PDA

View Full Version : ELEMENTEN / POTMETERS / TOONREGELAARS GIBSON,EPIFHONE



BENNIE
8 januari 2004, 11:20
HALLO DAAR!
---------------
KAN IEMAND MIJ VERTELLEN OP IK STRAFFELOOS GIBSON
ELEMENTEN / POTMETERS / TOONREGELAARS IN EEN EPIFHONE KAN
ZETTEN?

EPIFHONE HEEFT GOEDE HARDWARE AAN BOORD MAAR DAT VAN GIBSON IS NET DAT KLEINE BEETJE BETER EN LEKKERDER HEB IK HET IDEE.

WIE O WIE WEET DAT????

BENNIE

BENNIE
8 januari 2004, 11:21
EEVV

Wilson
8 januari 2004, 11:22
tuurlijk kan dat

JV
8 januari 2004, 11:24
zet wel ff je caps lock uit ofzo

michielv
8 januari 2004, 15:57
Dat geschreeuw, zou bestraft moeten worden ;)

Mithrandir
8 januari 2004, 17:21
Misschien heeft ie zijn posts geSMSt met een oude telefoon waarmee je alleen hoofdletters kan geb ruiken :-?

Mithrandir
8 januari 2004, 17:24
Qua elementen heb je trouwens nog wel andere alternatieven behalve Gibson en het is denk ik zeker de moeite waard om die te vervangen, een en ander is natuurlijk afhankelijk van je speelstijl. Op dit forum is echt legio informatie hierover te vinden, dus kijk maar eens goed rond.

Hardware en potmeters hoeven natuurlijk ook niet per se van Gibson te zijn, maar heb je bijvoorbeeld ook van Schaller, Kahler, Gotoh etc... ook hierover staat vast al wel wat op het forum.

glacius
8 januari 2004, 19:04
mijn epiphone:

humbuckers -> dimarzio super distortion
topkam -> been
stemmechanieken -> shaller
strapholders -> GTR safety straplocks
lak -> orginele verwijderd (alleen de top) en metallic rode celulose lak gerefinished (veel meer sustain als gevolg door betere lak)
mijn initialen in gouden letters op de 22e fred (optie voor iedereen die custom letters wil)

ik weet alleen nog niet hoe foto's te plaatsen

cas121
9 januari 2004, 01:39
heb ik ook gedaan voordat ik gibsons had, (niet lang terug):

men neme een epiphone LP std plus, originele klusons tuners erop met messing stift, Gibson pu's, nieuwe switch (potts zijn volgens mij minder belangrijk) etc..

al met al een hele verbetering

ik had eerst ook dat idee om hem te laten refinishen met nitro-cell lak, maar haalt het nou echt zoveel uit? dan kan je beter doorsparen voor een gibs. helemaal overspuiten met nitro kost al snel 300 euro, dat met de nieuwprijs van zo'n epi is echtwel een LP studio qua prijs..

Sicky61
9 januari 2004, 01:55
potmeters vervangen lijkt me een beetje flauwekul en andere lak er op smeren lijkt me helemaal bezopen.Een grafieten topkam scheelt ook niet zoveel.Ik gebruik zelf wel grafieten brugzadels en topkammen,maar dat is vooral tegen het snaren breken. Een set betere machineheads en een paar goede elementen scheelt wel in je geluid en het op stemming houden.

Negative K3 fan
9 januari 2004, 09:21
van die goedkope potmeters in bijvoorbeeld epiphones kunnen heel erg slecht zijn.

Aca Ilic
11 januari 2004, 13:48
Beste Benie !!!

Ook al ga je die elementen op de Epiphone plaatsen , dat wil niet zeggen dat je geluid beter van wordt. Je geluid wordt namelijk bepaald door meerderen factoren, onderandere het hout waar gitaar van gemaakt is , en als het slechte toonhout is, dan wordt het geluid door andere elementen niet hoofdzakelijk beter van. In iedere geval kun je experimenteren, en daarmee wens ik je succes

Nicci
11 januari 2004, 14:10
ik zou persoonlijk niet te veel geld besteden aan het upgraden van een gitaar. wellicht de elementen, maar de rest? als het werkt, werkt het. waarom de kam vervangen als er niets mis mee is? waarom de potmeters vervangen als er niets mis mee is?
stop het in een spaatpot en koop te zijner tijd een gitaar die je goed bevalt.

NeeraDJ
11 januari 2004, 19:35
Beste Benie !!!

Je geluid wordt namelijk bepaald door meerderen factoren, onderandere het hout waar gitaar van gemaakt is , en als het slechte toonhout is, dan wordt het geluid door andere elementen niet hoofdzakelijk beter van. In iedere geval kun je experimenteren, en daarmee wens ik je succes

Epiphones hebben geen slecht hout hoor. Mahonie met Alder als compensatie voor het dure mahonie. Je elementen bepalen wel voornamelijk je geluid, die zetten het namelijk om.

Bennie, je kunt al die dingen mooi gaan vervangen en niemand die je er in een negatieve zin op aan zal spreken, maar je kunt het niet doorverkopen als Gibson, als je dat van plan was tenminste. Je geluid zal ook niet de Gibson klasse bereiken, hoewel het er wel beter op wordt, dat heeft meer te maken met de bouwstijl en houtsoorten van de Epi. Als je een Gibson lekker vindt klinken moet je er zeker Gibson elementen instoppen, maar zoek je toch net wat anders dan heb je een ruime keus hoor. Mits er nix mis met de potmeters is dan zal het geen enkel verschil uitmaken of je ze vervangt (tenzij het andere soorten pots zijn zoals 250k), die heb je trouwens voor een paar euro. Ik zie er echt niet het nut van in om de toonregelaar te veranderen wanneer die gewoon goed is, dat zal je echt niet meer Gibson geven hoor. Mocht je last hebben van ontstemmen dan kun je de stemmechanieken idd door de door anderen bovengenoemde merken vervangen. Persoonlijk vind ik Schaller erg geschikt voor een Les Paul. De brug kan gewoon blijven, mits de brugzadeltjes e.d. in orde zijn.

Na deze aanpassingen zul je een kwalitatief betere gitaar hebben, maar voor die prijs, gitaar inbegrepen, kun je een tweederhandse Gibson Les Paul Studio kopen.

cas121
11 januari 2004, 21:57
Precies, zo heb ik mijn Gibson LP studio ('93, alpine white, ebben toets!) voor 575 euro op de kop getikt, voor dat geld heb je meestal niet eens een nieuwe Epi LP standard..