PDA

View Full Version : @ Anders Destium



Raffel
7 januari 2004, 10:26
Hoi Anders,

Een vraag:

Er viel mij op tijdens het kijken naar jouw webphotos, dat de JPM P3 in jouw bezit een Air Norton heeft die met de verhoogde polen naar binnen op de gitaar zit. Heb jij deze zelf omgedraaid, of zit deze standaard op alle JPM's zo?

Ik weet dat je de Air Norton in principe op 2 manieren kan monteren (onder het motto smaken verschillen) maar bij mij heb ik m zeg maar op de 'standaard' manier (zoals gibson het sinds dag en dauw doet) gemonteerd. Ik weet niet of jou dit was opgevallen

Anders Destium
7 januari 2004, 12:35
Op die manier is het standaard (ik heb niets veranderd). Toen ik Air Nortons los installeerde op andere gitaren kwam het ook zo uit met de bedrading. Op mijn RG2820 en 2027 zitten de polen zodoende op diezelfde manier.

Op andere JPM's zitten ze ook zo:
http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/Petrucci-90-ham-3-small.jpg

Raffel
7 januari 2004, 13:08
grappig, bij mij zit ie nu dus precies andersom. Maar hij klinkt eigenlijk wel minstens zo goed als een air norton die op dezelfde manier gemonteerd zit. Op jemsite noemt men het ook wel "kwestie van smaak"

slayurrr
7 januari 2004, 13:18
Woow zo'n JPM is echt vet 8-)

Raffel
7 januari 2004, 13:37
vooral die 90th idd :)

Anders Destium
7 januari 2004, 13:43
Als het goed is, is er iemand in Belgie op dit moment eentje voor me aan het regelen 8-)
Nu alleen nog sparen...

Ibanez RuleZ
7 januari 2004, 14:51
Erik, kan niet op he? ;) eerst een PRS en nu ook nog eens een JPM 90th...

@raffel; issut gelukt met die JPM? congrats :). Ik moet zeggen, er lopen een hoop JPMs op dit forum rond alleen heeft niemand m volgens mij uit de eerste serie... Wat is trouwens het verschil in geluid tussen "op zn kop" of normaal? Ik vind mijn air norton nl wel eens een beetje te sloppy, moeilijk te omschrijven, maar ik vind m er niet altijd genoeg "opzitten".

Harrald

Raffel
7 januari 2004, 17:02
ik kan niet echt omschrijven wat nu het verschil is, aangezien het een tijd geleden is dat ik een JPM met 'normale' positie van de AN getest heb.

Maar zoals ie nu in mijn RG2127X zit, bevalt ie ZEER goed.
Je kunt hem natuurlijk eens omdraaien. Het kan toch geen kwaad, want je zet m zo weer terug.

(nee ik heb de jpm nog niet, hopelijk deze maand nog :) )