View Full Version : Bruce walles gitaar
anoniem
6 augustus 2001, 14:11
Hallo,
Ik wil gitaar gaan spelen en ben dus opzoek naar een gitaar en heb wat rond gekeken.
Ik ben linkshandig dus er is niet veel keuze.
Nu heb ik een bruce wallace gezien ik weet het type nummer niet precies iets met 50 er in is dit een goede gitaar voor 400,- gulden of heeft iemand andere sugesties
Alvast bedankt
Manolito
8 augustus 2001, 22:40
Wat is je budget? En vooral goed nadenken en niet te snel beslissen (tenzij je echt weet dat het DE gitaar is). Kijk vooral naar aanbiedingen en voor wat voor muziek zou je het willen gebruiken? Er zijn namelijk (dat zal je al weten, maar voor de duidelijkheid) staalsnarige gitaren en nylonsnarige. Als je klassiek, Spaans, Flamenco ligt dan is nylonsnarige een voorkeur (hoeft niet, maar een nylon gitaar klinkt naar mijn mening Spaanser dan een stalen). En nylonsnarige is voor dezelfde prijs vaak in kwaliteit al erg goed, dan een stalen, want bij een staalsnarige betaal je altijd al wat voor de duurdere constructie ( de pin zodat de sterke snaren de hals niet buigt).
Staalsnarige gitaren hebben andere voordelen: dat hij vooral luider klinkt en je meer gitaartechnieken op kan spelen (vooral het benden). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
:smile: mijn site: http://www.geocities.com/le_mystique_1