PDA

View Full Version : Epi Wildkat



Xtreme
7 januari 2004, 23:52
Hee daar,

ik wil graag zodrekt een nieuwe gitaar gaan aanschaffen maar heb niet een enorm budget :P mijn oog is gevallen op de prachtig vormgegeven epiphone wildkat..

prijsje: 595,-
plaatje:
http://www.feedback.nl/pix/epiphone-wildcat.jpg


nu ben ik er zeker van dat ik hoe dan ook deze gitaar ga uitproberen in de winkel.. maar ik vraag me af wat jullie er van denken?!

ik heb begrepen dat dit een gitaar is om jazz en rockabilly mee te spelen.. nou zit ik helemaal niet in de jazz hoek en speel ik voornamelijk rock n roll/hardrock ..

denken jullie dat deze dat ook aankan?

Alvast bedankt voor de info en dergelijke :)

Jesse//

Lacrymosa
8 januari 2004, 09:13
Ik heb em geprobeerd toen ik op zoek was naar een jazz bak

en ik von em voor jazz eigenlijk niet zo veel soeps

het is echt een rockabilly gitaar, echt van die rock en roll shit

CheerS!!

Harry
8 januari 2004, 10:43
als je er ook hardrock mee wilt spelen moet je eerst even kijken of ie niet te veel feedbackt. Anders staat je gitaar al te gillen voordat je een noot hebt gespeeld.

-robbert-
8 januari 2004, 11:37
mooi gitaartje, alleen vind ik die versie met die dobbelsteentjes als inleg nog mooier

Xtreme
8 januari 2004, 18:25
die met die dobbelstenen is the dot.. een hele andere gitaar :) maar ook leuk om te zien :D

maar goed.. lacrymosa zegt dus dat het dus meer voor rocknroll is.. dat is dan beter om te horen, want jazz interesseert me niet..

ok bedankt voor de tip.. ik ga zeker kijken of hij niet teveel feedback geeft met harde distortions.. en een beetje feedback is nooit erg.. want de muziek die ik over het algemeen maak kan dat af en toe wel hebben :D

nog meer meningen?!

Jesse//

roppie
8 januari 2004, 18:33
heb wel eens een band gezien waarvan de gitarist op zo'n wildkat speelde... was een punk/rock&roll band. Hij klonk in ieder geval best goed daarvoor.

glacius
8 januari 2004, 18:42
doe er een beetje goede humbucker op en niet teveel oversturing gebruiken en is prima gitaar voor ruige rock, daniel mikka lindstrom a.k.a. lilly lazer van HIM gebruikt een jazz gitaar voor wicked game

download : HIM - wicked game

Sicky61
9 januari 2004, 02:11
Een hollow body en paf achtige single coils voor rock/hardrock? Kan je beter iets met humbuckers en een solidbody kopen lijkt mij.
Rock a billy en punk moet lukken(piep ze de tent uit jopiieeeeee 8-) ) maar waarom moeilijk doen?
Vind het wel een fraaie trouwens en niet te duur.
Suck6 d'r mee.

Neals
9 januari 2004, 09:49
Andere gitarist van mijn band heeft ook zoiets, tis wel leuk spul, stoere looks maar ze piepen als een gek.
Als je bruut wilt gaan soleren dan zou ik je wel een solid-body aanraden.

Wel erg vet is om rockabily te spelen met een lompe contrabas en een piepende hollow-body

Harry
9 januari 2004, 10:20
ik heb op de meeting met mijn DeArmond Starfire Special II (sjesus wat een mond vol) op Marc Odijk z'n Engl gespeeld met een redelijke high-gain instelling. Diverse getuigen kunne beamen dat het prima klonk (het geluid in ieder geval), dus bij deze kan het ook goed gaan. Geeft net een ander geluidje dan een solid-body.

Xtreme
9 januari 2004, 16:44
Ok hmm.. dus het struikelpunt zou een hoge gain kunnen zijn, dat ben ik mij nu goed bewust..

nou goed.. ik ga hem uitproberen en eens kijken wat hij op verschillende niveaus doet enzo.. ff kijken of ze daar ook een spider hebben staan (die bezit ik immers zelf) en dan maar proberen..

in ieder geval bedankt voor de tips en alles :D

Jesse//

episua
14 januari 2004, 08:47
Ik heb 'm, de Epiphone Wildkat alleen wel het 2003 model. Die van feedback is het oudere model (zonder grover tuners en Bigsby trem).
De Wildkat kan alle stijlen aan en de feedback valt reuze mee. Tuurlijk piept ie welles, so what? De gitaar piept behoorlijk minder dan mijn ES 335 kopietje.

Lacrymosa
14 januari 2004, 09:25
Gefeliciteerd

leuk gitaartje

zal je veel plezier van hebben

CheerS!!

shredneck
14 januari 2004, 15:48
die met die dobbelstenen is the dot.. een hele andere gitaar :) maar ook leuk om te zien :D

maar goed.. lacrymosa zegt dus dat het dus meer voor rocknroll is.. dat is dan beter om te horen, want jazz interesseert me niet..

ok bedankt voor de tip.. ik ga zeker kijken of hij niet teveel feedback geeft met harde distortions.. en een beetje feedback is nooit erg.. want de muziek die ik over het algemeen maak kan dat af en toe wel hebben :D

nog meer meningen?!

Jesse//

Fout, Robbert bedoelt een ALLEYKAT, met vlammen etc. Een Dot is een 335, en heerst wel ff een stukje harder dan de serie waar hier over gepraat wordt.

episua
14 januari 2004, 22:58
Dank je Lacrymosa,

Ik heb 'm echter in de zomer al gekocht hoor!
Voor de geintereseerden, een paar foto's op de volgende site:
www.geocities.com/willemroode/epiphonewildkat.html
De foto's zijn gemaakt toen ik de gitaar net 1 dag had, vandaar die stickers op de p90's.

Speeddemon
28 mei 2005, 15:20
Misschien een lamme vraag, maar hoe komt het dat op sommige Wildkats er gewoon 'Bigsby' op de tremolo staat en bij andere zo'n "Euro teken" met Epiphone?

Is er verschil in kwaliteit?

Bluesbreaker
28 mei 2005, 15:44
Ik heb 'm, de Epiphone Wildkat alleen wel het 2003 model. Die van feedback is het oudere model (zonder grover tuners en Bigsby trem).

Dat zal dus het verschil in Epi of Bigsby wel zijn denk ik.

Speeddemon
28 mei 2005, 15:51
nou, iemand heeft er 1 te koop, volgens zijn zeggen van 2003, maar zit dus zo'n Epi trem op.

Verder, ze zien er exact hetzelfde uit, is het ook de zelfde kwaliteit?
En weet iemand nog NIEUWE Wildkats te koop staan in NL? Zo ja, welke prijs?