PDA

View Full Version : is een actief element ook passief te gebruiken?



buuck
8 januari 2004, 19:09
zoals de titel al zegt..

alvast bedankt :)

Emeth
8 januari 2004, 20:10
Volgens mij niet, andersom (dus passief,actief) kan wel met een preamp. (zo'n J-retro ding ofzoiets)

Horus
16 januari 2004, 15:16
Emeth, je liegt ;)

Elk actief element is ook passief te gebruiken. Elke actieve bas heeft ook een passive switch, om je uit de brand te halen als je batterij op is bijvoorbeeld. Als je alleen je passieve elementen wilt vervangen met actieve, maar je wilt geen pre-amp erbij, dan heb ik geen idee hoe je die aan moet sluiten. Meestal zit d'r in het pre-amp gedeelte een switch waarmee je bas passief wordt. Let wel op: omdat actieve elementen in eerste instantie bedoelt zijn om ook actief gebruikt te worden zul je een flink stuk output verliezen als je naar passief schakelt (dus minder dan een standaard passieve bas).

Clunk
16 januari 2004, 17:15
wauw.. dus jij zegt dat als ik me ibanez (actieve elecktronica, passieve elementen) ff open schroef ik hem ook passief kan gebruiken?

ik ga het meteen proberen :D

buuck
16 januari 2004, 18:13
:)

Horus
16 januari 2004, 18:17
ik snap je niet meer... in de titel vraag je of je actieve elementen ook pasief kunt gebruiken, en vervolgens vertel je dat je bas passieve elementen heeft???

buuck
16 januari 2004, 18:18
dit slaat op clunk neem ik aan?

Clunk
16 januari 2004, 19:49
ja, das mooi klote, geen switch of wat dan ook te bekenne, alleen 5 dikke potmeters, een printplaat, een aarde draad.. een input.. enneh, natuurlijk die 9V batterij, maar die van mij ken niet passief.

heb wel passieve elementen, en als me batterij leeg raakt gaat ie trouwens raar klinken :D

Chris Wolstenholme
16 januari 2004, 20:15
wat ben je toch een vreemd manneke :-D

buuck
16 januari 2004, 20:54
ja, das mooi klote, geen switch of wat dan ook te bekenne, alleen 5 dikke potmeters, een printplaat, een aarde draad.. een input.. enneh, natuurlijk die 9V batterij, maar die van mij ken niet passief.

heb wel passieve elementen, en als me batterij leeg raakt gaat ie trouwens raar klinken :D

je kunt ook zelf een switch maken natuurlijk he. gewoon tussen de pu's en de pre-amp. dan kun je waarschijnlijk wel zonder rare geluiden :P

Pöl
22 januari 2004, 16:12
[quote="Horus"]Emeth, je liegt ;)

Elk actief element is ook passief te gebruiken. Elke actieve bas heeft ook een passive switch, om je uit de brand te halen als je batterij op is bijvoorbeeld. quote]


Not quite true: ik heb een Ibanez SR800 Soundgear, die actief is en zonder switch werkt. Dit komt nog wel vaker voor bij ouders actieve bassen...

frenske
22 januari 2004, 17:39
Nou dat ik wel een verkeerd geschakeld actieve bas hebben. Als ik de switch gebruik, gaat inderdaad het volume om laag, maar ik kan niet "passief" spelen als de batterij op is.

buuck
22 januari 2004, 17:54
dan laat ie waarschijnlijk geen signaal door de pre-amp door.

Laus
22 januari 2004, 22:23
heb laatste een EMG PA2 in een bas ingebouwd.

best cool.

NATURAL overdrive op je gewone preamp...scheurt goed.