PDA

View Full Version : slide gitaristen weten jullie er een ?



stewartfan
7 januari 2004, 22:44
slide gitaristen weten jullie er een ?

dankje stewartfan

wietse
8 januari 2004, 06:28
dave hole , een meesterlijke slide gitarist die man is razend snel.

Harry
8 januari 2004, 10:52
George Thorogood!! Mooi hoeft niet subtiel te zijn......

mk1
8 januari 2004, 13:13
Of Eric Sardinas....

Fred McDowell

Ry Cooder

Sonny Landreth

Chris Whitley (op "Living with the Law")

Daniel Lanois

Elmore James

John Campbell

John Hammond

Duanne Almond (Almond Brothers Band)

Maar vergis je niet, ze spelen van alles dus een specifiek album met alleen maar slide guitar bestaat eigenlijk niet. (of je komt echt een beetje
in de "Hawaiian" hoek terecht. (maar ja, dat is 1930 ofzo...)
bijv: Jim & Bob, The Genial Hawaiians

Of hele ouwe blues:
Shreveport Home Wreckers
Robert Johnson (speelt onder andere slide)
Bukka White
Tampa Red
Son House

succes !

Blokkie
8 januari 2004, 13:55
Ron Wood kan ook aardig slide spelen

Stratman70
8 januari 2004, 14:20
Eric Clapton, Duane Allman, Johnny Winter, maar dat is allemaal wel blues (niks mis mee), maar iets originelers is in mijn ogen Ritchie Blackmore. Hij speelt slide in standaard stemming (waar hoor je dat nog meer?) en legt er ontiegelijk veel en mooi gevoel in. Echt eens het luisteren waard!!!!!

Harry
8 januari 2004, 17:23
mk1 en stratman; jullie hebben de vraag niet goed gelezen. Hij vroeg 'weten jullie er een'.

wietse
8 januari 2004, 18:26
George Thorogood!! Mooi hoeft niet subtiel te zijn......
is ook erg leuk heb een dvd van hem dan valt hij me toch tegen , goed maar wat saai.

stewartfan
8 januari 2004, 19:00
ik vind eric sardinas erg goed hebben jullie iests wat ook nog in zijn zichting van muziek zit ?

Harry
9 januari 2004, 11:11
George Thorogood!! Mooi hoeft niet subtiel te zijn......
is ook erg leuk heb een dvd van hem dan valt hij me toch tegen , goed maar wat saai.

welke DVD heb je Wietse? ik wil er ook nog 1, er zijn er 3 of 4. Maar als je bedoelt dat het veel van hetzelfde is kan ik je wel gelijk geven. Hij kan 1 ding erg goed.

wietse
9 januari 2004, 11:29
geen idee en maat van me heeft hem op het moment van me te leen , en ik weet de titel niet uit m'n blote bol , hij was lekker goedkoop 13 euro , dus dan moet je er bij zijn.

Blokkie
9 januari 2004, 13:38
George Harrison kon ook een aardig potje slide spelen. Luister maar naar het intro en de solo van Free as a Bird van the Beatles

Antal
9 januari 2004, 14:34
Duanne Almond (Almond Brothers Band)

hmmm... bedoel je niet Duane Allman??? Van de Allman Brothers Band?

Jeff Beck heeft trouwens ook een paar hele coole slide nummers in open stemming. En Jeremy Spencer van de oude Fleetwood Mac

The Mule
9 januari 2004, 15:06
Warren Haynes
Derek Trucks
Michael Houser (R.I.P.)

lynyrd
11 januari 2004, 18:21
Warren Haynes Gov't Mule/Allman Bros
zie James hartfield's favorieten :speed:
www.skinneronline.nl

philbee
19 januari 2004, 21:57
volgens mij de meester van de "less is more" slide taktiek, later ernstig gecopieerd door Bonnie Raitt : Lowell George.
maar waarschijnlijk toen die gast stierf lagen de meesten van jullie nog als zaadjes te broeden in papa's zakkie.

ook nog niet genoemd: Rory Gallagher, maar ja voor die man geldt het bovenstaande verhaal zo mogelijk nog meer.

lynyrd
20 januari 2004, 00:50
waarom,gaat meneer de gasten persoonlijk aanvallen
gaat het hier altijd zo hier? :evil:

lynyrd
20 januari 2004, 00:51
waarom,gaat meneer de gasten persoonlijk aanvallen
gaat het hier altijd zo ? :evil:

Harry
20 januari 2004, 12:08
wie valt wie aan dan? Of zijn er posts weggehaald? Ik zie niks...... :???:

hoofd
20 januari 2004, 13:28
waarom,gaat meneer de gasten persoonlijk aanvallen
gaat het hier altijd zo ? :evil:

Meestal wel ja, om je 2de vraag maar te beantwoorden :D. En over de eerste, wat/wie bedoel je?

Lucky
30 januari 2004, 16:08
Lowel George !!!!
beslist!

Luister naar Dixie Chicken !!!

Ook als band een waanzinnige mix van swamprock, blues, funk en singer-songwriter.
Ze hebben `laidback` uitgevonden!!!

philbee
30 januari 2004, 21:18
aahahaaaa eindelijk een lotgenoot.

idd Little Feat (mét LG) was de lekkerste band van die tijd, Dixie Chicken album en daarna Feats don't fail me now, als ik ooit op een onbewoond eiland moet verhuizen en maar 10 albums mag meenemen, zijn die 2 er in iedergeval bij.

two trains runnin'.....on that line............

ik slide ook op een paar nummers met onze band en heb altijd zijn sound proberen te evenaren, als het in de verte misschien enige gelijkenis mag hebben ben ik al tevreden.

The Mule
31 januari 2004, 10:22
Waiting for Colombus, deluxe edition. Voor mij zeker een 'desert island disc' :)

indorock
30 maart 2004, 13:32
Joe Walsh - The Eagles