PDA

View Full Version : Z-11 Midi switcher



Raffel
7 januari 2004, 17:51
Hoppa nog maar een topicje, we zijn nu toch bezig!

Ik zit het manual even door te spitten, maar er wordt mij niet echt duidelijk of ik nu Y-kabels moet hebben of gewone stereo kabels.

Als ik het goed heb moeten aan de kant van de Powerball (in mijn geval) sowieso stereo kabels gebruikt worden. Nu is dus de vraag, moeten dit 2 Y kabels zijn? Hetgeen me sterk lijkt aangezien je op de midi switcher maar 2 mono jacks kan aansluiten. Maar als het allebei gewone stereo kabels zouden moeten zijn, heb je maar 2 van de 6 jacks ingeplugd. Ik weet dus niet wat dit uiteindelijk voor invloed heeft op de keuzes die je hebt qua open en focused mids e.d.

De vraag is dus eigenlijk, hoe krijg je zoveel mogelijk mogelijkheden met watvoor kabels?

yhcmarc
7 januari 2004, 18:08
1 topic was genoeg geweest :) Ik dacht eigenlijk dat er 2 stereo en 4 mono aansluitingen op dat ding zaten, wat leidt tot 8 switchable mogelijkheden. Als ik jou goed begrijp zitten er 4 stereo en 2 mono aansluitingen op wat leid tot 10 switchable mogelijkheden. ALs ik zo een ding zou aanschaffen heb ik minimaal 3 stereo jacks nodig en ik werd zelf ook niet echt veel wijzer uit die manual :-?

Marc

Raffel
7 januari 2004, 18:50
je hebt op de Powerball 2 stereo uitgangen

1 voor open/focused e.d.
1 voor clean/crunch/lo-gain/hi-gain switchen

de midi switcher heeft

4 stereo uitgangen
2 mono uitgangen

Dus je zou met 1 stereokabel de 2 mono uitgangen al af kunnen dekken, maar ik snap dus niet in hoeverre je ooit kunt realiseren dat je alle uitgangen gebruikt.

Zeker niet met de powerball...

yhcmarc
8 januari 2004, 10:44
dat is denk ik meer voor racksituaties of situaties waarin met meerdere tops gewerkt wordt. Ik heb in mijn rack bv. zowiezo al 3 stereo pluggen nodig, 1 voor mijn Hafler triple giant en 2 voor mijn Engl 930.

Marc

Raffel
8 januari 2004, 10:54
maar even een mailtje naar Engl gestuurd, al betwijfel ik dat ik een reactie krijg. HEt e-mail adres begint met webmaster. Voorspelt al niet veel goeds..

yhcmarc
8 januari 2004, 10:56
service@engl-amps.com

Marc

Raffel
8 januari 2004, 11:10
ah dank u

LordRiffenstein
8 januari 2004, 12:14
Mmm, als ik de manual bekijk heeft die Z-11 in totaal slechts 4 inputs, 2 stereo en 2 mono. Met je Powerball met 2 stereo inputs moet je gewoon die 2 stereo inputs op de Z-11 aansluiten. Je kan in totaal 6 functies bedienen met die Z-11 en dat is dan voor de Savages.

Raffel
8 januari 2004, 12:34
ik zag er in de manual wat meer, maar ik heb ze gemaild, dus ik zal het antwoord hier wel even neer zetten. Weten we meteen hoe het zit. Die manual is namelijk TOTAAL niet duidelijk. Dat hele midi gebeuren is al onbegrijpelijk voor mij...

LordRiffenstein
8 januari 2004, 12:56
ik zag er in de manual wat meer, maar ik heb ze gemaild, dus ik zal het antwoord hier wel even neer zetten. Weten we meteen hoe het zit. Die manual is namelijk TOTAAL niet duidelijk. Dat hele midi gebeuren is al onbegrijpelijk voor mij...

Dit zijn echt toch maar 4 inputs:

http://riffenstein.kingsmeade.net/z-11.jpg

Vooraan zitten 6 knopjes omdat je in het totaal 6 functies kan bedienen, maar toch slechts 4 inputs.

Raffel
8 januari 2004, 14:36
ah dan zal ik die door elkaar gehaald hebben. Je hebt gelijk! :)

Dan kun je dus met 2 stereo kabels (waarvan 1 Y) 3 jacks aansluiten op de switcher. Maar de vraag is of je dat uberhaupt wat oplevert, 2 mono kabels in die 2 jacks.

LordRiffenstein
8 januari 2004, 14:51
ah dan zal ik die door elkaar gehaald hebben. Je hebt gelijk! :)

Dan kun je dus met 2 stereo kabels (waarvan 1 Y) 3 jacks aansluiten op de switcher. Maar de vraag is of je dat uberhaupt wat oplevert, 2 mono kabels in die 2 jacks.

Waarom die y-kabel?? Je kan toch naar die 2 stereo inputs?

Raffel
8 januari 2004, 15:01
ja dat snap ik wel, maar ik heb geen idee welke uitgangen je uberhaupt moet gebruiken van die switcher. Dat wordt mij helemaal niet duidelijk uit de manual.

LordRiffenstein
8 januari 2004, 15:36
ja dat snap ik wel, maar ik heb geen idee welke uitgangen je uberhaupt moet gebruiken van die switcher. Dat wordt mij helemaal niet duidelijk uit de manual.

Maakt niet uit, je kan ze toch selecteren via het frontpaneel als je gaat programmeren.