PDA

View Full Version : EMG's kopen



Unforgiven
7 januari 2004, 17:42
Hallo,

Ik wou in mijn Ibanez Rgr 270 DX nieuwe elementen zetten. Nu zat ik te overwegen om er een EMG 81,60 setje in te zetten. Maar nu kan ik nergens EMG's vinden, weet iemand misschien waar EMG's (online) te verkrijgen zijn? Is het btw ook mogelijk om deze zelf te installeren of meot ik er echt mee naar de winkel?

ben???
7 januari 2004, 17:48
www.thomann.de
www.musicstore.de
www.voxhumana.nl

EDIT: tis natuurlijk voxhumana.nl

Unforgiven
7 januari 2004, 17:54
Hey dank je wel =)

arno
7 januari 2004, 20:51
www.voxhumana.nl heeft ze ook

ze zitten in vlaardingen

Lacrymosa
8 januari 2004, 08:58
Bijna iedere zelfsrespecterende bouwer verkoop wel EMG's, of kan ze bestellen

maar waarom wil je EMG's????

CheerS!!

yhcmarc
8 januari 2004, 10:29
Zelf installeren is niet zo erg moeilijk, je kan op www.emginc.com goede schema's downloaden en er zitten ook schema's bij de pickups. Draadjes doorsolderen en klaar.

Maar ik heb sinds kort een Dimarzio SD in mijn gitaar en die lijkt veel meer power te hebben dan de emg81 in mijn andere gitaar, misschien toch maar eens de batterij checken. :-?

Marc

Soulflyhigh
8 januari 2004, 12:05
ps bij Dijkman Amsterdam kan je ze ook in de winkel kopen

Unforgiven
8 januari 2004, 13:56
Bijna iedere zelfsrespecterende bouwer verkoop wel EMG's, of kan ze bestellen

maar waarom wil je EMG's????

CheerS!!

Ik wil graag een EMG 60/81 combo omdat het zeker heel erg goed klinkt qua tidiness en bottom end op mijn gear. EMG heeft mijn voorkeur door vele goede ervaringen van gebruikers. Ik speel voornamelijk Metal en met dit combo heb ik veel mogelijkheden qua geluid. :D

Raffel
8 januari 2004, 14:02
ook al es naar de EMG 85 gekeken? Ook niet mis dacht ik zo

Unforgiven
8 januari 2004, 14:14
Nee zeker niet mis maar ik mis bij de 85 toch het geluid wat de 81 kan produceren. Toch net meer edge =)

Ibanez RuleZ
8 januari 2004, 14:54
heb je wel eens gitaren met die elementen bespeeld? laat ik je dit zeggen: een 85 heeft IMO heel veel meer ballen en een heel wat meer edge dan een zeer steriele 81. Sorry dat k het zeg, maar die 81's zijn maar karakterloze dingen vergeleken met de 85.

Serieus, ik zou echt eerst eens wat vergelijkbare gitaren naast elkaar zetten met een 85 en een 81

harrald

Unforgiven
8 januari 2004, 18:50
Ik heb zeker wel gitaren bespeeld met veschillende setups maar ik heb deze keuze gemaakt omdat de toon mij bij mahogany veel beter bevalt. Ik zet de 81 in de bridge positie waardoor het dominerende clean-geluid van de 85 een secundaire prioriteit is. Qua clean geluid vind ik de 60 beter dan de 85, minder bassy en dat heb ik liever. Qua 81/85 heb ik liever het geluid van de 81 op mahogany. Het blijft natuurlijk een persoonlijke redenatie en keuze. Is gewoon wat voor geluid je zoekt.

ijff
9 januari 2004, 19:07
Ook leuk is dan een 89 in de nek.. die kan worden gesplitst.. heb je helemaal een clean geluid, klink dan als een SA...
Ongesplitst klinkt ie als een 85

the_trooper
11 januari 2004, 21:51
Ik zou ook eens een mailtje sturen naar TNT guitars (guitarpartsonline.com). Ik heb daar een jaar geleden een setje EMG's gehaald (81 en SA) voor $65 per stuk. Zij verzenden via US postal service waardoor er (bij mij) geen importbelasting op kwam. Goedkoper vind je ze volgens mij nergens (laat het me anders a.u.b. weten).