PDA

View Full Version : Wie heeft ervaring met een Korg 301dl? Wat is vergelijkbaar?



BenV
8 januari 2004, 16:41
Hey, ik heb een Korg 301dl echo/delay. Een heel fijn apparaatje maar wel 1 probleem: hij onthoudt de ingestelde standen niet van de 'double function' potmeters zodra de adapter er vanaf gaat of de jack pluggen eruit gaan, ook als ik met batterijen werk. Is er hier iemand die ook zo'n pedaal heeft, het probleem kent en weet hoe het verholpen kan worden?

Mocht dit niet verholpen kunnen worden. Weet iemand dan iets wat er op lijkt/beter is? Het gaat mij met name om de 'ducking' functie waarmee je op de 301dl de gevoeligheid van de herhaling kan instellen. Als je bijv bij een een wat snellere solo niet wilt dat op de achtergrond alle nootjes blijven naklinken maar meer het accent op de laatste toon van die solo wilt leggen, zodat alleen die 'nagalmt', is die functie echt goed. Er zijn maar weinig pedaaltes waarop dit kan. Weet iemand een ander pedaal/ 19inch effect waarbij dit ook kan? 't zou mijn zoektocht een stuk makkelijker kunnen maken. Thnx! Ben

Speeddemon
8 januari 2004, 19:27
19" = TC Electronics D-Two
pedaal=Line 6 DL4

dat zijn bij mijn weten de enige andere opties met Ducking.

Heb zelf ook een 301dl gehad, erg fijn en handig, maar wel een zeur wat voeding betreft; als je die aan een daisychain hing, had je altijd brom. Moest echt z'n eigen gestabiliseerde adapter hebben.

Amp
9 januari 2004, 12:44
Ik heb die 301dl ook (namelijk de oude van Speeddemon :) ), en ik heb helemaal niet hetzelfde probleem. Bij mij worden de settings gewoon keurig onthouden, of er nou wel of geen voeding aan hangt en of er nou wel of geen jacks in zitten.
Lijkt me dus dat er iets niet goed is met de jouwe!