 16:21
ok, en jij zit doorgaans natuurlijk ook flink te metallen.. Mankind nogsteeds?

jcm800's zie je toch met enige regelmaat opduiken rond de 500

Uhm, nee mankind bestaat al een tijdje niet meer, maar ik speel nog wel in 5 year plan, daily fire, en nog een nieuwe band met (ex) leden van o.a. betercore, 5year plan en daily fire.

En cas, zowel thomas malkovich als mark face tomorrow hebben beiden een powertone II .

Ik heb zelf met mijn oude powertone, (september '97) ook redelijk wat problemen gehad, na de laatste service beurt heb ik hem weg gedaan.

Marc

Toaster
14 januari 2004, 17:23
Ik heb mijn P II nu een dik half jaar. Maar ik heb er gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Nu moet ik zeggen dattie ook nog niet overdreven veel branduren heeft gehad hoor. Maar ik sleep er wel veel mee.

Ik heb wel altijd over een backup amp nagedacht omdat ik bang ben dat ik tijdens het vervoer een buis mol ofzo. Maargoed dat is dan mijn eigen schuld. Maar zekeringen en trafo's .... tss tss tss. Das andere koek.

Ik hoop niet dat ik die problemen ook krijg. Mijn behoefte om een backup er naast te hebben staan wordt nu toch ineens wel een stuk groter.


( deze draad begint onderhand wel negatief te worden voor Koch :razz: Terwijl ik tot nu toe nog uber tevreden ben. :lol: )

cas121
15 januari 2004, 16:42
deze draad begint onderhand wel negatief te worden voor Koch Terwijl ik tot nu toe nog uber tevreden ben. )


naja ach, ik ben ook echt wel meer dan tevreden met het geluid, en een extra amp asl backup erbij lijkt me alleen maar relax :)


en hetzelfde verhaal gaat de laatste tijd ook nogal op voor de powerball, hoor nog veel meer over problemen met engls ineens...