PDA

View Full Version : Nog meer voor alle NIRVANAFANS!



sleep_to_saturate
11 februari 2002, 13:56
artikel uit de NRC van vandaag:

------------
Onbekend nummer Kurt Cobain ontdekt


Door onze kunstredactie

AMSTERDAM, 9 FEB. Een onbekende opname van de groep Earth uit Seattle, met
gast-vocalen van Kurt Cobain is onlangs in Amerika opgedoken. Cobain, de
zanger van Nirvana die in 1994 zelfmoord pleegde, zong in 1990 het liedje
Divine and Bright.

Hij was bevriend met Dylan Carlson, de gitarist en oprichter van de
experimentele rockgroep Earth. Divine and Bright is nu te koop als een van
de vier nummers op een re-issue van de EP Sunn Amps and Smashed Guitars,
uitgebracht door het onafhankelijke label No Quarter Records uit
Philadelphia.

Het is voor het eerst sinds zijn dood dat er onbekend werk van Cobain te
horen is. Zijn weduwe Courtney Love beheert nog altijd twee onuitgebrachte
Nirvana-liedjes met zijn vocalen. Love wacht op een gepaste gelegenheid om
ze uit te brengen. Zo zijn er al jaren onderhandelingen gaande tussen
Nirvana-leden Kurt Novoselic en Dave Grohl enerzijds, en de erven-Cobain
anderzijds om een Nirvana-box met ook onuitgebracht materiaal samen te
stellen.

Love verwijt Grohl en Novoselic dat zij de Nirvana-erfenis te grabbel
gooien, en slechts uit zijn op geldelijk gewin. De platenmaatschappij die nu
Divine and Bright uitbrengt heeft geen sticker op de hoes geplakt die
Cobains medewerking vermeldt. ,,Ik wil hem niet exploiteren.'' meldde
directeur Mike Quinn aan Rolling Stone. ,,Deze plaat wordt uitgebracht als
een cd van Earth.''
---------------

Even ter informatie. :smile:
sleep :cool:

Grandma_Placenta
11 februari 2002, 14:06
Ik heb dat nummer gister gedownload, klinkt echt vaag, maar t heeft ook wel iets.

Kitaarhiero
11 februari 2002, 17:38
evuntjus Kazaa raadplegen

Dila
11 februari 2002, 18:42
in de nrc ow die hebben wij ook ff kijken... en het nummer ff downloaden

Ditmar
11 februari 2002, 20:48
Mij best, maar kun je het wel effe onder Bands/Artiesten plaatsen of onder Diversen.

dirkw83
11 februari 2002, 22:06
ach, kom, zo erg is dat toch niet.

damn, da's wel boeiend spul. Helaas kan ik ze niet downloaden maar ben wel benieuwd!
Waar gaan ze eigenlijk over?

Neophyte
12 februari 2002, 18:18
Op 2002-02-11 19:48, schreef Ditmar:
Mij best, maar kun je het wel effe onder Bands/Artiesten plaatsen of onder Diversen.


...zouden ze daarom die verschillende categorieën hebben? (slim zijn sommige mensen)

Dit forum is al zo'n chaos...

Shinoda-girl
12 februari 2002, 19:53
Weer een ontdekking in de geschiedenis:)

Reindah
12 februari 2002, 20:50
Kvind het wel een lachen nummer, lekker vaag..........alleen die kraai op de achtergrond:S

Ditmar
12 februari 2002, 23:18
Nirvana goes Primus ???
Misschien zou ik er toch maar eens naar moeten gaan luisteren......

Moonchild
13 februari 2002, 00:54
t verbaast me wat je met 2 akkoorden kan doen...niets dus

sleep_to_saturate
13 februari 2002, 10:23
...zouden ze daarom die verschillende categorieën hebben? (slim zijn sommige mensen)

Dit forum is al zo'n chaos...
[/quote]
Ik heb zelf thuis effe geen internet. dus ik zal even moeten wachten.

tja en wat betreft de categorie.
chaos is de basis van de harmonie. :wink:

Shinoda-girl
13 februari 2002, 17:23
met groene thee werken aan je karma(of zoiets)

Grandma_Placenta
16 februari 2002, 22:52
Dat gitaargeluid in Divine & Bright is echt cool. Weet iemand een pedaal waar je zo'n geluid uit kan krijgen? Ik ben namelijk van plan om een paar fuzzpedaaltjes te kopen en zo'n soort fuzz is preceis wat ik zoek.

ekkerman
17 februari 2002, 15:17
ik ben eigenlijk wel zo'n beetje klaar met die cobain !!!

Kitaarhiero
17 februari 2002, 18:09
Op 2002-02-12 23:54, schreef Moonchild:
t verbaast me wat je met 2 akkoorden kan doen...niets dus

nou die Slagermuzikanten in Duitsland leven er flink van... hoeveel is 4 tot de 300ste macht? zoveel liedjes kun je met 2 akkoorden maken. effe op m'n rekenmachine gekeken, een 2 met zo'n 90 nullen erachter.

er zijn NL ongeveer 300 verschillende akkoorden.

sleep_to_saturate
18 februari 2002, 13:53
hahaha :grin:

dirkw83
18 februari 2002, 16:46
Ik dacht ergens in de 1000!

ekkerman
19 februari 2002, 21:13
kunnen we die kurt koppijn nou es vergeten en het eens echt ergens over hebben,in plaats van zo'n drug crazed space kadet ?

dirkw83
20 februari 2002, 09:35
Nou, ehhh, ik dacht dat die twee dingen best samen gingen ? :smile:

ekkerman
20 februari 2002, 10:09
ik bedoel er zijn zoveel mooie liedjes en zoveel goeie ( pop ) componisten en om de een of andere onduidelijke reden komen we toch steeds weer bij die koppijn uit ...
vet fout mijns inziens....!!!

dirkw83
20 februari 2002, 10:13
Komt gewoon omdat de gitaarspelende jeugd veel in hem ziet en dat is best logisch.

sleep_to_saturate
20 februari 2002, 10:40
Ja maar in de muziek heb je gewoon een paar muzikanten nodig die tegen alles aan schoppen.
Zoals Hendrix of koppijn. We zouden nu ook wel weer een flinke schop kunnen gebruiken met de trieste muziek van vandaag.

dirkw83
20 februari 2002, 10:42
Helemaal mee eens. Maar, zeg, 'Koppijn', dat wil ik niet meer horen hoor :smile:.
Nou, ik denk dat bands zoals Limp Bizkit geplaad worden door het virus omdat te proberen maar dat faalt jammerlijk.

moretel
20 februari 2002, 12:10
Gister hoorde ik weer eens Chop Sue van system of a down, niet echt mijn favoriete band maar dat nummer staat goed en is afwisselend en zit knap in elkaar.

Ach rotzooi werd ook vroeger gemaakt, bijna al die oude hits die je nu weer op TV ziet met van die truttige top 40 programma's met Bart Peeters vind en vond ik vreselijk maar ook werd toen net als nu goede muziek gemaakt. het verschil is alleen dat er nu ongelooflijk veel uitkomt. Vroeger had je aan de oor genoeg om bij te blijven maar tegenwoordig heb je een hele bibliotheek nodig.

dirkw83
21 februari 2002, 14:16
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik respect begin te krijgen voor SoaD. Eerst lachte ik ze alleen maar uit om Chop Suey maar met het nieuwe liedje (toxicity) dat ze uit hebben bewijzen ze toch dat ze wat in hun mars hebben.

ekkerman
21 februari 2002, 20:59
er zijn nu best veel goeie bands zoals linkin'park en muse en trouwens limp bizkit gaat ook wel hoor vind ik !

Dila
21 februari 2002, 22:07
hmm ja vind ik eigenlijk ook. limp bizkit heeft best aardige nummers, als je ff niet let op die vreselijk irritante fred met de pet.

gershwin5150
21 februari 2002, 22:26
Er wordt inderdaad vandaag de dag nog genoeg goeie muziek gemaakt, alleen wordt dta helaas niet echt opgepikt door al die commerciele herrieradio en tv stations. Zo was ik eergister bij een concert van Kayak, veel mensen weten niet eens dat deze mannen nog steeds meedraaien. Maar je had ze moeten horen spelen, dat gaf wel effe kippevel, beste stukkie live muziek wat ik in tijden gehoord heb (daar kunnen een hoop tegenwoordig populaire band nog een hele lange punt aan zuigen om het zo maar is te zegggen).

dirkw83
22 februari 2002, 10:47
Ja, kayak ken ik wel; heb mijn ouders er nog een cd van gegeven met hun huwelijks dag dit jaar...konden ze wel waarderen. Crash Test Dummies laten niets meer van zich horen; da's wel jammer vind ik.

lupoloco
22 februari 2002, 12:44
idem met Ugly kid joe...(in belgie toch) argh...

Reindah
23 februari 2002, 11:19
ekkerman,

waarom ga je uberhaubt kijken op een topic als er iets met nirvana/cobain staat? Misschien een idee om dan verder te scrollen en niet meteen op de topic klikken? Laat ons Nirvana fans toch ook ons eigen topicje hebben af en toe

ekkerman
23 februari 2002, 15:12
k'wil toch een beetje weten wat er zoal speelt en leeft onder mijn muzikale medemens maar je hebt best een beetje gelijk...

ekkerman
23 februari 2002, 15:16
en het is natuurlijk ook zo dat bij het gemiddelde topic reeds na 3 posts al van het onderwerp wordt afgeweken dus de titel van zo'n topic dekt vaak nauwlijks de lading vandaar dat ook al gaat de topic over koerd koppijn ( oh,sorry...) ga ik toch effe kijken hetgeen toch vaak interresante discussies opleverd en soms ook leuke andere inzichten en invalshoeken want niemand weet natuurlijk alles en niemand is te oud om te leren!

GitaarNet Admin
26 februari 2002, 17:23
Dit onderwerp is verhuisd van forum 'Elektrische gitaren' naar dit forum.

sleep_to_saturate
26 februari 2002, 17:39
Kan ik ook verhuisbriefjes aanvragen? :grin:
Nee hoor, mooi zo, ik had het in 1e instantie al hier moeten plaatsen. :oops: