PDA

View Full Version : Ibanez JS10TH restauratie chroomlaag



hard8
6 januari 2004, 20:39
Ik sta voor een mogelijke aanschaf van een Satriani chromeboy :P , maar de chroomlaag op deze Ibanez JS10TH is niet meer in goede staat :( . Op sommige plaatsen is-ie afgebladderd en dof. Dit vind ik erg jammer en wil ik eigenlijk laten herstellen. In verband met het onderhandelen over de verkoopprijs wil ik het volgende weten: Heeft iemand ervaring met het restaureren van de chroomlaag op een Ibanez JS10TH gitaarbody (haalbaarheid/kosten)?

Een doorverwijzing naar een goede reparatieshop wordt ook op prijs gesteld!

Alvast bedankt voor je reactie

BLOK182
6 januari 2004, 20:45
Oeh, het lijkt me geen gemakkelijke kwestie, eh, het enigste wat ik voor je kan doen is de volgende namen geven van goede nederlandse gitaarbouwers, ze hebben misschien advies/hulp voor je:

www.zwiergitaarbouw.nl
www.haarguitars.nl
www.pkguitars.com
www.degiergitaarbouw.nl
www.charleeguitars.com

Ik denk dat medeforummers misschien wel oplossingen voor je hebben, succes ermee.

Anders Destium
6 januari 2004, 23:13
Probeer www.jemsite.com en vraag je vraag nog eens! Er is daar een speciale groep voor Satch-related Ibanez gitaren, grote kans dat je daar snel en heel goed geholpen wordt! Je kunt zelfs nog vragen wat een redelijk bod is (al moet je de dollarkoers 1:1 overzetten naar euro omdat die mensen een stuk minder belasting betalen)

Succes ermee, het zijn hele vette bakken :lol:
Ik zou wel uitkijken voor wat betreft de staat als je hem flink wil gaan gebruiken!
Ik heb vorig jaar een JEM blue floral pattern gekocht (ik moest en zou hem hebben). Het probleem is alleen dat bijvoorbeeld de originele dimarzio's op zijn (zodat hij heel erg miezerig klinkt in vergelijking tot mijn andere gitaren) en dat hij vol met krassen enzo zit. Ik denk er zelfs sterk over om die gitaar te lozen, alhoewel ik er 10 jaar naar had uitgezien om er 1 te hebben :o

hard8
7 januari 2004, 21:48
Er is daar een speciale groep voor Satch-related Ibanez gitaren

Ik kan dat niet vinden!?

Anders Destium
7 januari 2004, 23:35
http://www.jemsite.com/phpbb/viewforum.php?f=8&sid=6783836c4080c0f5ba627918e03a8e2b

Moet ik het topic ook nog voor je openen of doe je dat zelf :razz:

Misschien werkt de link niet (ik word daar automatisch ingelogd): Als je op www.jemsite.com komt moet je naar forum gaan, en dan zie je ergens staan: JS (Joe Satriani) signature Ibanez guitars! Succes :lol:

urezna
8 januari 2004, 09:28
even een hele andere tip:

wellicht eens bij een zaak voor blaasinstrumenten gaan kijken? volgens mij worden blaasinstrumenten ook wel eens voor zoiets behandeld. ik weet in elk geval dat mn zwager die daar zelf werkzaam in is, ooit es kinderschoentjes van zijn zoontje op zn werk heeft laten behandelen, in zijn geval met een bronslaagje, maar wellicht dat ze daar iets voor je kunnen doen?

hard8
8 januari 2004, 17:33
Moet ik het topic ook nog voor je openen of doe je dat zelf :razz:

Nee hoor, dat lukt me nog net :wink:

Bedankt!