PDA

View Full Version : G&L telecaster



iam
7 januari 2004, 19:34
zijn de g&l gitaren eigenlijk volledig USA-made?

heeft iemand er ervaring mee?

op ebay zie je er soms voor 600€ nieuw weggaan (bij een niet-goekope ebaystore)

is dat normaal?

tweedehands vragen ze er dan wel weer meer voor...

ToolRulez
7 januari 2004, 22:56
Hee iam,

De G&L's die je op ebay voor ongeveer 600 euri ziet, zijn denk van de "Tribute-serie". Dit zijn wat goedkopere versies van de echte G&L's. Ik weet niet precies waar dit prijsverschil vandaan komt, heb me er nooit zo in verdiept, maar ik neem aan dat ze ergens in Azië worden gemaakt naar specificaties van de heren in Amerika, maar... correct me, if I'm wrong!

Dan, de kwaliteit. Ik heb op een gitaarbeurs in Rosmalen op de bassen uit de Tribute serie gespeeld en die voelden en klonken echt heel goed. Je moet er van houden, het zijn nogal grote en zware instrumenten. Maar, de klank is echt goed en ze voelen aan alsof je er een boom mee om kan hakken.
OK, sorry voor de long-post. :)

Neals
7 januari 2004, 23:08
G&L is toch opgericht door leo fender?

Lacrymosa
8 januari 2004, 09:09
Hee iam,

De G&L's die je op ebay voor ongeveer 600 euri ziet, zijn denk van de "Tribute-serie". Dit zijn wat goedkopere versies van de echte G&L's. Ik weet niet precies waar dit prijsverschil vandaan komt, heb me er nooit zo in verdiept, maar ik neem aan dat ze ergens in Azië worden gemaakt naar specificaties van de heren in Amerika, maar... correct me, if I'm wrong!

Dan, de kwaliteit. Ik heb op een gitaarbeurs in Rosmalen op de bassen uit de Tribute serie gespeeld en die voelden en klonken echt heel goed. Je moet er van houden, het zijn nogal grote en zware instrumenten. Maar, de klank is echt goed en ze voelen aan alsof je er een boom mee om kan hakken.
OK, sorry voor de long-post. :)

volgens mij klopt et wel, heb zoiets ergens een keer gelezen, zal vanmiddag ff kijken of et klopt, volgens mij in de gitarist of zo

CheerS!!

ToolRulez
8 januari 2004, 16:23
@ Neals:

G&L is inderdaad opgericht door Leo Fender, net als Musicman. Pfff, actief baasje die Leo :D

EDIT: De naam G&L komt geloof ik zelfs van GEORGE Fullerton en LEO Fender.

iam
8 januari 2004, 16:24
Hee iam,

De G&L's die je op ebay voor ongeveer 600 euri ziet, zijn denk van de "Tribute-serie". Dit zijn wat goedkopere versies van de echte G&L's. Ik weet niet precies waar dit prijsverschil vandaan komt, heb me er nooit zo in verdiept, maar ik neem aan dat ze ergens in Azië worden gemaakt naar specificaties van de heren in Amerika, maar... correct me, if I'm wrong!

Dan, de kwaliteit. Ik heb op een gitaarbeurs in Rosmalen op de bassen uit de Tribute serie gespeeld en die voelden en klonken echt heel goed. Je moet er van houden, het zijn nogal grote en zware instrumenten. Maar, de klank is echt goed en ze voelen aan alsof je er een boom mee om kan hakken.
OK, sorry voor de long-post. :)

nog iemand ervaring met de tribute series?

Neals
8 januari 2004, 22:33
Thanks, ik heb overigens vandaag het voorrecht gehad een G&L Tele in de handen te krijgen, en is zeer geil spul, jammer is alleen dat deze gitaar de typische tele-brug mist.

Misschien wat aan de dure kant, maar toch wel een klasse instrument, maar toch ben ik meer gecharmeerd van een echte fender tele, die heeft eigenlijk net dat beetje wat een tele een tele maakt, de G&L is meer de new beatle onder de tele's

Negative K3 fan
9 januari 2004, 09:23
die ASAT bruggen zijn veruit superieur aan de standaard fender tele bruggen, ze zitten heel erg verzonken in de body, je kunt de zadels 'vastklemmen' met een inbussleuteltje, alle zadels zijn apart afstelbaar, de zadels zijn van brons etc. etc.

Neals
9 januari 2004, 09:46
die ASAT bruggen zijn veruit superieur aan de standaard fender tele bruggen, ze zitten heel erg verzonken in de body, je kunt de zadels 'vastklemmen' met een inbussleuteltje, alle zadels zijn apart afstelbaar, de zadels zijn van brons etc. etc.

Qua looks issie weer inferieur aan de standaard brug, maar goed, nu verwacht ik dan ook 'je koopt een gitaar voor de sounds en niet voor de looks'-preek.
De moderne tele bruggen kan je ook helemaal naar wens afstellen overigens.

Negative K3 fan
9 januari 2004, 12:49
ik vind die ranzige ashtray bruggen eigelijk best lelijk, je kunt er ook nog geen humbucker in kwijt ook.