PDA

View Full Version : Aangaande mijn 'nieuwe' Boss SD-1



Speeddemon
7 januari 2004, 20:13
Tja, stock is ie kut he?

Dun, of dof, te weinig gain... Maar met name het laag weg eten stoort me.

Nou heb ik normaal een Boss CS-2 en een Dod 250 voor m'n Tubefactor, maar ik dacht; laat ik die CS-2 er effetjes tussen uit gooien en die SD-1 op z'n plaats zetten.

Level maximaal, gain minimaal, tone op 2 uur (dus meer naar de mid/treble kant). Tubefactor aan voor een rustige AC/DC-Judas Priest distortion... SD-1 aan... WHAMMO! 8-)

Vette high-gain definitie, alleen wat meer naar de strakke/scherpe kant dan mijn eerder beschreven Tubefactor/SM9 combo!

T heeft eigenlijk nog een tikkie te weinig laag zo, maar die strakke felheid is echt gaaf! Leent zich prima voor t betere werk (Kreator, Destruction, Lääz Rockit, Megadeth).

Met andere woorden, een paar caps vervangen binnen die SD-1, groenblauw ledje erin (heb ik Indyguitarist toegezegd) en klaar is kees.

Negative K3 fan
7 januari 2004, 20:29
je kunt ook meteen een amp nemenw aar zon strakke scheur al beter in zit HAHA

Speeddemon
7 januari 2004, 20:51
Pisnicht die je bent! Ik heb een Engl Savage 60, en die lust jouw 5150 rauw! :razz:

Neemt niet weg dat ik ook een vette scheur met alleen maar pedaaltjes wil kunnen bewerkstelligen. Wedden dat mijn TF/SD-1 combo vetter klinkt op een JC120 dan jouw Jeckyll&Hyde? 8-)

Negative K3 fan
7 januari 2004, 21:29
mijn J&H telt ook niet mee, die gebruik ik echt nooit meer, even kijken hoeveel stof er al opligt...

best veel.

Robbert
7 januari 2004, 21:32
Hmm.. ik zal jou setup eens proberen na te bootsen, misschien dat ik er ook iets bruikbaars uit kan krijgen, stock issie inderdaad Bagger. En dan nog niet eens Bagger met een kleine B :P

Speeddemon
7 januari 2004, 23:01
Hey Robbert, als ik me niet vergis is de mijne gewoon Made in Taiwan, maar ik heb m net effe opgeschroefd; d'r zit dus wel een echte 4558DD JRC chip in. Is dat normaal? Of zou het stiekem toch een Japanse kunnen zijn? (hij heeft nl geen bottom-label)

Mitch
8 januari 2004, 13:43
Het is precies dit waarom ik een lichte antipathie heb tegen een hoop Boss overdrive/distortion pedalen (Iba's TS9 ook eigenlijk): je moet zoeken naar een andere functie (boost i.p.v. drive) om ze nog bruikbaar te maken :x
Modden is natuurlijk best een leuke hobby, maar het is jammer dat een hoop van die krengen zo matig presteren in standaard uitvoering.

wietse
9 januari 2004, 11:33
ik heb die van mij omgebouwd tot een tubescreamer , hele kleine mod , weet alleen nu niet meer hoe precies.
bevalt me nu een stuk beter.

Speeddemon
9 januari 2004, 12:22
Ik heb die mod ook op m'n PC uitgelegd staan. Ging om 1 cap en 2 weerstandjes geloof ik.

Wat is het verschil in klank geworden?
Heeft ie ook meer laag?

youngcoby
22 maart 2004, 00:45
Speeddemon, zou je mij deze mod eens kunnen mailen? Zou de mijne ook willen modden.

Speeddemon
22 maart 2004, 00:59
@Young Coby, WELKE mod precies?
De Indyguitarist Chocolate mod of die SD-1/TS-808 mod?
Ik heb m'n SD-1 trouwens dus nu die Chocolate mod gegeven, en hij is te koop. Niet omdat ie slecht is (hij heerscht zwaar), maar aangezien m'n DOD 250 door z'n 2e mod ook mijlenver vooruit is geschoten, is de SD-1 niet meer nodig.

LordRiffenstein
22 maart 2004, 11:22
FF over die SD-1 mod. Hoe moeilijk is het en wat doet die precies? NIET de TS-mod!!!

Ik gebruik ook de SD-1 als boost en vind die super klinken, hij suckt wat laag maar ik vind dat in een band-situatie die niet echt opvalt. Op je eentje hoor je het goed maar met het laag van bass en drums mis ik niet echt dat laag in mijn toon!

ShereKahn
22 maart 2004, 11:43
Bestaan er ook vertaalprogramma's voor dit soort topic's? :-D

Speeddemon
22 maart 2004, 11:57
@Yoeri: mod is moeilijker dan TS-808 mod ja. Worden een 10 tal onderdelen vervangen, en t LEDje vervangen was ook een gepriegel. Daarbij had ik last van een hoop trial-en-error, aangezien bleek dat Indyguitarist z'n mod-sheet niet helemaal correct had ingevuld. Er stond
dat D6 een LED moest zijn en D4 een Ge diode. Dat bleek dus andersom.
En nog wat andere kleine dingetjes.

Maar het laag is dus terug, hij klinkt minder geknepen, heeft meer sustain, klinkt wat smoother. EN die grapjas die 25 euro bood op marktplaats mag doodvallen! :evil: (die dacht zeker: ik betaal de arbeid alleen, dan krijg ik die SD-1 vast wel gratis?!?! :roll: )

Robbert
22 maart 2004, 14:07
Geen leuk grapje :roll:

youngcoby
22 maart 2004, 22:09
@ Speeddemon: de tubescreamer mod.
Heb ook een SD-1 die ik wel eens wil aanpassen. Alvast bedankt.

youngcoby
22 maart 2004, 22:10
@ Speeddemon: de tubescreamer mod.
Heb ook een SD-1 die ik wel eens wil aanpassen. Alvast bedankt.