PDA

View Full Version : Versterker voor lage tonen



Ronald
7 januari 2004, 13:50
hey, ik zoek een goeie versterker die een drop A stemming aankan zonder dat je een equalizer erbij moet kopen. kzat zelf aan de hughes & kettner warp 7 te denken. maar ja dat lijkt me eigenlijk weer zo'n ""deze versterker is speciale voor lage tonen , kom dat zien kom dat zien, nieuwste van het nieuwste"" versterker.

wat voor opties heb ik nog meer? versterker moet niet al te duur ( rond de 600/700 euro) zijn en moet dus geschikt zijn voor zware lage metal. en zonder dat je moet gaan equalizen.

Soulflyhigh
7 januari 2004, 14:31
Kom je weer aan met je tering Korn troep :evil: maar goed, dat moet je zelf weten.

Versterkers

- Warp 7
- Bogner Uberschall
- Engl Powerball
- Mesa Boogie rectifiers
- Framus Cobra
- Peavey 5150's of Triple XXX

succes

guitar
7 januari 2004, 14:33
mesa triple rectifier
ik vind het kutversterkers, maar wordt veel gebruikt door de grote jongers die eveneens in zeer lage stemmingen spelen...

Soulflyhigh
7 januari 2004, 14:35
Idem maar sommige lui kruigen er wel een aardige sound uit. Ik vind Nickelback bv een best geluid hebben (die gebruiken ook Vox AC 30's en is niet echt zware metal maar toch :-D )

iam
7 januari 2004, 15:10
Idem maar sommige lui kruigen er wel een aardige sound uit. Ik vind Nickelback bv een best geluid hebben (die gebruiken ook Vox AC 30's en is niet echt zware metal maar toch :-D )

nickleback gebruikt geen ac30's maar vox valvetronix (ofzoiets)

Wilson
7 januari 2004, 15:56
Idem maar sommige lui kruigen er wel een aardige sound uit. Ik vind Nickelback bv een best geluid hebben (die gebruiken ook Vox AC 30's en is niet echt zware metal maar toch :-D )


alleen jammer dat ze er van die kutmuziek mee maken

BLOK182
7 januari 2004, 16:07
Kom je weer aan met je tering Korn troep :evil: maar goed, dat moet je zelf weten.

Versterkers

- Warp 7
- Bogner Uberschall
- Engl Powerball
- Mesa Boogie rectifiers
- Framus Cobra
- Peavey 5150's of Triple XXX

succes
ehm, die dude vraagt om eens amp van 600-700 euro, dan is alleen die warp 7 wat. Uberschall is erg leuk, maar die kost wel dik 2000 meer dan de topicstarters budget :)

Rectifier
7 januari 2004, 16:30
Wat voor speaker ga je erbij gebruiken???

Subwoofers???

strontraper jos
7 januari 2004, 16:36
bwa,

kan denk ik op elke versterker die een beetje ballen heeft.
ik weet niet welke versterker je nu hebt? maar als je het hebt over drop A, dan neem ik aan dat je nu op B speelt. k denk niet dat je daarvoor een andere amp nodig hebt.. heb het zelf ooit gedaan op een H&K Tube 50, ging prima.
Andere speakers heb je ook niet nodig, de 'grote jongens' doen het ook met normale gitaarspeakers.

mvg,
jos

Raffel
7 januari 2004, 16:53
Kom je weer aan met je tering Korn troep :evil: maar goed, dat moet je zelf weten.

Versterkers

- Warp 7
- Bogner Uberschall
- Engl Powerball
- Mesa Boogie rectifiers
- Framus Cobra
- Peavey 5150's of Triple XXX

succes
ehm, die dude vraagt om eens amp van 600-700 euro, dan is alleen die warp 7 wat. Uberschall is erg leuk, maar die kost wel dik 2000 meer dan de topicstarters budget :)

ik weet niet maar het merendeel van de andere genoemde tops ook lol :)

BLOK182
7 januari 2004, 17:06
Ja ze zijn allemaal een beetje boven je budget, op de 5150 2dehands na, maar dan moet je bij die 700 euro nog een speakerkast tellen.

Mr.Bluesbreaker
7 januari 2004, 19:02
Ja, je zou een Fallen Angel kunnen proberen van Ashdown. Hebben ontzettend veel laag, ze zijn er in een 60 watt en 180/200 watt buizen versie. Maar of ze het echt halen qua bruut scheuren zou je het zelf moeten beoordelen. Is iets boven je budget, de 60 watt versie, misschien is ie ergens 2e hands te krijgen.

Ronald
7 januari 2004, 19:44
tja het echt nie boven de 700 euro gaan zitten hoor en een tweede hands lijkt me ook niks. en iemand die zei dat ik nu in B speel da is nie zo, ik speel nu juist in normale stemming , maar ik mn nieuwe gitaar al besteld en die krijg ik over een week of 2. en dan ga ik wel in drop A spelen. \

maar goed een nieuwe versterker ga ik dus nog lang nie kopen hoor, maar ik wou vast weten wat voor opties ik had.

[offtopic]
en die gast die het over korn troep had, nou als je het over hun laatste album hebt ben ik het volledig met je eens , echt een heel slecht album en heb je die nieuw clip gezien :o echt ranizge stomme clip zeg

Ronald
7 januari 2004, 19:45
tja het echt nie boven de 700 euro gaan zitten hoor en een tweede hands lijkt me ook niks. en iemand die zei dat ik nu in B speel da is nie zo, ik speel nu juist in normale stemming , maar ik mn nieuwe gitaar al besteld en die krijg ik over een week of 2. en dan ga ik wel in drop A spelen. \

maar goed een nieuwe versterker ga ik dus nog lang nie kopen hoor, maar ik wou vast weten wat voor opties ik had.

[offtopic]
en die gast die het over korn troep had, nou als je het over hun laatste album hebt ben ik het volledig met je eens , echt een heel slecht album en heb je die nieuw clip gezien :o echt ranizge stomme clip zeg

Negative K3 fan
7 januari 2004, 20:11
mesa triple rectifier
ik vind het kutversterkers, maar wordt veel gebruikt door de grote jongers die eveneens in zeer lage stemmingen spelen...

ik heb ze laatst, na een hele lange perdioe van niet kunnen spelen eindelijk eens uit kunnen testen en het viel me toch heel erg mee, er zit best wel een brute moderne scheur op... maar ze zijn het geld wat ze er hier in europa voor durven te vragen absoluut niet waard, ik vond het geluid kwalitatief niet slechter dan versterkers uit een veel goedkopere klasse.

Soulflyhigh
7 januari 2004, 20:30
qua budgete had ik het ff niet goed gelezen. Sorry Ronald :-D Maar idd wat meer mensen zeggen voor dat budget is ook niet zo veel meer te vinden. Ik denk dat je dan twe ealternatieven hebt en die zijn al genoemd, namelijk die Ashdown Fallen Angel en de H&K Warp 7. Veel succes

BLOK182
7 januari 2004, 20:31
mesa triple rectifier
ik vind het kutversterkers, maar wordt veel gebruikt door de grote jongers die eveneens in zeer lage stemmingen spelen...

ik heb ze laatst, na een hele lange perdioe van niet kunnen spelen eindelijk eens uit kunnen testen en het viel me toch heel erg mee, er zit best wel een brute moderne scheur op... maar ze zijn het geld wat ze er hier in europa voor durven te vragen absoluut niet waard, ik vond het geluid kwalitatief niet slechter dan versterkers uit een veel goedkopere klasse.
Tis absoluut geen zooi nee, en met een beetje zoeken kan je ze in Duitsland voor een redelijke prijs krijgen. Misschien nog steeds te hoog, maar iig niet die belachelijke 3000 euro prijs in Nederland.

Negative K3 fan
7 januari 2004, 21:22
ik zou er zelf echt niet meer dan 1500 voor willen geven... ik denk dat ik toch liever een pwoerball heb dan een triple rectum frier, al is het alweer behoorlijk lang geleden dat ik de powerball heb gehoord.

Baco
7 januari 2004, 23:12
Heeft er iemand die Fallen Angel 180w Head al eens getest? Ben eens nieuwsgierig wat dat geeft. Heb die sample proberen beluisteren op hun site, maar ik krijg een of andere stomme licentie waarschuwing :evil:

Ronald
8 januari 2004, 10:45
ik denk dat ik gewoon es een keer in een muziekwinkel die h&k warp uit probeer en dan zie ik wel of die bevalt of niet

die fallen angel lijkt me ook wel goed maar het probleem is dat je alleen of een kleine versterk kan kopen of een stack dus dat is nie zo handig

Soulflyhigh
8 januari 2004, 11:52
Een hoeveel watt combo had je dan in gedachte?

Ronald
8 januari 2004, 12:05
100 watt en liefst een stereo

JV
8 januari 2004, 12:08
voor stereo kom je al gauw bij rackapparatuur.

Ronald
8 januari 2004, 12:15
de warp 7 212 is stereo

JV
8 januari 2004, 12:20
waar lijdt je dat uit af?

Ronald
8 januari 2004, 12:22
2 speakers , en dan is het stereo , tenminste das mij verteld

JV
8 januari 2004, 12:28
door een hele domme verkoper zeker :D

voor het spelen van stereo heb je een dubbele eindtrap nodig. de eindtrap van de warp is gewoon mono 100 watt.

voorbeelden van echte stereocombo's kan je naar mijn weten alleen bij line 6 vinden. verder vind je stereo vrijwel alleen maar terug in rackapparatuur, zoals mijn mesa bijvoorbeeld 2x20 watt heeft. daar heb je dus ook 2 speakercabinets voor nodig om die stereo te gebruiken. met 1 speakercab heeft stereo ook niet echt nut, omdat er voor écht stereospel ruimte tussen de 2 cabs moet zitten zodat ze de ruimte echt kunnen vullen. zonder effecten als chorus of flanger ed heeft stereo ook weer geen nut, omdat er dan gewoon uit beide cabs dezelfde tonen komen. meestal heb je dan ook gewoon een preamp, die dan het geluid naar een effectenmodule gooit, als bijvoorbeeld een g-major. en van daaruit wordt het via 2 kanalen uit de effectenmodule naar een stereo-eindtrap gestuurd, waarna het naar 2 aparte speakercabs gaat.

maar dus ook een fullstack marshall bijvoorbeeld is gewoon mono, ondanks dat hij 2 speakercabs heeft. want er zit gewoon een enkele eindtrap in.

maar de warp heeft dus gewoon een mono eindtrap.

Ronald
8 januari 2004, 12:33
ah zo , ja iemand op een ander forum vertelde me dat effecten zoals chorus en flanger en pan dan veel beter klinken als je 2 speakers hebt.

dus 2 speakers zijn puur en alleen voor meer volume ? want dan ken ik net zo goed die met 1 speaker nemen. is nog goedkoper ook natuurlijk

JV
8 januari 2004, 12:35
volume, druk en headroom.

maar meestal gaat een 1x12 voor thuis al hard zat, 2x12 is voor mensen die ook wel eens gigs hebben (of thuis ook keihard spelen zoals ik)

Ronald
8 januari 2004, 12:38
ah zo , dan is de 112 eigenlijk goed genoeg

Raffel
8 januari 2004, 13:54
dan kun je beter een kleine 50 watt top aanschaffen en 2 1x12s dan heb je ook stereo. Heb je voor die Korn liedjes toch nodig he flanger en phaser in stereo.

hadv
8 januari 2004, 18:33
wellicht een open deur, maar voor echt laag zou je ook naar basversterkers kunnen kijken ??
of een kast erbij met een 15 inch ??

Ronald
9 januari 2004, 12:46
ik ga binnekort mn nieuwe gitaar ophalen en dan test ik die wel meteen uit op zo'n warp en dan zie ik wel wat ik er van vind :) duurt sowieso toch nog wle tijdje voordat ik een nieuwe versterker koop

urezna
15 januari 2004, 16:43
Ik zou me voor dat lage spul eerder richten op een goede speakerkast dan op versterkers.....
tenminste, er vanuit gaande dat het bij gitaarversterkers niet veel anders is, normaal gesproken hebben versterkers geen enkel probleem met lage tonen, het zijn de speakers die het em doen.....
en dan zou je misschien inderdaad ook een extra bascabinet kunnen overwegen.. proberen in de winkel zou ik zeggen.....

maarten
15 januari 2004, 17:01
volume, druk en headroom.

maar meestal gaat een 1x12 voor thuis al hard zat, 2x12 is voor mensen die ook wel eens gigs hebben (of thuis ook keihard spelen zoals ik)

maar een 4x12 thuis is zeker ook niet te versmaden 8-)

zorg dat je een dichte speakerkast hebt als je zo laag zit met je tonen.. das klinkt wat strakker geloof ik

shredneck
15 januari 2004, 18:31
ooit gedacht aan een tweedehands line6 flextone? ook veel laag en veel mogelijkheden voor de knaken.

hadv
15 januari 2004, 18:51
zorg dat je een dichte speakerkast hebt als je zo laag zit met je tonen.. das klinkt wat strakker geloof ik

basreflex (dus niet helemaal dicht) geeft juist veeeeeeeel meer laag (duh)

Negative K3 fan
15 januari 2004, 19:00
zorg dat je een dichte speakerkast hebt als je zo laag zit met je tonen.. das klinkt wat strakker geloof ik

basreflex (dus niet helemaal dicht) geeft juist veeeeeeeel meer laag (duh)

basreflex bij gitaarcabs??

bij g itaarcabs heb je alleen gesloten of oppen of half open of 3/4 open achterkant en uit die mogelijkheden geeft een gesloten achterkant de meeste druk.

maarten
15 januari 2004, 20:36
danku negk3 :roll:

Bluppie
15 januari 2004, 20:41
Je versterker hoeft niet persee meer bas aan te kunnen dan een vet geluid in D of E, de noten zijn lager, maar het blijft nog steeds een gitaar en geen bas gitaar, het gaat erom dat je een stevige, stijve gitaar heb omdat je waarschijnlijk dikkere snaren eropzal zetten (richting 0,63 oid?) dus heeft je gitaar het zwaarder om duidelijk te blijven.

Verder is het gewoon van belang dat je versterker lekker duidelijk is, want dat is vaak het grootste probleem, dat je geluid onduidelijk word als je lager gaat. Versterkers die dat goed doen zijn De 5150 en de Brunetti XL (Dit weet ik uit eigen ervaring), daarnaast heeft slipknot het met mesa gedaan, en doen ze tegenwoordig met VHT dacht ik, ook een vet geluid, maar dit wordt al te duur denk ik ;) dus ik zal bogner wel achterwege laten.

Maar naast een duidelijke versterker is het ook belangrijk dat je een stevige kast hebt, dus niet een standaard marshall kast, die rammel je zo uitelkaar en is boven dien heel slap waar door het geluid al onstrakker word, behringer kasten zijn bijv al veel steviger kwa constructie, ENGL kasten zijn volgens mij ook goed stevig maar dit is lang geleden dat ik zo'n kast heb gezien. Mesa kasten zijn ook stevig, en hebben lekkere speakers vind ik persoonlijk V'30's alleen zijn ze net als alles van mesa way overpriced....

maar goed je moet dus een duidelijke versterker, stijve gitaar en stevige kast hebben naar mijn mening. Zo hebben mn broer en ik het tenmisnte klaar gespeeld

maarten
15 januari 2004, 23:45
wat die engl kasten betreft, die zijn inderdaad monsterlijk sterk gebouwd

superdik hout.. en ze wegen 50 kilo..

BLOK182
16 januari 2004, 11:17
Mark Tremonti van Creed (die ook een behoorlijk zware sound heeft) heeft een tijd terug gespeeld over custom made 15" speakerkasten naast de normale 4x12's.

wietse
16 januari 2004, 11:19
hey, ik zoek een goeie versterker die een drop A stemming aankan zonder dat je een equalizer erbij moet kopen. kzat zelf aan de hughes & kettner warp 7 te denken. maar ja dat lijkt me eigenlijk weer zo'n ""deze versterker is speciale voor lage tonen , kom dat zien kom dat zien, nieuwste van het nieuwste"" versterker.

wat voor opties heb ik nog meer? versterker moet niet al te duur ( rond de 600/700 euro) zijn en moet dus geschikt zijn voor zware lage metal. en zonder dat je moet gaan equalizen.

eeeh wat dacht je van een basversterker?
die kan goed lage tonen aan :razz:

Toaster
16 januari 2004, 12:13
Hughes en Kettner heeft voor Drop gitaristen ook een pedaaltje gemaakt.

Ik weet niet wat voor versterker je op dit moment hebt?

Dat pedaal heet "Warp factor" en hoort in de Warp serie.

Ik heb het pedaal zelf ook. Vaag ding, begint pas echt te werken als je je gitaar lager stemt. Wel ontzettende lomp vervorming maar wel een behoorlijk gedetaileerde sound.

Pedaaltje is wel duur voor een one trick horsie: 125 € ofzo.

Momenteel gebruik ik het heel weinig. (speel nooit drop iets) Als ik het gebruik is het om solo's op te krikken. Want daar vind ik hem ook leuk voor.

Ronald
17 januari 2004, 13:53
ja daar had ik het dus over aant begin dat ik mischien die warp versteker ga kopen omdat die daar speciaal voor bedoeld is

Soulflyhigh
17 januari 2004, 14:10
Eeehm heb je het nou over de Warp versterker of over het warp pedaal?
:???: Ik weet niet voor voor een versterker je nu hebt maar ik zou dan voor de versterker gaan 8-)

Ronald
17 januari 2004, 14:25
ik heb het ook over de versteker

Ronald
16 februari 2004, 19:05
hey mensen ik zat er aan te denken om inplaats van een versterker zelf te kopen voor lage tonen maar alleen cabinet , dan ken ik zelf weten wa voor top ik er op zet , dan zit ik tenminste nie gebonden aan een bepaald type versterker

een bascabinet lijkt me weer te overdreven, en van die warp zijn geen losse cabinets te verkrijgen, weten jullie mischien en wat voor voorwaarden zo'n speakerkast moet voldoen? grotere speakers lijkt me , maar volges mij zitten in die warp even grote speakers als in alle andere verstekers :-?

guhlenn
17 februari 2004, 14:07
maak je niet zo druk en speel eerst 'ns in die A... Dat gezwets over welke amp voor lage tonen... je hebt het niet eens geprobeerd en nu zoek je al iets nieuws? Overigens geeft een closed cab veel meer laag, helaas je gitaarversterker is geen hifi setje, vriend. Een 15"erbij kan zeker, maar eigenlijk geeft die niet veel meer laag. ik gebruik een dSL100 + 2x12" en die haalt prima de A hoor, waar je je eerder zorgen over moet maken is je snaren dikte en spanning, daar is nl. grote (toon) winst te halen.

Guhlenn

guhlenn
17 februari 2004, 14:07
maak je niet zo druk en speel eerst 'ns in die A... Dat gezwets over welke amp voor lage tonen... je hebt het niet eens geprobeerd en nu zoek je al iets nieuws? Overigens geeft een closed cab veel meer laag, helaas je gitaarversterker is geen hifi setje, vriend. Een 15"erbij kan zeker, maar eigenlijk geeft die niet veel meer laag. ik gebruik een dSL100 + 2x12" en die haalt prima de A hoor, waar je je eerder zorgen over moet maken is je snaren dikte en spanning, daar is nl. grote (toon) winst te halen.

Guhlenn

jorrit
17 februari 2004, 18:21
ik weet niet of het al genoemd is maar een peavey ultra plus heeft ook een vette bassweergave. ik heb zelf zo'n top en het lijkt wel hoe lager mn gitaar gestemd staat hoe vetter alles klinkt. koop dr een speaker kast bij met bijvoorbeeld celestion vintage 30's en je hebt een vette set die genoeg laag aan kan. zo'n top kun je wel vinden op ebay.de tussen de 550 met mazzel tot 750. in nederlands kosten deze dingen tweede hands 875 euro dus lijkt me een lekkere prijs in duitsland.

en het is de voorganger van de peavey XXX die richting moet je dus ook opdenken. iets minder gain denk ik zo

headbang
18 februari 2004, 21:28
ik heb vandaag zo een warp pedaaltje gaan testen en klinkt precies wel behoorlijk vet en ik ga het kopen denk ik en dan op een behringer cab proberen met een marshall 8008 en een peavey lampe voorversterker ik hoop dan een gewenste chugga chugga sound te bereiken

Droffie
19 februari 2004, 16:52
sorry mannen maar ik heb zelf een JCM 900 toppie gehad die was erg bruut in de lage tonen. En dat voor maar 450 eurootjes tweedehands. onder z'n budget ook nog. Of is Marshall not done in het lage tonen debat?
Op een gegeven moment leert zo'n jongen nog echt gitaarspelen ook :razz: . zit ie met z'n warp geval.
Dan heb je tenminste nog een goede amp waarmee je ook nog andere dingen mee kunt spelen als je voor een Marshall gaat....toch?
't zal m'n leeftijd wel zijn denk ik... :-?

BLOK182
19 februari 2004, 17:34
Een JCM800 + cab met een leuk scheurpedaaltje moet toch al redelijk vet kunnen klinken. Je zou ook eens kunnen kijken naar een 5150 of een Triple XXX van Peavey, maar goed, dit zal al eens eerder genoemd zijn in het topic denk ik.

Ronald
19 februari 2004, 21:29
maak je niet zo druk en speel eerst 'ns in die A... Dat gezwets over welke amp voor lage tonen... je hebt het niet eens geprobeerd en nu zoek je al iets nieuws? Overigens geeft een closed cab veel meer laag, helaas je gitaarversterker is geen hifi setje, vriend. Een 15"erbij kan zeker, maar eigenlijk geeft die niet veel meer laag. ik gebruik een dSL100 + 2x12" en die haalt prima de A hoor, waar je je eerder zorgen over moet maken is je snaren dikte en spanning, daar is nl. grote (toon) winst te halen.

Guhlenn

ja heb je eigenlijk ook wel gelijk in , en ik zat ook al over die snaren te denken , ik weet nie precies wa voor dikte ik er op moeten laten zetten

een gewoon setje is 0.09 dan zou ik er een 0.10 setje op kunnen laten zetten, tenminste nie dikker want dat lijkt me nie handige benden op de hogere snaren

zou .56 dik genoeg zijn voor A ? en raad je me nog een bepaald merk aan ?

yhcmarc
20 februari 2004, 08:24
dude, als je in A gaat stemmen zou ik met snaren beginnen bij 0.13 of hoger, anders hangen je snaren op je knieen en dat speelt ietwat lastig.

Verder, gewoon buizenbakkie met dichte 4x12, die versterkers kunnen het laag echt wel aan.

Marc

josh.vandenberg
20 februari 2004, 11:39
Bij feedback rotterdam staat te koop een 4 x 12 kast van rivera.2 van de speakers worden gevoed door een actief systeem .sublaagSamen met een goede versterker,de 5150 b v .blaas je alles weg.Kost alleen 1000 piek, maar met een 2e hands toppie kom jer wel.sub laag is 300 watt.

skabouter
20 februari 2004, 11:57
een peavey ultra plus is volgens mij ook wel wat. en niet duur. veel bas, en goed voor zwaar werk. zoek Jorrit hier eens op (PM?) die kan je er veel over vertellen

newbreed
20 februari 2004, 15:04
zou .56 dik genoeg zijn voor A ? en raad je me nog een bepaald merk aan ?[/quote]\


ik zou minimaal voor een 011 set gaan...die gebruik ik voor mijn D stemming .Helemaal leuk zijn de snaren van Richard Rider, echt topkwaliteit. ik gebruik een 011 set voor een Bariton in B gestemd dus.(011,063)

Een Warp 7 klinkt echt verschrikkelijk...en levert niets meer op als je 'm ooit weg doet. zeker de transistorversie niet. er is nu ook een buizenversie uit maar dit zit denk ik boven je budget..als je budget laag is zou ik zeker de 900 serie van marshall proberen met een extra trapje ervoor, een Akai
shredmaster in diodemode bv klinkt errug strak op de 900. par eq ervoor en klaar!

Ronald
24 maart 2004, 19:30
nou ik heb mn 7 snaar binnen

nou en mn peavey bandit 112 is dus inderdaad nie erg geschikt voor de lage tonen. het dreunt wel genoeg. maar je kunt de tonen gewoonweg nog amper onderscheiden, je hoort alleen maar ruis als het ware.

ik wil dus dat de tonen nog goed hoorbaar zijn en dat het nie teveel "cruncht" ( zoals op het eerste album van korn, dat geluid zoek ik dus niet )

ik zat zelf te denken aan de line 6 212s closed back 2x12 en als head de line 6 spider II , da zou samen zo'n 850 euro zijn

http://www.line6.com/productDetail.html?model=49

het rechtse cabinet hier

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:24
Gefeliciteerd met je 7-snaar. Hier is mijn advies (waarschijnlijk hetzelfde als iedereen hier).
Begin met dikkere snaren (vanaf 0.11 of 0.12) op je gitaar te leggen. De gitarist uit mijn band speelt in B op een 6 snaar en heeft een bas snaar als B! Klinkt rete strak.
Als je enkel een laag geluid wil zou ik niet voor zo'n spider gaan, wil je een veelzijdig geluid, dan wel. Voor enkel laag geluid zou ik een speakerkast kopen met closed back(er zijn goedkoop al veel goede cabinets te vinden). Een 2 x 12 of 4 x 12. Verder (als je geen spider koopt) bijvoorbeeld een JCM 900 ofzo.
Grz. Bram

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:25
Gefeliciteerd met je 7-snaar. Hier is mijn advies (waarschijnlijk hetzelfde als iedereen hier).
Begin met dikkere snaren (vanaf 0.11 of 0.12) op je gitaar te leggen. De gitarist uit mijn band speelt in B op een 6 snaar en heeft een bas snaar als B! Klinkt rete strak.
Als je enkel een laag geluid wil zou ik niet voor zo'n spider gaan, wil je een veelzijdig geluid, dan wel. Voor enkel laag geluid zou ik een speakerkast kopen met closed back(er zijn goedkoop al veel goede cabinets te vinden). Een 2 x 12 of 4 x 12. Verder (als je geen spider koopt) bijvoorbeeld een JCM 900 ofzo.
Grz. Bram

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:26
Gefeliciteerd met je 7-snaar. Hier is mijn advies (waarschijnlijk hetzelfde als iedereen hier).
Begin met dikkere snaren (vanaf 0.11 of 0.12) op je gitaar te leggen. De gitarist uit mijn band speelt in B op een 6 snaar en heeft een bas snaar als B! Klinkt rete strak.
Als je enkel een laag geluid wil zou ik niet voor zo'n spider gaan, wil je een veelzijdig geluid, dan wel. Voor enkel laag geluid zou ik een speakerkast kopen met closed back(er zijn goedkoop al veel goede cabinets te vinden). Een 2 x 12 of 4 x 12. Verder (als je geen spider koopt) bijvoorbeeld een JCM 900 ofzo.
Grz. Bram

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:27
Gefeliciteerd met je 7-snaar. Hier is mijn advies (waarschijnlijk hetzelfde als iedereen hier).
Begin met dikkere snaren (vanaf 0.11 of 0.12) op je gitaar te leggen. De gitarist uit mijn band speelt in B op een 6 snaar en heeft een bas snaar als B! Klinkt rete strak.
Als je enkel een laag geluid wil zou ik niet voor zo'n spider gaan, wil je een veelzijdig geluid, dan wel. Voor enkel laag geluid zou ik een speakerkast kopen met closed back(er zijn goedkoop al veel goede cabinets te vinden). Een 2 x 12 of 4 x 12. Verder (als je geen spider koopt) bijvoorbeeld een JCM 900 ofzo.
Grz. Bram

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:28
klote forum 'er is geen actie aangegeven'!

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:29
Gefeliciteerd met je 7-snaar. Hier is mijn advies (waarschijnlijk hetzelfde als iedereen hier).
Begin met dikkere snaren (vanaf 0.11 of 0.12) op je gitaar te leggen. De gitarist uit mijn band speelt in B op een 6 snaar en heeft een bas snaar als B! Klinkt rete strak.
Als je enkel een laag geluid wil zou ik niet voor zo'n spider gaan, wil je een veelzijdig geluid, dan wel. Voor enkel laag geluid zou ik een speakerkast kopen met closed back(er zijn goedkoop al veel goede cabinets te vinden). Een 2 x 12 of 4 x 12. Verder (als je geen spider koopt) bijvoorbeeld een JCM 900 ofzo.
Grz. Bram

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:29
he he
:evil:

BramVersteeg
25 maart 2004, 16:31
oeps, nou staat het er opeens 100 keer!

Ronald
25 maart 2004, 18:18
lol nou tis zo in ieder geval wel duidelijk

tja ze zeiden bij de muziek winkel dat ze niet dikker hadden dan .56 dus ik heb er er een .10 setje opzitten

en ik zei dus al een closed back he , das die line 6 dus

verder is een jcm900 veelste duur man , das meer dan 1000 euro, ik wil in totaal nog nie eens zoveel uitgeven

een spider II lijkt me dus toch wel beter geschikt, 375 euro, en inderdaad erg veelzijdig en er zitten ingebouwde effecten in

BLOK182
25 maart 2004, 20:13
jcm900 meer dan 1000? Ehm, met cab erbij zit ie tweedehands nog onder de 1000 hoor :wink:

Ronald
25 maart 2004, 20:30
ja 2e hands mischien ja :-?

en waarom een jcm trouwens? dan krijg je zo'n coal chamber geluid en das ook nie bepaald alles

LJay
26 maart 2004, 10:54
Ik weet niet of je ook van een mooi clean geluid houdt, maar als dit het geval is zou ik die warp laten zitten. Ik speel elke week op een Warp7 halfstack en hij scheurt als een tiet (helemaal met een in a gestemde gitaar), maar het cleane kanaal is echt bagger.

guhlenn
26 maart 2004, 11:11
.56 is te wienig, ik gebruik zelf .012-.62 en zit erover te denken om nog zwaarder te gaan.

BramVersteeg
26 maart 2004, 11:28
waarom ben je tegen 2e hands?? Is erg handig en geeft geen problemen als je gewoon even goed informeerd. Er zijn hier zat mensen die zelfs spullen uit de VS over laten komen! Maar die spider is idd wel en goede versterker en 375 is niet duur. Probeer hem gewoon uit met je eigen gitaar en kijk hoe het klinkt.
En die snaren, wat een dommme muziekzaak dat ze niet dikker dan 0.10 hebben. Ik zou echt voor 0.12 ofzo gaan.
Grz. Bram

Ronald
26 maart 2004, 19:41
ja mischien vervang ik mn .56 snaar es door een bas snaar van .62

maar hij staat nie superslap hoor, ja mischien wel net iets maar tis nie lastig tijdens het spelen ofzo


maar wat me trouwens opvalt aan de spider II is da er geen footwitch bij zit, ja die is er wel , je kan er 1 met 2 knoppen of 1 met 4 knoppen bij doen. maar je kan dan niet zomaar van distortion naar clean gaan

kijk die footswitch switch namelijk nie tussen de verschillende amp models, maar tussen pre-sets. nu kan je wel gewoon een pre-set maken met distortion en een met clean , maar ja dan hou je nog maar 2 kanalen over voor de effecten, en bovendien zou ik die 2 kanalen dan nog beter kunnen gebruiken voor nog een distortion type en nog een 2e clean ofzo

dit lijkt me tijdens een optreden nogal problemen opleveren, ja nu is er wel zo'n grote footcontroller maar die zijn dus echt gruwelijk duur en da heb ik er eerlijk gezged nie over , zo'n ding is gewoonweg 300 euro

BLOK182
27 maart 2004, 14:26
Je hebt toch ook die goedkopere 4-weg switch?

Ronald
27 maart 2004, 17:49
maar wat me trouwens opvalt aan de spider II is da er geen footwitch bij zit, ja die is er wel , je kan er 1 met 2 knoppen of 1 met 4 knoppen bij doen.

lees es ff goed zeg :-?

ewoud
25 mei 2004, 12:38
hey ik speel met erny ball slinky top heavy bottom, dan kun je laag spelen en toch lekker benden op je hogere snaren, als je dan laag en strak wil blijven spelen kun je dus een 7snarige :wink: of een bariton gitaar kopen, die hebben een grotere afstand tussen brug en nek. de warp 7 is er nu ook in buizen versie; de warp T(of speciale uitvoering warp X)deze kunnne de lage tonen ernorm goed aan doordat de bas goed word door gelaten door de versterker en er een kast onder zit met 2 celestion vintage 30 speakers en 2 celestion hot 100 BAS speakers.
als je op een 7snarige gitaar speelt en je hebt een floyd rose, dan druk je die tremolo in(zodat de snaren los gaan hangen) dan brult dat eruit joh!!!! de hele winkel verzakte 10cm de grond in!!!

maaaarrrr de gain is volgens mij zo slecht....het kraakt een beetje, maar dan ben ik ook niet echt andere super topdelen gewend, dus ik weet niet of deze gain goed is of niet

ewoud
25 mei 2004, 12:38
hey ik speel met erny ball slinky top heavy bottom, dan kun je laag spelen en toch lekker benden op je hogere snaren, als je dan laag en strak wil blijven spelen kun je dus een 7snarige :wink: of een bariton gitaar kopen, die hebben een grotere afstand tussen brug en nek. de warp 7 is er nu ook in buizen versie; de warp T(of speciale uitvoering warp X)deze kunnne de lage tonen ernorm goed aan doordat de bas goed word door gelaten door de versterker en er een kast onder zit met 2 celestion vintage 30 speakers en 2 celestion hot 100 BAS speakers.
als je op een 7snarige gitaar speelt en je hebt een floyd rose, dan druk je die tremolo in(zodat de snaren los gaan hangen) dan brult dat eruit joh!!!! de hele winkel verzakte 10cm de grond in!!!

maaaarrrr de gain is volgens mij zo slecht....het kraakt een beetje, maar dan ben ik ook niet echt andere super topdelen gewend, dus ik weet niet of deze gain goed is of niet

Ronald
26 mei 2004, 20:36
verrek khad nie verwacht dat nog iemand hier op zou reageren lol


tja warp doe ik gewoonweg gerandeerd nie, ik heb da ding al es gehoort en ik vond um nie goed

er zijn in ieder geval 2 versterkers die ik in ieder geval graag zou willen uit proberen

de peavey 5150
de ranndall cyclone (of rh200sc)

ja het vervelende aan die rh200sc is dat ik echt nergens op internet geluidsamples heb kunnen vinden. de cyclone daarentegen wel maar die is ook wel ff een prijsklasse hoger dus kwa geluid lijkt me dat het zelfde. bovendien speelt de band cold op die versterkers en zij hebben zeker een goeie sound

de peavey 5150 heeft wel buizen en de randall nie , maar das ook wel weer een nadeel aangezien een buizenversterker nie klinkt op lage volumes. bovendien hebben peaveys geen mooie clean

als speakerkast zou eigenlijk de randall RS125XL perfect zijn. die heeft namelijk 2x12 speakers en 1x15 speaker. dus goed genoeg voor de hoge tonen en een 15 inch speaker voor de lage

maar het grootste probleem met die randall stuff is dat ik nie weet of ik er wel ergens aan kan komen

helaas word het bij elkaar wel erg prijzig