PDA

View Full Version : Boss Gx700? doen??



SymphonY-X
7 januari 2004, 22:50
Hey,
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een peavey 5150 combo wooeppie :P Altijd op m'n kleine Marshall mg15cdr + mt-2 gespeeld... mag je dit toch wel een hele verbetering noemen :D
Alleen nu wil ik er nog een effecten pedaal bij voor een leuk prijsje. Nu zie ik vaak de boss gx700 op marktplaats voorbijkomen, nu vroeg ik me af of mensen hier misschien ervaring mee hebben? Ik las op harmonycentral dat deze effecten processor het signaal digitaal verwerkt, ookal staat er geen amp model of effect aan. Betekend dit dan dus dat de buizen in je amp dan leuk zijn voor de licht en warmte opbrengst, maar dat het warme geluid ervan weg is? of is dit iets wat bijna elke effecten processor heeft?

doncker
7 januari 2004, 22:55
Kheb hem
Heb je boss - pedaaltjes al een sgeprobeerd , dit klinkt juist hetzelfde qua toonzuiging enzoverder.
Je moet dit eens vragen aan lordriffenstein die kan er je vast meer over vertellen

LordRiffenstein
8 januari 2004, 07:46
Ik gebruik de GX-700 al enkele jaren en ben er best tevreden over. Het 'toonzuigen' valt overigens best wel mee, zeker niet hetzelfde als bij Boss pedaaltjes. Met de goeie afregeling voor je amp hoor je bijna geen verschil.

Je behoudt zeker je lekkere vette buizen klank en de GX-700 heeft heel wat mogelijkheden. De effecten? Tja Boss is toch lekker en het zijn gewoon een hoop pedaaltjes in 1 kastje.

SymphonY-X
8 januari 2004, 16:11
thx voor de snelle reply's :)
En als jullie zouden moeten kiezen tussen een gx700 en een Boss GT3?

iam
8 januari 2004, 16:45
check even deze topic's op bassieforum (vervangforum voor toen dit offline was)

http://www.bassie79.nl/forum/index.php?showtopic=153

http://www.bassie79.nl/forum/index.php?showtopic=311

voor dit tweede topic...

Exitinside
27 januari 2004, 23:30
Ik heb zelf ook een boss gx700. Deze heb ik in de loop van mijn engl thunder 50 versterker gezet.
De preamp,compressor en overdrive van de boss gebruik ik niet.
Als ik naar scheur(van mijn engl) overschakel vind ik dit aparaat niet al te lekker klinken....vooral als het om een sologeluid gaat.
Ben nog steeds bezig met lekker geluid te vinden ( a la satriani, steve lukather-achtig) maar het wil niet lukken.
Ik denk dat iets te maken kan hebben met het ingangs-uitgangsvolume en met het volume van de presets.

Als iemand tips heeft, dan zijn die welkom.

skabouter
28 januari 2004, 01:07
ik ga vrijdag een Gx-700 kopen :) kheb er erg zin in.

kiezen tussen een Gt3 of Gx-700 is verschillend. GT-3 is floorbased en uitgebreider. gewoon goede standalone. =maar als je daarintegen met een rack en midi (amps) werkt, dan is de GX-700 geschikter, denk ik zo

Plop
29 januari 2004, 19:24
Euj... Ik heb de gx-700 ook!.. :cool: bevalt me zeker... ffies prutsen met het "writen" enzo.. maar dat is wel te doen.. succes!

skabouter
30 januari 2004, 01:45
ik heb een tijd een boss GT-6 gehad, dan moet deze een eitje zijn :)
en als de FX`s net zo goed zijn, dan zal ik er zeker erg blij mee zijn !

Jeroenvanhulsteijn
30 januari 2004, 12:33
Ik heb hem ook gehad. Maar ik vond er dus geen poep aan. Voornamelijk omdat ik niet mee overweg kon. Ik kreeg er geen fatsoenlijke oversturing uit (ik had een Bassmann 70 buizenversterker, die heeft dat niet), ik kreeg geen phaser geluid wat mij beviel (mijn Akai Intelliphase vonk veel beter klinken) en het was een drama om de geluidsnivo's van de verschillende patches een beetje op orde te krijgen. Samenvattend: ik ben te lui en te dom voor dit soort apparaten.

Omdat het ding mij totaal niet inspireerde heb ik mijn tijd maar gebruikt om de handleiding in te scannen en op internet te zetten (zie link onderaan). Ik heb er ook een link bijgezet voor een programmaatje om patches aan te passen enzo op de computer. Dat programma werkte goed. Alleen het was nogal een gegoochel om de gx700 met de computer te laten communiceren. Een beetje schudden aan het apparaat werkte altijd wel :D . Nou, het is zo wel duidelijk genoeg dat ik er niet mee overweg kon. Het ding had toch een behoorlijke recensie gekregen, dus hij zal vast wel goed kunnen klinken.

http://gx700.freeservers.com/

Owja, gelieve mij niet te mailen via het adres op de site over dit apparaat, want het is inmiddels al een tijd geleden dat ik het verkocht heb. Ik heb trouwens nog wel de handleiding ervan liggen. Geef je adres en ik stuur hem naar je op.