PDA

View Full Version : snaren stuk tele



zeppos
7 januari 2004, 16:09
wie heeft ook altijd problemen met het springen van snaren 009 setje op een tele.
zelf heb ik al enkele mensen gesproeken met tele's van '75 en ergens in de '90 en die hebben idem probleem.
mijnee is van 2000
ze springen altijd als ze de body uitkomen aan de bruge (meestal de A of de D).
wie weet de oplossing.
heb zelf al eens iest fijntjes opgeschuurd maar nix hé.

grtzz mark

iam
7 januari 2004, 16:31
graphtech zadels

http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?product=GRAPH%20TECH%20SADDLES&cart_id=242318_47779

succes :)

punkydude
7 januari 2004, 19:20
Tape rond de snaren doen ter hoogte van de zadels... Onze 2e gitarist heeft ook dat probleem op zijn Epi SG...

roppie
7 januari 2004, 20:55
idd graphtechs werken erg goed... kosten dan ook wel rond de 40 euro.
Heb ze zelf ook en heb nog nooit een snaar gebroken met die graphtechs terwijl ik eerst eens in de week m'n hoge e en b brak.

AART
7 januari 2004, 22:49
ik heb er bij mezelf nooit last van, een ibanez wel te verstaan, zadeltjes zullen idd waarschijnlijk het probleem vormen, je kan ook eens een ander merk proberen, D'adario schijnt nogal wat problemen te hebben de laatste tijd, maar ik weet niet of je dat merk gebruikt.

Lacrymosa
8 januari 2004, 09:07
Ik heb ook laatst weer dadario's geprobeerd, en voor de 10000000ste keer tot de conclusie gekomen dat het kut is

die dingen breken echt om de 3 seconden

terwijl ik met ernie balls, Boomers of Thomastik's nooit een snaar breek

CheerS!!

zeppos
8 januari 2004, 10:13
idd dadarios
zal ernies halen en mischien ook de zadels

thanx for the info

grtz mark

-robbert-
8 januari 2004, 11:41
áls je die zadeltjes nog niet erop legt, kun je beter fftjes met het allerfijnst schuurpapier je huidige zadels een beetje polijsten zodat de scherpe kantjes verdwijnen