PDA

View Full Version : Kitty Hawk, wie kent het nog?



Bigfoot414
8 januari 2004, 16:37
Ik heb sinds een paar weken een Kitty Hawk Supreme Series 1 Combo uit 1983 in mijn kleine kamertje staan. Wie heeft er ervaring met deze Duitse Mesa?

-robbert-
8 januari 2004, 19:46
heb er 1 keer op gespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat het gewoon lekker bakkies zijn

Nicci
8 januari 2004, 19:58
ik heb een 1 maal 12 cab van dat merk. dus ik ken het nog.

Bigfoot414
8 januari 2004, 22:13
Ik wou eigenlijk een Hughes & Kettner Tour Reverb gaan halen, maar toen zag ik op gitaar markt een aanbieding van een buizenversterker voor €400.

Zeg nou zelf, wat zou je liever hebben; een Transistor amp voor €570 of een buizenbak voor €400???

tijn
8 januari 2004, 23:33
Yep, die bakkies klinken prachtig. Ik heb er vroeger zelf ook nog eentje gehad. Alleen laat de betrouwbaarheid nogal eens sterk te wensen over.

andy
9 januari 2004, 00:00
Ik heb er in een ver verleden wel eens over gespeeld. Ik dacht dat het toen redelijk populaire beestjes waren. Je zag ze in de jaren 80 aardig veel.

Quink
9 januari 2004, 01:36
Heb zelf een van de opvolgers van de Supreme, de M1. Hoewel hij het laatste jaar een beetje staat te verstoffen heb ik er altijd met plezier op gespeeld. Hoewel je soms inderdaad verhalen hoort over gebrek aan betrouwbaarheid heb ik nooit problemen gehad.

Harry
9 januari 2004, 11:07
ik heb een Junior Pro, nog een Duitse. Die staat thuis als oefenversterker. Heb 'm laatst weer even flink opengedraaid, en het klinkt nog steeds lekker.

stewartfan
12 januari 2004, 17:14
tijn Geplaatst: 08 Jan 2004 22:33 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Yep, die bakkies klinken prachtig. Ik heb er vroeger zelf ook nog eentje gehad. Alleen laat de betrouwbaarheid nogal eens sterk te wensen over.

jah leuke bakkies alleen de betrouwbaarheid je hebt gelijk tijm

Shadowrider38
6 april 2006, 09:06
Ik heb een tijdje geleden een Kitty Hawk gekocht. 50 watt buizen.
Een series 1 junoir van Nederlandse makelijk
Er staat in het groot Handmade in Holland op de achterkant.
Heeft iemand hier meer info over.
Het schakelplan heb ik al gevonden maar voor de rest weinig informatie.
Het zou gaan over een firma uit hengelo.

Thanks

Analie-G
6 april 2006, 10:59
Ik heb een tijdje geleden een Kitty Hawk gekocht. 50 watt buizen.
Een series 1 junoir van Nederlandse makelijk
Er staat in het groot Handmade in Holland op de achterkant.
Heeft iemand hier meer info over.
Het schakelplan heb ik al gevonden maar voor de rest weinig informatie.
Het zou gaan over een firma uit hengelo.

Thanks

dat is de firma Huigens Music.....Kitty Hawk was een tijdje actief vanuit Hengelo, waarbij Huigens Music alles distribueerde en promote ...tegenwoordig zit Kitty Hawk weer in Duitsland ....Heimbach.

Gr,
A+

Rockchick
6 april 2006, 11:06
heb zelf ook een Kitty Hawk junior! Te gekke versterker, vet geluid.
Weet er zelf ook weinig over, dacht eigenlijk dat het niet meer gemaakt werd.

Volgens mij zijn 2 ex-werknemers van mesaboogie een keer voor zichzelf begonnen.....> Kitty Hawk
(correct me if I'm wrong.)

Harm
6 april 2006, 11:17
Ik heb een tijdje geleden een Kitty Hawk gekocht. 50 watt buizen.
Een series 1 junoir van Nederlandse makelijk
Er staat in het groot Handmade in Holland op de achterkant.
Heeft iemand hier meer info over.
Het schakelplan heb ik al gevonden maar voor de rest weinig informatie.
Het zou gaan over een firma uit hengelo.

Thanks

Gundolf van Kitty Hawk heeft in de jaren 90 een tijd gewerkt samen met de firma Huigens in Hengelo. Daar had Kitty Hawk een hal / loods waar alles gemaakt werd. Ik denk dat jouw versterk in die periode gebouwd is.
Op dit moment doet Gundolf zelf niet meer het werk voor Kitty Hawk maar is er een man die dit ovegenomen heeft en ook actiever bezig is, Analie-G heeft net een proto van de nieuwe Eagle onder handen gehad (volgens mij onder rack gear en dan zijn complete rack).

Harm
6 april 2006, 11:20
Ik heb een dino voorversterker gehad, een omgebouwde die best lekker klonk! En nu heb ik 2 speakerkasten van mooi dik hout (groot ook) met greenbacks erin plus de 2*60 watt eindtrap. Ook heb ik nog steeds een Automixer van Kitty Hawk die goed is (programmeerbare mixer) die ik ooit nog eens wil vervangen door een Bradshaw line mixer... heeft iemand er een en wil die er vanaf? :)

Ik ben toch altijd wel tevreden geweest met de spullen moet ik zeggen.. Ookal groeide ik over het geluid van de voorversterker... ik wilde iets anders en dat kreeg ik door de ada mp1 en ada mp2... De eindtrap is hetzelfde gebleven.

CrystalPlanet
6 april 2006, 12:30
Ik heb een Supreme Counterpoint gehad. Lekkere sound, en met de betrouwbaarheid heb ik geen problemen gehad. Degene die hem van mij over heeft gekocht was echter een knutselaar en geen goeie, dus die had 'm binnen no time helemaal in de knoop. Maar dat lag dus echt niet aan de versterker maar aan de onkunde van de eigenaar.

Daarna heb ik nog een tijd met veel plezier in mijn rack een Quattro preamp en een Midi Patchbayette gehad. De spullen zijn nu weg, maar niet omdat ik er ontevreden over was, maar omdat er nou eenmaal altijd spullen zijn die nog beter zijn ;)

the sure thing
6 april 2006, 22:03
ik heb ooit 2x een M1 gehad (tegelijkertijd!) en een leuke tijd mee gehad. Toch weer doorverkocht. Kon er geen lekker lead-geluid uit krijgen (althans, niet zonder pedalen!). Clean vond ik ze echter fantastisch! En ook veelzijdig in te stellen (funk, jazz). Qua betrouwbaarheid nooit te klagen gehad!

greencharlie
5 februari 2008, 13:08
De M1 is toch wel een scheurmonster zou ik zo zeggen...(3 channels)
Heb er zelf 1 die reeds lang staat te verstoffen (speel enkel nog akoestisch).
In tegenstelling tot een kennis nooit problemen mee gehad.

De galmveer heeft het wel begeven (fijn kabeltje gebroken) en vind zo niet onmiddelijk de juiste vervanggalmunit.

Kostte toendertijd ('92) een 1000 €
Wil hem eventueel wel verkopen (flightcase inbegrepen)

greencharlie
5 februari 2008, 13:09
Sorry, iets te laat gezien dat dit reeds een oude topic is.

Helter Skelter
5 februari 2008, 14:57
Ik heb lang geleden in de oefenruimte vaak over de Quattrotube "19 pre-amp van Kitty Hawk gespeeld. Het apparaat slingerde daar maar wat rond en niemand wist eigenlijk wie de eigenaar was. 4 zeer bruikbare kanalen op de pre-amp: clean, crunch, distortion en 'hot' distortion. Ik gebruikte de KH gewoon op het cleane kanaal van de versterkers die ter plekke waren en had een verbazingwekkend goed geluid, alleen op het vierde kanaal zat vrij veel ruis als ik het me goed herinner maar dat kan aan het buisje hebben gelegen.

Harry
5 februari 2008, 15:06
@greencharlie: geen punt, nu bedenk ik me dat ik die Kittyhawk waar ik het op pagina 1 over had nog bij me in de berging staat. Maar weer eens uitproberen, klonk altijd lekker. Of op gitaarmarkt zetten....

Thom TK
5 februari 2008, 17:28
Ik heb een 4*12 cab gehad met G12-T75's. Mooie cab, zeer solide en mooiere klank dan een Marshall.

Harm
5 februari 2008, 19:49
Ik heb een 4*12 cab gehad met G12-T75's. Mooie cab, zeer solide en mooiere klank dan een Marshall.

Daar heb ik er nog steeds 2 van! Superspeakers, zware kasten, soldie en superklank....

Harm

Eko
5 februari 2008, 22:21
Ik heb een Supreme 1 gehad, met de mooie webbing aan de voorzijde en de beroemde Dymotanglabels aan de achterzijde. Schakelbaar van 6L6 naar EL 34 met met regelbare lead. Krankzinnig mooi geluid en HARD! Had maar 1 nadeel ,en tevens een groot NADEEL, het gewicht. Omdat er meerdere eindtrappen inzitten betekent het helaas ook meerdere voedingen. Dat hield in dat een roadie echt noodzaak was. Hij woog , volgens mij, zo`n 40 kilo.
Als je aan het spelen was stond je stijf van de adrenaline , mensch wat een geluid, ervoor en erna vervloekte je hem omdat hij getild moest worden. Een hernia zorgde voor het laatste zetje, exit Kitty Hawk.

Dat van Huigens klopt inderdaad. Ze bestelde de onderdelen in USA en assembleerden allen maar. Service e.d. wordt nog steeds geleverd. Er staan in Hengelo nog steeds Juniors in nieuwstaat te koop.

roelercoaster
15 september 2009, 22:16
Even een oud topic naar boven halen, maar ik moet een blad van de verzekering invullen voor een optreden. Hierop vragen ze naar het bouwjaar van mijn Kitty Hawk M1, en ook de nieuwprijs indertijd.

Weet iemand in welke jaren deze gebouwd is? En hoeveel de aanschafprijs was?

Mvg,

Roeland

Ome Keith
15 september 2009, 22:34
En ik heb een Kitty Hawk The Kid.
15 a 20 watt denk ik
2x ECC83
2xEL84
G12M Celestion
Loodzwaar en loeihard voor zo'n klein ding
Er is alleen te veel aan gesleuteld.
Reverb is aan geprutst en toonregelaars doen weinig

flitslicht
15 september 2009, 23:08
Even een oud topic naar boven halen, maar ik moet een blad van de verzekering invullen voor een optreden. Hierop vragen ze naar het bouwjaar van mijn Kitty Hawk M1, en ook de nieuwprijs indertijd.

Weet iemand in welke jaren deze gebouwd is? En hoeveel de aanschafprijs was?

Mvg,

Roeland

Gaan we weer (jij niet, de verzekering). Ze vragen de nieuwprijs als basis voor de premie. Wordt ie gestolen dan keren ze echter de dagwaarde uit. In mijn ogen zou je dus de dagwaarde op moeten geven als basis van de premie, niet de nieuwwaarde.

Ik heb dat een keer gehad met een onderdeel van een camera. Dat kostte nieuw fl 1200,-. Ik liet het vallen en kreeg fl 400,- van de verzekering omdat het item 2,5 jaar oud was, de dagwaarde :???: Op zich logisch, maar het is in mijn ogen dan wel redelijk dat je dat derde jaar dan ook over fl 400,- premie betaalt, niet over fl 1200,-. De verzekering doet alsof hun neus bloedt en stuurt je ieder jaar een rekening voor de volle mep.

Ik zou eens vragen hoe dat precies zit.

nico verduin
16 september 2009, 07:45
Waarom denk je dat die bank en verzekeringen zo rijk worden. Je moet jezelf natuurlijk afvragen of verzekeren nog wel zin heeft.... De dagwaarde voor veel van dit soort bakken is practisch nihil. De nostalgische waarde zullen ze niet betalen.
Ik zou eerst informeren bij de verzekering wat de dagwaarde feitelijk is. Of hoe ze die gaan vaststellen. Als het tegenzit, krijg je er zo eentje die in het geheel niet gehinderd wordt door kennis, vaststelt dat het een apparaat is uit de tijd van zijn ouders cq grootouders, dus afgeschreven... etc etc.
Of ze hanteren afschrijvingspercentages.... maar na zo'n 30 jaar zal dat ook niet veel meer opleveren...
Kan je nog beter elke maand een paar tientjes opzij zetten en op de bank doen.... en hopen dat niemand hem jat....

roelercoaster
16 september 2009, 17:11
Ok dankje allemaal.
Ik zit nu niet zo hard in met de verzekering, dus navraag zal ik ook niet doen.
Ik heb gezien dat de dagwaarde van vandaag iets van een 500 euro is, dus zal ik dat wel noteren. Verder heb ik gezien dat er '90 staat vermeld op men amp. Dat zal dus denk ik het jaar wel zijn.

Toch bedankt allemaal ;)