PDA

View Full Version : Kapotte fender amp



Martien
6 januari 2004, 17:40
damn,gelukkig staat t forum weer online :D

um ik speelde 2 weken geleden in de oefen ruimte op mn amp, fender princeton 65 plus...
en hij deed t helemaal perfect, ik had m door gelust naar een klein bass ampje om de drummer wat duidelijker tewezen,
de volgende dag nog even rustig op mn kamer opgespeelt, niks aan de hand, kom ik 2 uur later terug en rammel een beetje op mn gitaar,
en in eens komt er bij elke hoge en lage toon een ontzettend gekras uit,
en ik heb m open gehad, door gemeten bijna alles iig de contacten e.d allemaal goed,
toen de speaker getest, ook perfect.
en als ik m aan of uit zet hoor je ook een beste knal (kan me ook niet herrindren dat ie dat al lang deed)

mm ik denk ik plaats ff een mp3 tje maar dan hoor je t eigenlijk bijna niet... :???:
maar de versterker is dus geleent, en heeft iemand enig id hoe dit verholpen kan worden?

P.s ik had m dus open gehad, en toen daarna heb ik er op gespeelt ff en toen deed hij t soms goed en soms weer niet, als of hij over sprong ofzo,

The Thumb
6 januari 2004, 18:13
Additionele vraag:

wat veroorzaakt eigenlijk die knal die je vaak hoort bij aan/uitzetten van je versterker?

bat
6 januari 2004, 18:37
Die "thump" die je hoort bij in en uitschakelen komt doordat er plotseling spanning op de transformator komt te staan en is vrij normaal bij transistorversterkers.

Voor de rest geen idee wat er aan de hand kan zijn...

Martien
7 januari 2004, 11:33
weet niemand verder wak er aan kan doen?

niels_r
7 januari 2004, 13:17
is je snoer nog wel goed?? Kan ook een oorzaak zijn. Anders kun je kijken of er geen dingen meetrillen ofzo.

Martien
7 januari 2004, 17:27
neuh t zijn geen trillingen, maar echts alsof de cone kapot is en mee loopt teschudden, beetje scheten geluid :???:

maar die heb ik ookal los getest dus die is het ook niet,

Martien
8 januari 2004, 17:29
en waar zou ik hem heen kunnen brengen? in de buurt van ermelo, en moet je daar een speciaal zaak voor hebben of is de gewone electro zaak ook een beetje op de hoogte?

hadv
8 januari 2004, 18:23
die winkel die alleen gloeilampjes verkoopt niet
een 'echte' electronica handel wellicht wel, daar moet je het mee treffen
en anders naar de echte reparateur... :oops: