PDA

View Full Version : Boss DC-3 Space-D



Robbert
8 januari 2004, 11:07
Van het geld wat nog op mijn Paypal account staat een leuk exemplaar gekocht.

De DC-3 Space-D is hetzelfde als de Digital Dimension, alleen een andere naam dus. Bijzonder weinig van gemaakt, onbekend waarom de overstap naar een andere naam is gedaan.
Op Ebay gaan ze normaal weg voor erg hoge prijzen en ze staan meestal te koop op Japanse sites. Er is nog een pedaal verkocht voor 130 USD (100 Euro), echter zonder doosje.
Ik heb hem gekocht voor 150 (115 Euro) mét doosje!

Overigens doet het doosje mij denken, dat het pedaal alleen in Japan verkocht is en daarom zo zeldzaam.

Het pedaal zelf is een doubler/chorus. Maakt je geluid dus een beetje spacey. Dit pedaal is als één van de weinige echt digitaal, sterker nog, alle andere Boss stompboxjes zijn analoog.

Pics!

http://i10.ebayimg.com/01/i/01/1b/c3/f8_1.JPG

http://i19.ebayimg.com/02/i/01/1b/ea/9e_1.JPG

http://i19.ebayimg.com/01/i/01/1b/ea/f3_1.JPG


Nu nog eens een DF-2 Distortion feedbacker (is na korte tijd verandert in Feedbacker distortion) en een TW-1 Touch Wah (veranderd in T-Wah), en dan is mijn rareties-collectie toch wel bijna compleet :D

Speeddemon
8 januari 2004, 12:33
Hij heeft EN geen flute-head knoppen EN hij is digitaal! :-?

Speeddemon says:"keep that shit away from me!" :razz:

Voorlopig zag ik trouwens ook gen SP-1, OD-1 en PH-1 in je collectie, en dat zijn toch DE eerste 3 Boss compact-pedals! (een half-bakken phaser, een mid-heavy slappe overdrive en een onbruikbaar half-cocked wah nabootser weliswaar... :o :wink: )

Robbert
8 januari 2004, 13:38
Jij met je fluitje :D

De DC-3, TW-1 en DF-2 zijn de enige Boss pedalen die een naamswijziging hebben gehad. De korte productierun maakt ze interessant (voor mij)!

SP-1, PH-1(r) komen ook allemaal nog. Wanneer ik weer een smak geld over heb ;)
Evenals die CE-2 metalscrew :razz:

Mitch
8 januari 2004, 14:06
Die DF-2 heeft onze bassiste (die thuis veel gitaar speelt) pas gescoord van ebay. Gisteren even mee gespeeld en de feedbacker is leuk, maar de distortion is van de gebruikelijke Boss-klanken voorzien :stop:

hexxxus
14 november 2006, 19:42
de oc-2 heette voorheen octaver ipv octave, das dus ook een andere naam

Speeddemon
14 november 2006, 20:27
Die Octaver (met r) heb ik dus ook, near mint, met doosje/boekje. 60 euro voor betaald. :blast:

Overigens waren er wel een hoop meer digitale pedalen, Robbert, van Boss.

Voor zover ik weet, alles dat 'Digital' in de titel draagt;
zoals Digital Metalizer, Digital Delay DD-*, Digital Sampler Delay (DSD-2/3) etc.

hexxxus
14 november 2006, 21:01
Ik heb een paar new old stock pedalen voor niet te veel weten te vinden
een df-2, pq-4, ft-2 en een eh-2 nu is er een in goede staat verkerende sp-1 met doosje en gebruiksaanwijzing onderweg.

Robbert
14 november 2006, 22:22
Speedy, waarom zei je dat twee jaar geleden niet tegen mij? :p

Speeddemon
14 november 2006, 23:32
sorry.

Hexxus, wat is niet veel voor een PQ-4 en een SP-1 (met doosje/boekje) in jouw ogen?

hexxxus
15 november 2006, 11:00
pq-4 incl verzendkosten 68 euri ja die ps-1 is een ander verhaal daar had ik wel 7 van die pq-4's voor kunnen kopen, had nu de mogelijkheid dus waarom niet. Het is natuurlijk wel een beetje de sport om ze zo goedkoopmogelijk in goede staat te krijgen.
Heb ooit een mint mz-2 met doosje en gebr.aanw. voor 27 euri op ebay duitsland laten schieten. Zo'n zelfde mz-2 deed een week later in amerika 225 dollar.

Speeddemon
15 november 2006, 17:46
Die MZ-2 heb ik ook op marktplaats mint gescoord met doosje en boekje, voor iets van 35 of 40 euro. Was ook vooral zelf benieuwd naar de klank (bleek erg krasserig, digitaal, niet 'vette metal' te zijn). Toen zag ik dat om de één of andere reden Amerikaanse kopers op Ebay er flink voor betaalden, en heb ik 'm voor 100 euro ofzo verpatst. Snel verdiend voor een logé van 3 weken. ;-)