PDA

View Full Version : Ernie Ball Volume Pedaal



BenV
8 januari 2004, 16:31
Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met een Ernie Ball volume pedaal. Ik heb sinds kort zo'n ding in mijn bezit, tweedehands, en vroeg me het volgende af:

Bij die van mij is het zo dat ongeveer 50% van de volume toename in de laatste cm van de slag van het pedaal zit. (heel klein stukje doortrappen, veel volume toename) Is dit normaal? Om in zo'n kort stukje een soepele volume toename te maken is erg lastig nu en kan me haast niet voorstellen dat dit zo hoort. Zeker omdat het pedaal juist zo'n fijn grote slag maakt waarmee je in mijn ogen heel subtiel je volume kan wijzigen. Ik heb zelf nog nooit een nieuwe in de hand gehad dus weet niet of dit normaal is of niet. Daarnaast twijfel ik aan de staat van de inputs. Hij kan nu nog terug dus ik hoop dat iemand mij zijn ervaring met dit pedaal kan vertellen zodat ik evt actie kan ondernemen. Thnx! Ben

davinci77
8 januari 2004, 18:31
Ik heb zelf ook zo'n ding, maar de mijne werkt heel geleidelijk. Ik denk dat de potmeter aan vervanging toe is. Is op zich niet zo duur. Ik geloof det een complete reparatie set ongeveer €45,- is. Maar waarschijnlijk kan je de losse potmeter bij bijvoorbeeld vox humana ook wel los krijgen...

Dirtypool
15 januari 2004, 16:41
Misschien slipt het geleiderkoordje en blijft deze juist in de laatste slag op een knoop of zo hangen.

Antal
15 januari 2004, 20:33
Ik heb zelf ook zo'n ding, maar de mijne werkt heel geleidelijk. Ik denk dat de potmeter aan vervanging toe is.

Als de jouwe wel geleidelijk werkt lijkt het me waarschijnlijker dit in dat ding van Ben gewoon een verkeerde potmeter is gezet. Potmeter is meestal pas aan vervanging toe als hij kraakt en als dit niet meer op te lossen is door hem schoon te maken.

Dirtypool
16 januari 2004, 16:12
In die van DaVinci77 hebben we ook het koordje vervangen.
Niet echt gemakkelijk maar met wat keukenvlijt en een soortgelijk koordje moet dat lukken.
Ik zou het proberen voor de potmeter te vervangen.
Kijk eens of deze slipt.

Richard

yanto
29 januari 2005, 16:13
Er zit een switch bij de connectors die je de keuze geeft uit twee modes. Een: veel volume toename in op het einde, twee: geleidelijk verloop over de hele sweep.

Mike McCready
30 januari 2005, 16:47
In die van DaVinci77 hebben we ook het koordje vervangen.
Niet echt gemakkelijk maar met wat keukenvlijt en een soortgelijk koordje moet dat lukken.
Ik zou het proberen voor de potmeter te vervangen.
Kijk eens of deze slipt.

Richard

Zit zo'n koordje ook in een Jim Dunlop Crybaby wah-wah? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem maar dan met mijn wah-wah.

Antal
30 januari 2005, 16:52
Jeetje konden jullie geen ouder topic vinden :-?

Maar in een dunlop zit geen koordje.