PDA

View Full Version : Metal/hardcore sound met MT-2



Until My End
9 januari 2004, 00:24
Ey allo,

Ik had ff een vraagje. Ben nl opzoek naar een goeie Amp-setting en MT-2 setting voor een dikke metalcoresound a la Hatebreed, Throwdown, Until The End, Terror, e.d. Zou iemand mij hier maybe mee kunnen helpen? Ik weet iig dat je mids erg laag gaan om een goed chugga-chugga sound te krijgen. Maar verder kom ik er nog niet echt uit.
Alvast thanx.

Jelle

------------------------------------------------------------------------------------

UNITE THE MASSES!! 4
hcfest feat.:
No Turning Back, Enemy Ground, Samaritan
free show!!

28 feb 2004 - kleine Kade, Zaandam www.kade.nl

LordSpeedyShit
9 januari 2004, 08:48
volgens mij werkt het altijd goed als je je mid helemaal weg draait, je treble een heel eind open en je bass helemaal open.

Phyrexian
9 januari 2004, 12:16
Hatebreed stemt in C. Dat kan al veel helpen voor je sound.
Wat voor een amp heb je?

Veel laag, ik zou toch niet alle mid er uit halen...

Until My End
9 januari 2004, 17:26
Ik speel ook in C, dus da's al opgelost.
Ik heb zelf nog geen (noemenswaardige) amp, maar ben vanplan om rond te gaan kijken voor een goeie. Suggesties zijn altijd welkom.

Swan
9 januari 2004, 22:37
je zult nooit echt zon goeie sound met dat pedaaltje krijgen, maar iets wat er enigzins op lijkt is wel te doen, makkelijk zelfs...
ik heb bas op max, treble ongeveer op 3 uur....en dan de mids als n soort V tenopzichte van elkaar

doncker
15 januari 2004, 18:14
Ligt eraan wat je budget is qua amp , zeg het even wil je ?

Until My End
15 januari 2004, 19:12
Geld is niet echt een probleem.......
Maar als richtlijn heb ik iets van 500 á 600 eury.

doncker
15 januari 2004, 19:14
Kzou meer gaan voor een marshall stack of voor een randall . Dit zie je vaak voor hc. Van waar ben je eigenlijk want no turning back is toch van belgië , niet ?

Until My End
15 januari 2004, 19:21
NTB komt nogsteeds uit Nederland hoor. :-D
Ik kom uit Oostzaan, net boven Amsterdam.

Wat ik ook veel zie, qua top's iig, is de 5150 (geloof van Peavy) en de jcm900 van Marshall.

doncker
15 januari 2004, 19:23
sorry , had andere groep voor. Ja die marshall zie je toch het vaakst . Hier in België spelen toch heel wat hc bands derop en klinken ze retevet.

greets

Until My End
15 januari 2004, 19:30
Enig idee hoeveel je voor zo'n dingetje kwijt bent toevallig?

doncker
15 januari 2004, 19:56
Die heads komen heel vaak voor op marktplaats , gitaarmarktenz. Ze kosten ong. 500 € , beetje uitkijken. ff off topic beginne
Ken je groez rock ?

Until My End
15 januari 2004, 19:58
Ok dan, zal es kijken. Maar opzich ga ik altijd voor nieuw.

Ken het en weet nu al dat ik heen ga. THROWDOWN!! 8-)

doncker
15 januari 2004, 20:00
en madball (officieel) en hatebreed (onofficieel) , als je hc fan bent kun je dit niet missen.

Until My End
15 januari 2004, 20:08
Toen ik las dat Throwdown zou spelen, wist ik al dat ik zou gaan. :D

Hoe weet je het van Madball en Hatebreed dan?

doncker
15 januari 2004, 20:18
Ik ben halveling bij de organisatie , het is ook hier in het dorp dus ik weet alles wel iets sneller dan langs de officiële weg. :-D :-D
Speel je overigens zelf in een band ?

greets and cheerz

ps msn? hoeve we de forummers niet langer lastig te vallen

Until My End
15 januari 2004, 20:37
Doe je goed dan.

Ben zelf vandeweek begonnen met een nieuwe band en speel zo nu en dan met een hardcore coverbandje.

Sjek je PM voor mijn msn.