PDA

View Full Version : Line6 spiderII



punkydude
6 januari 2004, 17:55
Hallo

Is de Line6 een degelijke versterker? Ik heb het hier over de head en cabinet, ik zou hem graag kopen want hij is goedkoop en gaat zeer luid...

Of weten jullie anders een goede versterker liefst top en cabinet voor max 1000€??

De stijl die ik speel is emocore

Hartelijke dank

Davy

P****Fred
6 januari 2004, 18:09
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-165756.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-158022.html


duoverb is zonder al de effecten dacht ik...
dus enkel de amp modellen...
dan kan je nog altijd je eigen effecten eraan hangen!

denk gewoon dat de duoverb iig beter klinkt dan de spider...

testen!

BLOK182
6 januari 2004, 18:12
Duoverb is idd een stap hoger dan de Spider, en hij heeft gewoon de Line6 effecten, hijs alleen wat meer vintage gestyled.

doncker
6 januari 2004, 18:26
als je emocore speelt , zou ik niet gaan voor een line6 . Doet geen een van de groepen . Spelen bijna allemaal op marshall. Maar kzou idd niet voor die spider gaan.

punkydude
7 januari 2004, 13:05
I know iedereen speelt met marschall jcm2000's. Maar die kan ik me gewoon niet veroorloven, ik zit met een beperkt budgetje van slechts 1000€

Als jullie nog een goede amp weten voor dat geld, mag je het altijd laten weten!

doncker
7 januari 2004, 13:28
kijk is 2dehands , heb je voor 1000 € zeker een marshll buizenstack , of kijk eens naar een goedkope 5150 , in ieder geval , kzou voor 2dehands gaan , heb je veel meer voor.

iam
7 januari 2004, 13:41
idd tweedehands gaan kijken...

1000€ is een goed budget daarvoor

punkydude
7 januari 2004, 13:42
Kaay, kzal eens een zoekertje plaatsen op de site van Humo

iam
7 januari 2004, 13:44
enkele sites waar je kan kijken...

nederland:
www.gitaarmarkt.nl
www.marktplaats.nl
muziek.2dehands.nl

belgie:
barg.advalvas.be
muziek.2dehands.be
www.musictrade.be
www.meetmusic.com
www.humo.be

doncker
7 januari 2004, 13:52
kzou vooral op nederlandse sites gaan kijken en /of misschien op ebay.de (duitsland) , is veel goedkoper

zelf advertenties plaatsen , krijg je veel reacties op en veel slechte.
ff zoeken en je hebt zeker 4 aanbiedingen die de moeite zijn

iam
7 januari 2004, 13:59
kzou vooral op nederlandse sites gaan kijken en /of misschien op ebay.de (duitsland) , is veel goedkoper

zelf advertenties plaatsen , krijg je veel reacties op en veel slechte.
ff zoeken en je hebt zeker 4 aanbiedingen die de moeite zijn

+1

P****Fred
7 januari 2004, 14:01
Duoverb is idd een stap hoger dan de Spider, en hij heeft gewoon de Line6 effecten, hijs alleen wat meer vintage gestyled.

er is volgens mij toch enkel een reverb hoor..

voor de rest enkel een amp modeler

http://www.line6.com/duoverb/seeit_hi6.jpg

iam
7 januari 2004, 14:38
Duoverb is idd een stap hoger dan de Spider, en hij heeft gewoon de Line6 effecten, hijs alleen wat meer vintage gestyled.

er is volgens mij toch enkel een reverb hoor..

voor de rest enkel een amp modeler

http://www.line6.com/duoverb/seeit_hi6.jpg

lijkt me wel iets fijn die duoverb... tenminste overzichtelijk!

BLOK182
7 januari 2004, 16:11
Duoverb is idd een stap hoger dan de Spider, en hij heeft gewoon de Line6 effecten, hijs alleen wat meer vintage gestyled.

er is volgens mij toch enkel een reverb hoor..

voor de rest enkel een amp modeler

http://www.line6.com/duoverb/seeit_hi6.jpg
Sorry zie het nu ook, maar op die Line6 waren de soudnclips van dat ding inslusief effecten, zodoende, maar het zullen dan wel die losse line6 gevallen zijn gweest die ze erbij hebben gepleurd.

Baco
7 januari 2004, 16:25
Duoverb is idd een stap hoger dan de Spider, en hij heeft gewoon de Line6 effecten, hijs alleen wat meer vintage gestyled.
Is de Flextone III niet wat je bedoelt, die heeft inderdaad amp models + effecten. Ben zelf ook aan het overwegen om mij een veelzijdig combo(otje) te kopen (vooral als practice-amp) en die flextone lijkt mij wel wat...

niels5150
8 januari 2004, 11:04
ik heb een marshalll top te koop. Een JCM2000 DSL. Erg goed ding. Dus mocht je interesse hebben, er zitten net nieuwe buizen in.

ReinoutV
8 januari 2004, 15:35
De Duoverb (ik heb er een) is idd zonder effecten, enkel reverb. De verschillende types reverb die erin zitten zijn er alleen uit te halen met een patchamanger op de PC: met midi aansluiten dus. De DuoVerb is echter iets minder geschikt voor het zwaardere werk, vooral Blues en Classic Rock doet ie heel goed. Een opgefokte JCM2000 (heb ik ook gehad :)) houdt hij niet zo goed bij. Voor het high-gain gebeuren (ik denk dat emocore dat is?!?) kan je je misschien beter wenden tot een HD147, die, volgens mij, weer wel een paar effecten heeft. De Duoverb en HD147 hebben imitaties van andere versterkers, waarbij de Spider series het moeten doen met door Line 6 zelf ontworpen modellen. De beste van deze hebben ze weer in de DuoVerb (Line 6 clean) en in de HD147 gepropt. Maar mocht er nog iemand interesse in een Duoverb (HD + Cab) hebben...

Ibanez RuleZ
8 januari 2004, 16:15
als je emocore speelt gewoon, zoals gezegd, voor een tweehandsbuizenbakje gaan. zijn vaak zat prima dingen te vinden;

marshall jcm800 met een tubescreamer ervoor geeft een zeer goed geluid
marshall jcm2000 is bijzonder lomp
peavey 5150 is ook bijzonder lomp
misschien een engl screamer of thunder 50 watt combootje: die blaast je echt helemaal van je sokken af

probleem met een modeller: die dingen klinken op een beetje normaal volume echt NERGENS meer naar: alles klinkt buzzy, fuzzy etc.

Harrald

iam
8 januari 2004, 16:47
De Duoverb (ik heb er een) is idd zonder effecten, enkel reverb. De verschillende types reverb die erin zitten zijn er alleen uit te halen met een patchamanger op de PC: met midi aansluiten dus. De DuoVerb is echter iets minder geschikt voor het zwaardere werk, vooral Blues en Classic Rock doet ie heel goed. Een opgefokte JCM2000 (heb ik ook gehad :)) houdt hij niet zo goed bij. Voor het high-gain gebeuren (ik denk dat emocore dat is?!?) kan je je misschien beter wenden tot een HD147, die, volgens mij, weer wel een paar effecten heeft. De Duoverb en HD147 hebben imitaties van andere versterkers, waarbij de Spider series het moeten doen met door Line 6 zelf ontworpen modellen. De beste van deze hebben ze weer in de DuoVerb (Line 6 clean) en in de HD147 gepropt. Maar mocht er nog iemand interesse in een Duoverb (HD + Cab) hebben...

hoeveel vraag je ervoor?

Josdevos
11 januari 2004, 13:45
Ik weet nog een Flextone HD 300W te koop staan. 16 amp models, 16 effekten. Kerel vraagt maar €375 wat ik wel erg weinig vind. Hij heeft ook nog een gewone Flextone 2 60w met hoes staan waar €350 voor vraagt. Floorboard voor €225. Hij heeft net een podxt met lampeneindtrap gekocht, daarmee doet hij hem weg.