PDA

View Full Version : Humbucker inbouwen



punkydude
7 januari 2004, 19:22
Hallo

Ik heb een Fender Mex Strat uit '91, en ik zou graag een humbucker inbouwen ipv mijn singlecoil brugpickup. Maar zou dit gaan zonder te moeten frezen?

En wat zou dat ongeveer kosten?

Greetz

Davy

bat
7 januari 2004, 19:23
Nee, je zult moeten frezen.

Geen idee wat het kost.

Brat
7 januari 2004, 19:32
Nou dat weet ik nog niet zo zeker, wat dat freezen betreft ik heb er zelf een uit 92 gehad en die had gewoon ruimte voor een brughumbucker. Dus slagplaat eraf schroeven en je weet het!

Brat
7 januari 2004, 19:33
Ahum, frezen :oops:

Ibanez RuleZ
7 januari 2004, 19:34
dat is nagenoeg altijd gewoon een kwestie van nieuwe slagplaat, elementjes en potjes inschroeven, HB insolderen en klaar is kees (of vul je eigen naam maar in)

Harrald

Negative K3 fan
7 januari 2004, 20:05
ik zou dan zeker gaan voor een single coil sized humbucker zoals bijvoorbeeld een hot rails. Een vriend van mij (fatality op dit bord) heeft een paar weken terug (met mijn vakkundige hulp natuurlijk) een hotrails in zijn mex classic strat gegooid en dat scheurt al een stuk beter en het paste allemaal perfect.

NeeraDJ
7 januari 2004, 20:35
Ik ben het volledig met Lennart eens en geloof mij maar dat ben ik niet vaak :lol: . Je kunt ook een Seymour Duncan Cool Rails proberen, het is maar net wat je zoekt hè

Ibanez RuleZ
7 januari 2004, 20:41
of een dimarzio pro track (zijn dr 2, je moet dan de meest heftige hebben). zijn een hele stoot HB's in enkelspoelsformaat te vinden.

Harrald

green_day
7 januari 2004, 21:50
Hey,

als ik jou was zou ik er een full-sized h-bucker inzetten. Ten eerste natuurlijk voor de sound, je hebt even wat meer keus in elementen. En het klinkt naar mijn mening toch wat lekker dikker en voller dan een SC-sized humbucker. Ik heb in mijn strat een SD jeff beck zitten, en die scheurt hoor!
Maar je kunt uiteraard ook andere replys in overweging nemen

btw IM BACK!!

Lacrymosa
8 januari 2004, 09:00
Ik weet niet wat voor sound je wil en hoeveel output

maar als ik jou was, zou ik voro een Lil 59 vanm Seymour duncan gaan

die dingen klinken echt super

CheerS!!

Brat
8 januari 2004, 15:32
Ben het wel met green_day eens (al vind ik het een waardeloze band :razz: ). Een echte humbucker klinkt toch net effe wat anders dan zo'n opgefokte single coil. En zoveel moeite (en geld) kost het niet om een nieuwe slagplaat te regelen. Ziet er ook nog eens beter uit, maar dat is een mening :roll:

Lacrymosa
8 januari 2004, 15:35
maar het kan ook zijn da er onder zn slagplaat geen ruimte is voor een humbucker

dan kan je of een singlecoil sized humbucker dr in stouwen, of je moet fresen

en een humbucker kost even veel als een singlecoil sized humbucker

CheerS!!

Ibanez RuleZ
8 januari 2004, 16:06
Ik weet niet wat voor sound je wil en hoeveel output

maar als ik jou was, zou ik voro een Lil 59 vanm Seymour duncan gaan

die dingen klinken echt super

CheerS!!

die zou ik dus NIET doen. Ik heb dr een in mn charvel zitten en ik kan je vertellen, hij viel me VIES tegen, ok, hij zit in de midden pos, maar evengoed, hij was neuzig etc etc. Ga dan eerder voor een JB jr of een lil screamin demon (al klinkt die volgens mij het beste in de neck positie)

harrald

Lacrymosa
8 januari 2004, 16:12
Ik weet niet wat voor sound je wil en hoeveel output

maar als ik jou was, zou ik voro een Lil 59 vanm Seymour duncan gaan

die dingen klinken echt super

CheerS!!

die zou ik dus NIET doen. Ik heb dr een in mn charvel zitten en ik kan je vertellen, hij viel me VIES tegen, ok, hij zit in de midden pos, maar evengoed, hij was neuzig etc etc. Ga dan eerder voor een JB jr of een lil screamin demon (al klinkt die volgens mij het beste in de neck positie)

harrald

neuzig?????????

heb ik echt helemaal geen last van

en bij mij zitten ze nu ook in mn charvel

in de nek en het midden

CheerS!!

Ibanez RuleZ
8 januari 2004, 16:27
ik vergelijk het dan misschien ook met de verkeerde elementen: een steve's special is heel erg open, evenals een lil screamin demon. Beiden hebben ze een stevige midscoop en daarnaast, is mijn charvel echt compleet anders dan die van jou he? ;)

harrald

Negative K3 fan
8 januari 2004, 21:23
een JB jr. in de brug is denk ik wat ik z ou doen als ikl een wat ruimer budget had, anders een 2e hands hot rails ofzo (die zie je vaker).

punkydude
9 januari 2004, 17:38
Van die mini humbuckers mag je al vergeten, vriend van me heeft zulke hotrails in zen squier gestoken. Ik heb het eens vergeleken met de gitaar van een andere vriend met goedkopere EMG's derin, en die klonk echt wel veel beter!

Slagplaat kan ik normaalgezien aanpassen, dat zei de dealer toch... Frezen hoeft ook niet altijd zei hij, maar ik denk dat ik toch wel zal moeten frezen...

Weten jullie een goede full-sized humbucker die ik erin kan steken? Zo hoog mogelijke output, voor zo weinig mogelijk geld :wink:

Dankt u!

xDavyx

gershwin5150
9 januari 2004, 23:39
Slagplaat kan ik normaalgezien aanpassen, dat zei de dealer toch... Frezen hoeft ook niet altijd zei hij, maar ik denk dat ik toch wel zal moeten frezen...


Heb je dan al onder de slagplaat gekeken? Mijn Fender Strat Mex ut 95 had ook gewoon ruimte voor een HB. Ik moest alleeen voor de halshumbucker ff met hamer en beitel aan de slag 8-)