PDA

View Full Version : peter frampton



birt
8 januari 2004, 12:02
Heeft iemand een idee hoe peter frampton zijn sologeluid krijgt? die vervormde bijna pratende solos intrigeren me! :D

Gretsch6120
8 januari 2004, 12:23
Hij gebruikt een talkbox. Dat is een apparaatje waarbij je gitaargeluid via een kleine krachtige speaker door een soort tuinslang naar je mond wordt gestuurd. Je kan dan je mond gebruiken om het gitaargeluid te vervormen. Dit vervormd geluid wordt via een gewone microfoon naar de PA gestuurd en voila!
Ik heb ooit een talkbox van HeilSound gehad.
http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/guitarplaza/heiltalkbox.jpg

Hij is tegek, maar het is niet practisch. Wil je hem gebruiken moet je hem op de speakeroutput van je versterker zetten en via een zangmicrofoon en een zanginstallatie koppelen. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig ook versies die je tussen de gitaar en de amp kunt zetten.

Len

bat
8 januari 2004, 18:48
Er zijn inderdaad inmiddels versies die je tussen gitaar en versterker kunt zetten. danelectro heeft er eentje onder andere.

Harry
9 januari 2004, 11:09
de Rocktron Banshee kun je net als een gewoon effectpedaal schakelen. Erg handig, klinkt ook erg goed. Ik heb alleen een dunner slangetje gehaald, die erbij zit is belachelijk.

Luca P
9 januari 2004, 22:31
Luister eens naar "Get ofF" van Foxy!
Dat nummer ken je vast wel.