PDA

View Full Version : gibson les paul elementen aanpassen ?



glacius
7 januari 2004, 18:36
hoi mensen,

ik wordt eind deze maand een trotse bezitter van een gibson les paul standard honeyburst

maar ik wil de looks van een slash gitaar, dus zonder kapjes over de humbuckers (open coils)

kan ik deze gewoon laten verwijderen? of worden het gewoon andere elementen b.v. semour duncan ap1h (slash gebruikt deze)

ik wou eerst een gibson les paul classic 1960 kopen omdat de elementen van deze gitaar al open zijn, maar deze gitaar heeft geen flametop wat ik nu juist zo mooi vind, dus dacht ik eraan om de kapjes te laten verwijderen zodat ik slash looks heb met flametop..

ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vraag

Wilson
7 januari 2004, 19:01
das zonde, die kapjes zijn juist mooi! maargoed als jij het wil, volgens mij kan het wel, je kunt in ieder geval wel andersom doen, dus nieuwe kapjes kopen, dus dan zal je ze er ook wel vanaf kunnen halen, heb het alleen nooit geprobeerd.

Ibanez RuleZ
7 januari 2004, 19:42
hoi mensen,

ik wordt eind deze maand een trotse bezitter van een gibson les paul standard honeyburst

maar ik wil de looks van een slash gitaar, dus zonder kapjes over de humbuckers (open coils)

kan ik deze gewoon laten verwijderen? of worden het gewoon andere elementen b.v. semour duncan ap1h (slash gebruikt deze)

ik wou eerst een gibson les paul classic 1960 kopen omdat de elementen van deze gitaar al open zijn, maar deze gitaar heeft geen flametop wat ik nu juist zo mooi vind, dus dacht ik eraan om de kapjes te laten verwijderen zodat ik slash looks heb met flametop..

ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vraag

what the FUCK??? koop jij een Les Paul voor the looks? Laat ik dit zeggen: een gitaar koop je in de eerste plaats voor het geluid. Als dat je niet bevalt, dan moet je eens gaan kijken of je wel de juiste gitaar hebt of dat er aan geschroeft moet worden...

Ik weet niet of je het doorhebt, maar andere elementen laten je gitaar echt helemaal anders klinken, ze maken nl slechts 80% van je geluid uit, t is maar ff dat je het weet. Die alnico's die Slash gebruikt zijn bijvoorbeeld lage output PU's.

Dus, als het geluid goed is: gewoon lekker laten zitten die dingen, als je het per se wilt (voor de LOOKS), dan moet je het doen, maar ik zou in eerste instantie gaan voor geluid. Je kan trouwens ook andere PU's kopen dan die Seymours: zowel DiMarzio, Seymour duncan, Rio Grande, Bill Lawrence, EMG en vele anderen maken PU's zonder cover. ik zou toch echt eerst eens kijken wat je dan zou willen, maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je PU's wil veranderen voor de LOOKS

harrald

bert k
7 januari 2004, 19:59
Relax, hij wil alleen de kapjes eraf halen.
Geen probleem, ff element van de gitaar schroeven, dan zie je hoe het zit. Eerst de 4 schroeven op de hoeken, als je de pup loshebt, dan de 2 schroeven in het midden. Vroeger zat het kapje op de punt vastgesoldeerd aan de bodem, ik weet niet of dat nog zo is. Zo ja, voorzichtig lossnijden met een breekmesje. Suc6
(O ja, je hoort van alles, maar voor het geluid maakt het geen klote uit...)

Negative K3 fan
7 januari 2004, 20:03
hangt er vanaf hoe die kapjes vastzitten, die zitten vaak verschillend vast (ik heb ze wel eens gelijmd gezien), MAar je kuynt ze eraf halen, verder ga ik emt ibanez rulez mee over dat je een gitaar niet op zon manier voor de looks koopt. Volgens mij heb jij er de ballen verstand van of niet?

NeeraDJ
7 januari 2004, 20:38
Gelijmd? :o
Dat zal bagger geklonken hebben zeg, moet je dus echt nooit doen

Negative K3 fan
7 januari 2004, 21:10
waren g oedkope koreaanse kutelementen, gellukkig zit er nbu eits beters in.

glacius
7 januari 2004, 21:39
Volgens mij heb jij er de ballen verstand van of niet?

ik heb veel ervaring met veranderen van elementen heb namelijk zelf de dimarzio geinstaleerd in mijn epi en dat klinkt geweldig nu

nu vind IK zonder kapjes mooier en geb gelezen in het ''gibson les paul'' boek datkapjes verwijderen het geluid ten goede komt,

dat zijn dus 2 vliegen in 1 klap...

ik ga niet ''zomaar'' in een gitaar schroeven natuurlijk en al helemaal niet in een gibson

ik wil alleen weten of dit makkelijk te doen is, en antwoord heb ik, thnx bert k !!

ik weet genoeg

Negative K3 fan
7 januari 2004, 22:24
ow okee, sorry dan voor mijn overhaaste veronderstelling.

maarja, volgens dat boek verbeterd het de klank, dat blijft natuurlijk een kwestie van eigen mening en ERG veel zal je toon niet veranderen. Waarschijnlijk iets feller, maar niet veel.

Lacrymosa
8 januari 2004, 09:05
het kan ook zijn dat er onder het kapje ineens een hele shitload wax zit

sommig elementen zijn namelijk in de kapjes gewaxpot, dan wordt et er niet echt mooier op kan ik je vertellen

CheerS!!

Ohzoso
8 januari 2004, 12:48
Das een of andere pasta. Kapjes kun je gewoon verwijderen. Ga alleen niet die kleine gaatjes schoonpeuteren. Daar verneuk je de draad en dus de spoel mee. Qua geluid of sound maakt het niks uit.

cas121
8 januari 2004, 13:05
maar nu heeft die gast nog (bijna) geen antwoord op zijn vraag...

het is echt ubersimpel om die kapjes er zelf af te halen, elementje losschroeven en dan zie je aan de onderkant 1 soldeerpunt zitten, lossnijden of solderen et voila.

glacius
8 januari 2004, 17:37
maar nu heeft die gast nog (bijna) geen antwoord op zijn vraag...

het is echt ubersimpel om die kapjes er zelf af te halen, elementje losschroeven en dan zie je aan de onderkant 1 soldeerpunt zitten, lossnijden of solderen et voila.

wil jij dit voor mij komen doen dan ? tegen kleine financiele vergoeding en bieranciele vergoeding ;)

The Mule
8 januari 2004, 17:48
nu vind IK zonder kapjes mooier en geb gelezen in het ''gibson les paul'' boek datkapjes verwijderen het geluid ten goede komt

Als je niet van het mooie warme PAF-geluid houdt dat door de huidige Burstbuckers kennelijk aardig benadert wordt, heb je gelijk. Het geluid wordt veel scherper, 'treble-iger' en minder bijzonder. Persoonlijk vind ik het zonde dat je er niet gewoon nieuwe elementen (bv. Slash signatures, bestaan toch wel?) inzet. De Burstbuckers zou ik vervolgens i.p.v. onherstelbaar verpesten lekker doorverkopen...

glacius
8 januari 2004, 18:51
dat is idd ook een optie, maar de orginele humbuckers gaan helderder klinken maar nog steeds erg warm van toon,...
ik vind die slash humbuckers zo weinig output hebben, nu ik dimarzio super dist. gewent ben... en nee ik wil geen dimarzio in de gibson omdat deze niet die slash looks hebben maar satriani achtig met inbusjes ipv 6 schroefjes en 6 vlakke palletjes ... als je begrijpt wat ik bedoel...

alleen dimarzio tone zone zien er zo uit maar op de dimarzio site staat dat deze een way achtige toon geeft en dat zou de gibson goed verpesten....

wat kost eigenlijk zon gibson 500t element die in de classic 1960 zit ? die zijn open

Negative K3 fan
8 januari 2004, 21:20
die 500ts klinken vrij schel en hebben heel veel ouput vergeleken met de dingen die je er nu in hebt.

Wilson
8 januari 2004, 22:06
jezus, dit is wel heel erg zeg, ik wil schroefjes in mn humbucker, geen imbusjes, want die heeft slash niet.... :roll:

als je fan van iemand bent, hoef je hem toch niet gelijk tot in de kleinste dingen te imiteren, het helpt veel meer om op slash te lijken door met ontbloot bovenlijf te gaan spelen, dan schroefjes ipv imbusjes in je humbucker te doen, dat ziet namelijk helemaal niemand, behalve jij

Sicky61
9 januari 2004, 02:03
Is idd zo gebeurt en je hebt geluk want ik wil het wel ff doen voor je.
Maar dan wil ik wel de kapjes hebben. Mail me maar.:razz:

piezo
9 januari 2004, 16:22
Voor het verwijderen van de soldeer kun je het best een Dremel machientje met zaagbladje gebruiken. Kun je daar niet aankomen, dan een ouderwets Stanleymes. Met een soldeerbout en ontsoldeerlint vooraf een overmaat aan soldeer verwijderen. Kapotwrikken, al dan niet met gebruik van soldeerbout, is zeker GEEN goed idee.

Zonder kapjes heb je meer brom (want geen afscherming), meer output en meer hoog. Wat ook wel gedaan wordt is alleen het kapje van het brugelement verwijderen, zodat het halselement zwoel blijft klinken.

glacius
9 januari 2004, 21:22
jezus, dit is wel heel erg zeg, ik wil schroefjes in mn humbucker, geen imbusjes, want die heeft slash niet.... :roll:

als je fan van iemand bent, hoef je hem toch niet gelijk tot in de kleinste dingen te imiteren, het helpt veel meer om op slash te lijken door met ontbloot bovenlijf te gaan spelen, dan schroefjes ipv imbusjes in je humbucker te doen, dat ziet namelijk helemaal niemand, behalve jij

IK VIND DAT EEN MOOIE GITAAR DIE HIJ GEBRUIKT EN IK WIL OOK ZON GITAAR KLAAR !!! dit topic is niet bedoeld om kritiek te krijgen maar juist om hulp te krijgen dus ga niet zo lopen zeiken, IK wil open coils in MIJN gibson KLAAR !!!

ennuh sicky61, als jij de kapjes er ''netjes'' afhaald dan mag jij de kapjes hebben,...

Sicky61
9 januari 2004, 21:58
:P goeie beslissing frans en dan zullen we hem gelijk even een gebruikte look geven :razz:
Heeft slash het gibson logo niet verwijderd? :wink: Ik spreek je.

glacius
10 januari 2004, 13:15
:P goeie beslissing frans en dan zullen we hem gelijk even een gebruikte look geven :razz:
Heeft slash het gibson logo niet verwijderd? :wink: Ik spreek je.

die gebruikte look zullen we maar even laten zitten he,... en nee hij heeft niet het gibson logo verwijderd...

Negative K3 fan
10 januari 2004, 14:12
alsof het slash zelf een fuck uitmaakte of hij een gitaar met inbus polepieces of 'normale' polepieces had.

Mr.Bluesbreaker
10 januari 2004, 20:30
Nu nog je haar laten groeien tot je je gezicht niet meer ziet en een hoge hoed erbij plus leren broekjes.
Maar even serieus: ik ben ooit ook gitaar gaan spelen omdat slash mijn held was, maar als je helemaal idolaat van die vent bent, kun je om te beginnen misschien eerder precies achterhalen hoe hij zijn geluid krijgt: geen effecten, volgens mij alleen een dunlop crybaby, rechtstreeks inpluggen in een (JCM800?) marshall buizentop, flink cranken, gaan! Detail over wel of geen elementkapjes.... dat heeft niet de meest invloed denk ik.

jpb
10 januari 2004, 20:48
hoi mensen,

ik wordt eind deze maand een trotse bezitter van een gibson les paul standard honeyburst

maar ik wil de looks van een slash gitaar, dus zonder kapjes over de humbuckers (open coils)

kan ik deze gewoon laten verwijderen? of worden het gewoon andere elementen b.v. semour duncan ap1h (slash gebruikt deze)

ik wou eerst een gibson les paul classic 1960 kopen omdat de elementen van deze gitaar al open zijn, maar deze gitaar heeft geen flametop wat ik nu juist zo mooi vind, dus dacht ik eraan om de kapjes te laten verwijderen zodat ik slash looks heb met flametop..

ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vraag

Dus je bent gek van Slash? Mischien moet je dan lid worden van de Slash-fanclub. Hier zijn we bezig met gitaren, niet met een modeshow. Sorry dat ik het zo zeg, maar ik wordt een beetje ziek van het gemust over kleurtjes, kapjes-op-of-er-af, enz enz. Eerst eens les nemen voordat je een Gibson koopt :angry:

green_day
10 januari 2004, 22:38
Ik vind het eigelijk best sneu dat je zelfs op polepieces van een pickup gaat letten, en dat je zelfs desnoods de originele echte gibson pickups wil vervagen voor een dimarzio.
Als je op slash wil lijken waarom heb je dan niet zo'n slash signature gekocht?

heavy-metal-thunder
11 januari 2004, 10:22
Awel, zo'n Les Paul is mijn droomgitaar, zeer mooi van uitzicht en goeie klank (een echte rock 'n roll gitaar). :cry:

Maar ik vind dat je op een Les Paul geen andere elementen moet gaan zetten. A thing of beauty is a joy forever. Koop dan een Epi of een of andere Chinese cloon, zet er die Slash elementen op en je gitaar produceert +/_ hetzelfde geluid als die van Slash. Op mijn Ibanez van bijna 20 jr (strat modelletje) zit een Gibson 500 T. Hebben onlangs een Gibson met dezelfde elementen getest, ik hoorde het verschil niet. Enkel 3 seconden meer sustain. Gehoord van de gasten van Harmony central: de elementen bepalen voor 90% de klank. Enkel sustain kan danig verschillen als je vb. geschroefde hals hebt.

Plakjes afhalen kan ik begrijpen. De klank gaat iets wijzigen. Iets meer volume en iets minder rond. Als je de gitaar nieuw gekocht hebt, laat dat i/de winkel doen. Als je niet zeker bent of je het zelf kan, laat het dan door een echte technieker doen. Als het snel en eenvoudig is, kost het je bijna niets. Is het moeilijker/langer werk kost het wat meer, maar in dit geval kon je het zelf toch niet.

Heb ooit in een Travis Bean een humbucker geplaatst. Manueel met beiteltje "uitgefreesd", element in gestoken. Draad beschadigd. Ibanez hum. op de schroothoop en Di Marzio gaan halen en dan zeer voorzichtig, lukte het wel. Dubbele kosten. Beter van de eerste keer goed. No shit.

heavy-metal-thunder
11 januari 2004, 10:29
Geef mij maar Slash boven die notenneukers als "Satch boy", Steve Vai, Frank Gambale... Slash doet veel met weinig noten. Elke noot is er juist dan als ze er moet zijn.

Ga me ooit ook een hoge hoed kopen. :cool: Komt nog van pas voor Blackmore's early days. Grapjteeeuuuuuuuuuuuhhhh

bat
11 januari 2004, 13:04
Tsjonge jonge, wat kunnen jullie zeuren zeg!

Alsof het heiligschennis is dat iemand:
- een originele Les Paul customized (je wilt niet weten wat ze er vroeger allemaal mee deden, de grote ditaarhelden incluis)
- ook gaat voor wat hij MOOI vindt. Gezien het feit dat de meeste hier aanwezige gitaristen enorm geilen op mooie quilted maple topjes op een PRS of Superstrat (die ook helemaal niks doen voor een beter geluid) denk ik dat de meeste hierboven geplaatste opmerkingen behoorlijk misplaatst zijn. En weet je: ik vind het ook geen porum om in een LP elementen te hebben met inbusschroefjes. Dat staat gewoon niet bij een klassiek ontwerp.

Wat ik maar wil zeggen: zouden jullie in het vervolg gewoon iemands persoonlijke gevoel voor wat mooi is en wat niet een beetje kunnen respecteren?

Alsof jullie niet ook je gitaar gekocht hebben omdat jullie hem mooi vonden danwel omdat een favoriete gitaarheld van jou erop speelt.

Negative K3 fan
11 januari 2004, 13:05
Maar ik vind dat je op een Les Paul geen andere elementen moet gaan zetten. A thing of beauty is a joy forever. Koop dan een Epi of een of andere Chinese cloon, zet er die Slash elementen op en je gitaar produceert +/_ hetzelfde geluid als die van Slash.
Daar ben ik het niet mee eens, en jouw redenatie klopt ook neit helemaal, dan zou je ook een goedkope gitaar kunnen kopen en daar gibson elementen inzetten en dan klinkt hij hetzelfde als eeng ibson? waarom kopen mensen dan nog steeds gibsons?


Op mijn Ibanez van bijna 20 jr (strat modelletje) zit een Gibson 500 T. Hebben onlangs een Gibson met dezelfde elementen getest, ik hoorde het verschil niet. Enkel 3 seconden meer sustain.
Waarschijnlijk hoor JIJ dat verschil niet, maar ik denk dat ik het verschil in een a/b-test er wel had uitgehaald


Gehoord van de gasten van Harmony central: de elementen bepalen voor 90% de klank.
Dat zou ik nooit zeggen op dit forum


Enkel sustain kan danig verschillen als je vb. geschroefde hals hebt.

Plakjes afhalen kan ik begrijpen. De klank gaat iets wijzigen. Iets meer volume en iets minder rond. Als je de gitaar nieuw gekocht hebt, laat dat i/de winkel doen. Als je niet zeker bent of je het zelf kan, laat het dan door een echte technieker doen. Als het snel en eenvoudig is, kost het je bijna niets. Is het moeilijker/langer werk kost het wat meer, maar in dit geval kon je het zelf toch niet.

Heb ooit in een Travis Bean een humbucker geplaatst. Manueel met beiteltje "uitgefreesd", element in gestoken. Draad beschadigd. Ibanez hum. op de schroothoop en Di Marzio gaan halen en dan zeer voorzichtig, lukte het wel. Dubbele kosten. Beter van de eerste keer goed. No shit.

zelf elementen vervangen (als je niet hoeft te frezen) is erg makkelijk en er kan bijna niets fout gaan.

BLOK182
11 januari 2004, 13:13
Damn, een hele discussie over het wel of niet eraf halen van kapjes :D Ik kan begrijpen dat je op een bepaalde gitaar juist WEL of juist nIET kapjes wilt, das gewoon looks, ieder het zijne, maak je niet druk! Op bijv een PRS vind ik kapjes weer mooier, op bepaalde kleuren Gibson LP zie ik weer liever opencoils, nou en?

glacius
11 januari 2004, 13:19
Tsjonge jonge, wat kunnen jullie zeuren zeg!

Alsof het heiligschennis is dat iemand:
- een originele Les Paul customized (je wilt niet weten wat ze er vroeger allemaal mee deden, de grote ditaarhelden incluis)
- ook gaat voor wat hij MOOI vindt. Gezien het feit dat de meeste hier aanwezige gitaristen enorm geilen op mooie quilted maple topjes op een PRS of Superstrat (die ook helemaal niks doen voor een beter geluid) denk ik dat de meeste hierboven geplaatste opmerkingen behoorlijk misplaatst zijn. En weet je: ik vind het ook geen porum om in een LP elementen te hebben met inbusschroefjes. Dat staat gewoon niet bij een klassiek ontwerp.

Wat ik maar wil zeggen: zouden jullie in het vervolg gewoon iemands persoonlijke gevoel voor wat mooi is en wat niet een beetje kunnen respecteren?

Alsof jullie niet ook je gitaar gekocht hebben omdat jullie hem mooi vonden danwel omdat een favoriete gitaarheld van jou erop speelt.

dank je man !! jij begrijpt mij !!

het gaat mij ook niet zo zeer om slash na te doen maar ik vind de gitaar die hij gebruikt erg mooi tot in kleine details,....

en jpb jij moet gewoon maar even je smoel houden, ik speel al 10 jaar en heb ondertussen genoeg ervaring opgedaan om te weten wat ik wil,...

en nogmaals ik heb een epi hier staan en dat is niet zomaar een ''kloon''
in het gibson les paul boek staat toch echt dat epiphone officieel van gibson is en dat qualiteit 100% gewaarborgd word zoals dat bij gibson, alleen afwerking is anders en ze doen er goedkopere electronica in om zo een gitaar te leveren voor een laag budget...

ik heb dan mijn epi aangepast met 2 dimarzio humbuckers en shaller stemmechanieken,....

ik moet zeggen dat het echt een topgitaar is geworden !! ik doe hem nooit meer weg !!

Negative K3 fan
11 januari 2004, 13:38
in het gibson les paul boek staat toch echt dat epiphone officieel van gibson is en dat qualiteit 100% gewaarborgd word zoals dat bij gibson, alleen afwerking is anders en ze doen er goedkopere electronica in om zo een gitaar te leveren voor een laag budget...

ja, en het officiele gibson les paul boek is daar ook de meest betrouwbare bron voor :roll:

bat
11 januari 2004, 15:16
in het gibson les paul boek staat toch echt dat epiphone officieel van gibson is en dat qualiteit 100% gewaarborgd word zoals dat bij gibson, alleen afwerking is anders en ze doen er goedkopere electronica in om zo een gitaar te leveren voor een laag budget...

ja, en het officiele gibson les paul boek is daar ook de meest betrouwbare bron voor :roll:

Haha, ja, laten we inderdaad alle fabrikanten en hun advertenties op hun woord gaan geloven...

Het grote verschil zit hem in lage lonen, goedkoper materiaal en goedkopere afwerking. En imago (van Gibson hè)

Doet niks af aan de kwaliteit van Epiphones hoor... maar Gibsons zijn het niet.

glacius
11 januari 2004, 16:34
het is geen gibson nee maar je kan het geen kloon noemen omdat het wel een les paul is.

bert k
11 januari 2004, 16:51
Erg kinderachtig gezeur over die kapjes. Mag iedereen toch gewoon zelf weten? Hij zet toch niet de zaag in zijn gitaar of zo?
En ik wordt dus echt ziek van dat toontje van 'Les Pauls zijn heilig, daar mag je nooit wat aan veranderen.' dat is nog veel erger dan je gitaar een beetje willen opleuken.

In de jaren 70 en 80 was het trouwens bijna standaard, om de kappen eraf te halen.

Waar ik nou benieuwd naar ben is het geluidsverschil. Zou het echt veel uitmaken? Ik kan het me niet voorstellen, en ik heb geen zin om de kappen van mijn LP te slopen. Glacius, zou jij niet ff wat kunnen opnemen voor en na de operatie? Dan hebben we wetenschappelijk bewijs. :)

glacius
11 januari 2004, 17:01
In de jaren 70 en 80 was het trouwens bijna standaard, om de kappen eraf te halen.

Waar ik nou benieuwd naar ben is het geluidsverschil. Zou het echt veel uitmaken? Ik kan het me niet voorstellen, en ik heb geen zin om de kappen van mijn LP te slopen. Glacius, zou jij niet ff wat kunnen opnemen voor en na de operatie? Dan hebben we wetenschappelijk bewijs. :)

als jij met leuk opname spul langskomt, ik heb namelijk niet de juiste spullen om recorden en ik kan niet uploaden,...

ik wil er best aan meewerken aan zon test,... en jah in de haren 70 en 80 was het het eerste wat mensen deden als ze een lp kochten,.. waarom dat nu niet meer zo is weet ik niet,
ik weet wel dat het geluid iets rauwer gaat klinken en dat zoek ik ook omdat ik rauwe muziek speel, typische guns n roses licks en dergelijke...

cas121
11 januari 2004, 22:00
ik heb juist gehoord dat het wat feller/scheller gaat klinken, niet rauwer... inderdaad tijd dat iemand eens de proef op de som neemt.

heavy-metal-thunder
12 januari 2004, 08:58
Ik ben wel effe verkeerd begrepen. Communicatiestoornis tussen Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden, zeker???

- ieder doet met zijn gitaar wat hij wil. Maar ik zou het niet doen. Een LP is een gitaar van ruim 2000 euro. In originele staat is die volgend jaar nog net evenveel waard, alsook binnen 10 jaar. Als daar andere elementen inzitten, nog wat vanalles aan gemod is.. geraak je er moeilijker vanaf. Geloof mij. Voor die bekende gitaristen (Townshed, Page...) maakte het geen bal uit wat hun gitaar waard was. Zij waren toch stoned rijk. Omdat een LP zo waardevast is, wordt er ook veel geld voor gegeven. Koop je goede Ibanez, na 1 week is ze al gehalveerd in waarde.

jpb
12 januari 2004, 11:02
het is geen gibson nee maar je kan het geen kloon noemen omdat het wel een les paul is.

Dat is echt grote onzin; het is een 'kloon' of 'imitatie', hoe je het ook maar wilt noemen, het is GEEN Les Paul in de normale zin v/h woord. Netzo goed als een "59 Burst" geen "originele 1959 LP Standard" is, maar een reissue. Laten we de zaken gewoon duidelijk houden. Ik hoef jouw niet te vertellen dat die twee nogal verschillend zijn in waarde. Levert alleen maar misverstanden op. Voorbeeld: Ik heb nog een Fender Princeton te koop. Weet jij wat voor een versterker ik bedoel? Zal ik toch wat duidelijker over moeten zijn anders komen daar alleen maar misverstanden van....

Overigens, ik wil best mijn smoel houden, maar mischien kun je wat minder aanleiding geven tot dit soort antwoorden. Succes met je project iig.

glacius
12 januari 2004, 17:46
fender princeton ....... ik heb het niet zo met fender sorry,
het ging trouwens ook niet over versterkers

maar over mijn gitaar, die ik wil opleuken

ik begon met een gewone vraag : hoe verwijder ik de kapjes en zijn ze wel te verwijderen ?

daar ging het allemaal om,.... ik heb geld betaald voor die gibson dus mag ik ermee doen wat ik wil toch ?
ik hoop dat we het daar over eens zijn met zn allen, ik vroeg gewoon wat advies, en ik heb nix aan ''what the fuck'' of ''ik vind kapjes wel mooi''

gewoon antwoord op mijn vraag was genoeg geweest...

en over epiphone: ik heb zeer goede ervaring met epiphone, ik verkoos deze epi boven een gibson les paul studio,...
epi is niet per definitie slecht of heb ik nu gewoon heel veel geluk gehad met deze epi ?
dan moet dat 3 keer geluk geweest zijn, ik heb 2 epi's hiervoor gehad,
ik heb spijt dat ik ze weg heb gedaan...

heavy-metal-thunder
13 januari 2004, 08:50
Een Epi, zeker met gibson pu's, is zeer goed voor zijn geld.
Kapjes kunnen eraf. Dus jij blij met jouw razend-mooie-LP-zonder-kapjes ('k wil er ook eentje, met of zonder kapjes), wij blij want hebben bladzijdes kunnen ouwehoeren.
Suc6 met je LP.

cas121
13 januari 2004, 11:00
hey en de kapjes kunnen er net zo makkelijk weer opgezet worden als dat je ze eraf haalt, weg probleem..


wat een lauw gezeik allemaal. dr wordt hier toch ook niet gezeken dat iedereen hier met een ibanez een satriani kloon wil zijn...

glacius
13 januari 2004, 16:38
wat een lauw gezeik allemaal. dr wordt hier toch ook niet gezeken dat iedereen hier met een ibanez een satriani kloon wil zijn...

precies ;)

ik heb genoeg info op het moment....

Lacrymosa
14 januari 2004, 09:11
Waar je ook wel voor moet oppassen is dat er een grote kans bestaat dat je geluid veranderd

nou heb ik hier geen praktijkervaring mee

maar het lijkt me redelijk logisch dat je geluid wat opnener wordt omdat het magnetisch veld niet zoveel wordt beinvloed door die kapjes

nou vraag ik me af of dit kleine verschil in het magnetisch veld hoorbaar is hoor, maar ik zou wel is willen weten of jij na je operatie verschil hoort

veel succes met modden

CheerS!!

glacius
18 januari 2004, 22:36
nou, helaas geen opname gemaakt met kapjes..

maar de kapjes zijn er vanavond afgegaan :D erug mooi ...
gitaar is nu echt uit mijn dromen :~ kwijl kwijl :~


thanx sicky61 !!!!

ik laat nog even weten wat het ''geluids verschil'' is

cas121
19 januari 2004, 00:43
hey vette shit!

foto vereist!

glacius
19 januari 2004, 17:31
ik heb wel een foto maar die is A aan de donkere kant en B kan ik NOG steeds niet uploaden

iam
19 januari 2004, 17:33
stuur maar door hoor glacius...

post ik het wel even
in welk topic moet ik de foto dan zetten?

glacius
19 januari 2004, 18:21
doe maar dit topic want het gaat hier om de elementen...

ik ga gelijk sturen

*edit* nog wel iets ''was'' zichtbaar want heb nog niet helemaal schoon gemaakt *edit*

iam
19 januari 2004, 19:10
http://users.pandora.be/iam/gibhumb1.JPG
http://users.pandora.be/iam/gibhumb2.JPG

iam
19 januari 2004, 19:11
edit dubble posting

glacius
19 januari 2004, 22:34
wat bedoel je met ''edit dubbel posting'' ?

HIM
20 januari 2004, 00:22
gewoon een foutje, 2x gepost.... niks bijzonders

schizo910
20 januari 2004, 23:17
Is mmoi geworden... Op mijn LP hebben ze nooit gezeten, anders had ik ze er ook zelf afgehaald... (Zie foto via onderstaande link)

Sliver
21 januari 2004, 20:11
zonde (maar nog steeds wel mooi)

glacius
22 januari 2004, 12:06
zonde (maar nog steeds wel mooi)

ik vind het zonde als je de kapjes erop laat !!

belfrink
22 januari 2004, 12:32
Tsjonge jonge, wat kunnen jullie zeuren zeg!

Alsof het heiligschennis is dat iemand:
- een originele Les Paul customized (je wilt niet weten wat ze er vroeger allemaal mee deden, de grote ditaarhelden incluis)
- ook gaat voor wat hij MOOI vindt. Gezien het feit dat de meeste hier aanwezige gitaristen enorm geilen op mooie quilted maple topjes op een PRS of Superstrat (die ook helemaal niks doen voor een beter geluid) denk ik dat de meeste hierboven geplaatste opmerkingen behoorlijk misplaatst zijn. En weet je: ik vind het ook geen porum om in een LP elementen te hebben met inbusschroefjes. Dat staat gewoon niet bij een klassiek ontwerp.

Wat ik maar wil zeggen: zouden jullie in het vervolg gewoon iemands persoonlijke gevoel voor wat mooi is en wat niet een beetje kunnen respecteren?

Alsof jullie niet ook je gitaar gekocht hebben omdat jullie hem mooi vonden danwel omdat een favoriete gitaarheld van jou erop speelt.

dank je man !! jij begrijpt mij !!

het gaat mij ook niet zo zeer om slash na te doen maar ik vind de gitaar die hij gebruikt erg mooi tot in kleine details,....

en jpb jij moet gewoon maar even je smoel houden, ik speel al 10 jaar en heb ondertussen genoeg ervaring opgedaan om te weten wat ik wil,...

en nogmaals ik heb een epi hier staan en dat is niet zomaar een ''kloon''
in het gibson les paul boek staat toch echt dat epiphone officieel van gibson is en dat qualiteit 100% gewaarborgd word zoals dat bij gibson, alleen afwerking is anders en ze doen er goedkopere electronica in om zo een gitaar te leveren voor een laag budget...

ik heb dan mijn epi aangepast met 2 dimarzio humbuckers en shaller stemmechanieken,....

ik moet zeggen dat het echt een topgitaar is geworden !! ik doe hem nooit meer weg !!
Ik ben het ook helemaal met je eens, ik ben ook een grote Slash fan, en als je een gitaar wil die op de de zijne lijkt is dat toch prima.

En nog effe over die imbus/schroeven, ik zou lekker voor de schroefjes gaan en niet voor de imbus, want daar kan je je lelijk aan gaan ergeren.

Droffie
23 januari 2004, 00:03
Mooie gitaar...Jammer van die kapjes. Ik vind er op mooier.
Je zei honeyburst he? weet je 't zeker? Lijkt een beetje Cherry burst.

B_FORCE
23 januari 2004, 01:16
MMmm, ik heb zelf een epi SG, met volgens mij min of meer de zelfde elementen, ik heb die een keer uitelkaar gehaalt, maar dat leek niet bepaald op gewoon een zwarte humbucker, als je et kapje eraf haalde had je gewoon nix, gewoon blote spoelen, met een wwekijzeren stukje er tussen..., ik weet dus niet of dit anders is bij les pauls... want de humbuckers van een epi SG, vond ik bagger klinken. Ik heb ehm dan ook gemod, met 2 nieuwe humbuckers. Dimarzio's air norton en steve's special en ze klinken zooooooo lekker.

glacius
23 januari 2004, 10:58
@ droffie -> cherry is dat hele rode in de rand... dit is ECHT honeyburst..

@ B_force -> epi elementen zijn GEEN gibson elementen,... epiphone gebruikt goedkope elementen vaak van het merk samsung... en als je die kapjes verwijderd zit daar idd niet veel soeps onder... ik heb dit namelijk ook eens gedaan.. en toen heb ik ze vervangen door dimarzio super distortion humbuckers..

glacius
23 januari 2004, 11:02
@ droffie -> cherry is dat hele rode in de rand... dit is ECHT honeyburst..

@ B_force -> epi elementen zijn GEEN gibson elementen,... epiphone gebruikt goedkope elementen vaak van het merk samsung... en als je die kapjes verwijderd zit daar idd niet veel soeps onder... ik heb dit namelijk ook eens gedaan.. en toen heb ik ze vervangen door dimarzio super distortion humbuckers..