PDA

View Full Version : Hafler triple giant en een midi relay switcher ??



yhcmarc
7 januari 2004, 13:17
Heeft iemand het ooit gebruikt of geprobeerd. Ik heb nl. de triple giant versie zonder midi interface en weet dat die footswitch niet werkt zoals bv. een stereo marshall switch en vraag me dus af of het zowiezo wel gaat werken met een midi relay switcher zoals een Engl Z-11.

Thanx for the info,

Marc

kokeleko
7 januari 2004, 14:26
Ik heb een GP3 preamp en de kanalen switch ik ook met relays via mijn Lexicon R1 midicotroller.

De stereo plug gaat in de GP3 en de R1 en ik kan er 3 kanalen mee schakelen, met een midi switcher moet dat wel lukken dacht ik.

skabouter
7 januari 2004, 17:25
heej, wat gaaf, ik heb die preamp ook. dacht altijd dat hij niet zo populair/bekent is.
ik gebruik voor scheur het crunch kanaal, de lead vind ik niet zo mooi.
bij mij is de crunch zwaarder, bassiger en voller dan de lead. bij jou ook ?

yhcmarc
7 januari 2004, 18:05
ik gebruik voor scheur gewoon het sharp kanaal met gain tussen de 3 en 4, het brown channel gebruik ik als een clean kanaal met een dik randje ( beetje als As friends rust in rustigere stukken ).

Marc

skabouter
9 januari 2004, 01:09
ah, kan ook idd. ik vind de clean niet zo mooi, trouwens. beetje TE glazig en iel. wat jij ?

srv-man
9 januari 2004, 15:17
Toch nog wat commentaar van een voormalig TG bezitter.... :wink:

Het cleane kanaal is wat men begin jaren 90 modern clean noemde...veel hoog en laag en heel weinig mid. Klinkt dus inderdaad wat glazig en zeker niet als een lekker Fender clean. Was toen bedoeld voor de moderne rocksounds, een dun helder geluid. Zelfs met mid vol open blijft het dun.

De crunch is als een vette Marshall, met de ultieme BROWN sound van EVH, inderdaad lekker veel punch in het laag en een beetje donker karakter. Maar wel dynamisch.
Het lead kanaal heeft mega veel gain, veel mid en midhoog en een wat dunner laag. Doet denken aan Soldano en is zeer geschikt voor tapping etc.

Dus al met al een typisch jaren 90 rockgeluid.....maar wel erg lekker :-D


Het schakelen werkt gewoon met 2 footswitches, dit kan dus gewoon ook met 2 relays gebeuren (ivm een LED in de footswitch staat er wel een kleine spanning op, maar dit levert meestal geen probleem op, hebben heel veel versterkers zo).

Rock on!

skabouter
9 januari 2004, 15:22
dat is de exacte beschrijving zoals ik het ook ervaar :)
maar het was dan ook eerst jouw ding :)
kheb er nog steeds veel lol van

srv-man
9 januari 2004, 15:28
Trouwens, onze andere gitarist heeft er ook 1 en die gebruikt het crunch kanaal ook als lead kanaal en het lead kanaal voor SRV-achtige sounds (gain bijna dicht).

yhcmarc
9 januari 2004, 16:00
http://www.ymondhc.com/homes/marc/guitar/rack2/DSC00203.JPG

:)

Maar, ik had dus die hafler switch op mijn marshall gezet en werkte niet zoals het zou moeten, dus vandaar ook de vraag of die hafler wel met bv. zo een engl Z-11 zou werken.

Marc

skabouter
9 januari 2004, 16:21
off topic: mooi rack :)

back to you (and the question)

yhcmarc
9 januari 2004, 16:29
Thanx :), ik denk alleen dat ik die alesis quadraverb nog wel een keer wil vervangen met een g-Major ..

Marc

skabouter
9 januari 2004, 16:34
ah. een vriend van me heeft die. maar zal wel te wensen overlaten ? wilje meer , of beter ? (of beide)

yhcmarc
9 januari 2004, 16:41
beter is altijd goed natuurlijk :) maar ik gebruik nog niet veel effecten en kan met die alesis ook niet echt de effecten maken die ik zoek, dus in dit geval gaat het hoofdzakelijk om meer.

Marc

srv-man
9 januari 2004, 21:22
Thanx :), ik denk alleen dat ik die alesis quadraverb nog wel een keer wil vervangen met een g-Major ..

Marc

Inderdaad een heel leuke set, maar die Quadraverb is een echte tonesucker. Je zult versteld staan wanneer je die nog door een Gmajor vervangt!

skabouter
10 januari 2004, 02:26
ja, wat is het nou ? de 1 zegt dat G-major net zoveel tone zuigt, de ander niet.

kokeleko
10 januari 2004, 10:28
Tone sucker....ligt eraan hoe je een en ander aansluit, die Trilpe Giant heeft een parallele fx-loop toch?

Ik heb een Quadraverb gehad en als je b.v. reverb en delay parallel in de quadraverb zet en je fx van de Quadraverb op 100% wet zet , heb jij geen centje pijn van toonsucken.

srv-man
10 januari 2004, 11:53
Tone sucker....ligt eraan hoe je een en ander aansluit, die Trilpe Giant heeft een parallele fx-loop toch?

Ik heb een Quadraverb gehad en als je b.v. reverb en delay parallel in de quadraverb zet en je fx van de Quadraverb op 100% wet zet , heb jij geen centje pijn van toonsucken.

OK, daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Neemt niet weg dat de kwaliteit van de effecten van de Gmajor toch wel op een heel ander niveau staat dan die van de Quadraverb (die tenslotte al weer een bejaarde in effectenland is).
Maar laten we die discussie niet weer hier opstarten, laat je oren lekker zelf oordelen! :wink:

srv-man
10 januari 2004, 11:54
Hey Kokeleko, jij hebt trouwens ook alles gehad wat er te koop is.....je lijkt mij wel..... :-D

kokeleko
10 januari 2004, 12:03
Daarom heb ik ook recht van spreken :-D
Nog een superstrat kopen(spam,spam)SRV?

srv-man
10 januari 2004, 13:33
Daarom heb ik ook recht van spreken :-D
Nog een superstrat kopen(spam,spam)SRV?

Ja, die DD had ik al gezien. Gaaf ding, maar ik ben al voorzien in de superstrat sector.

Rectifier
10 januari 2004, 13:52
Hey Kokeleko, jij hebt trouwens ook alles gehad wat er te koop is.....je lijkt mij wel..... :-D

Niet overdrijven he..... :wink:

Ko heeft nog geen Eventide en TC's :lol:

yhcmarc
10 januari 2004, 14:10
Ik heb die quadraverb in de fx loop van mijn poweramp zitten dus het valt best mee hoeveel tone er gesuckt wordt, ik had hem eerst in de loop van mijn rocktron pirahna en dat suckte echt. Pirahna vervangen door die Hafler en de alesis M-eq 230 en Quadraverb zitten nu in de loop van de engl 930 waardoor het inkomende signaal puur dat van die hafler is.

Marc

kokeleko
10 januari 2004, 19:48
Ko heeft nog geen Eventide en TC's :lol:

Nee nog niet :-D

habberdoedas
11 januari 2004, 00:01
Yoh IHCMARC,

Ik heb in het verleden ook een Hafler Triple Giant gehad zonder midi interface. Als effect gebruikte ik ook de Aleisis Q-verb maar in de loop van de Hafler. De Q-verb heb ik destijds vervangen door G-major TC electronics deze heeft een relay om kanalen te switchen. Misschien is een G-major of G-force van TC electronics een optie om zo tussen de kanalen van de Hafler te switchen??

srv-man
11 januari 2004, 01:12
Lijkt me een strak plan 8-)

yhcmarc
11 januari 2004, 22:18
hmmm, misschien ook wel een goede optie, maar zoals ik het begrijp uit die G-major manual zijn het 2 mono relays, en zou ik dus met een Y kabel misschien die hafler aan kunnen sturen dmv beide relays.

Marc

srv-man
11 januari 2004, 22:38
hmmm, misschien ook wel een goede optie, maar zoals ik het begrijp uit die G-major manual zijn het 2 mono relays, en zou ik dus met een Y kabel misschien die hafler aan kunnen sturen dmv beide relays.

Marc

Klopt, ik heb in het verleden hetzelfde gedaan met een Kitty Hawk Quattro preamp, werkte uitstekend.