PDA

View Full Version : buizen !! ik zou niet weten welke ??



stewartfan
6 januari 2004, 17:10
he !
ik ben nou al lang aan het nadenken wat voor nieuwe buizen ik in mijn hot rod deluxe ga doen ik zou graag willen dat mijn cleane sound wat harder werd ik heb wel eens een verhaal gehoord dat er buizen zijn van een bepaald merk die hard clean gaan. ik weet niet welke ik hoop dat jullie dat weten of licht het aan mijn speaker in mijn amp. maar wat ik zoek is

buizen die mijn clean kanaal harder een strakker houden op hoge volumes of licht het aan mijn speaker ?? :oops: :oops: :strat:

-robbert-
6 januari 2004, 17:38
box---> speaker

Negative K3 fan
6 januari 2004, 20:17
dat wat je in je laatste regel beschrijft heeft een term> clean headroom en dat is inderdaad te veranderen met verschillende soorten buizen. Voor een advies zou ik hier op het forum of ergens anders een buizen tech vragen wat hij voor je kan doen en hoe duur het zal worden.

stewartfan
6 januari 2004, 20:52
ok doe ik

Chris Winsemius
6 januari 2004, 23:45
Hoi stewartfan

Qua voorversterker-buizen zou ik wat proberen van JJ/Tesla ( ECC83S ) of goed geteste EH 12AX7EH buisjes . Qua eindbuizen is een goed uitgezochte set JJ/Tesla 6L6GC pitten een goeie qua strakheid in het laag en clean , de klank wordt in ieder geval door de meeste klanten als "beter dan" 5881 buizen als "lekkerder" ervaren .

Hoop dat dit een beetje helpt ,

Chris

stewartfan
7 januari 2004, 21:01
jah dankje waar kan ik de buizen het best kopen ?

Chris Winsemius
7 januari 2004, 21:55
bij mij :) ( grapje maar kijk op m'n website http://www.CMWamps.com , Peter Van Weelden en FNS verkopen ook buizen/onderdelen

mvg

Chris
www.CMWamps.com

stewartfan
7 januari 2004, 23:02
ok dankje voor de tip weet jij wat het ongeveer gaat kosten ?

Chris Winsemius
8 januari 2004, 00:53
email me even ( sorry ! maar anders wordt de moderator boos ) op :

info@cmwamps.com

mvg & 'n prettige avond ,

CMW amps

Mr.Jay
8 januari 2004, 10:43
he !
ik ben nou al lang aan het nadenken wat voor nieuwe buizen ik in mijn hot rod deluxe ga doen ik zou graag willen dat mijn cleane sound wat harder werd ik heb wel eens een verhaal gehoord dat er buizen zijn van een bepaald merk die hard clean gaan. ik weet niet welke ik hoop dat jullie dat weten of licht het aan mijn speaker in mijn amp. maar wat ik zoek is

buizen die mijn clean kanaal harder een strakker houden op hoge volumes of licht het aan mijn speaker ?? :oops: :oops: :strat:

De HR Deluxe heeft gewoon zijn beperking wat betreft CLEANE headroom. Je zal er bitter weinig hoorbaar méér uit kunnen halen met welke buizen dan ook. Eigenlijk staan die Fenders al héél koud afgesteld af-fabriek > dus klinken ze al cleaner ( ook wat killer ).

Deze versterker heeft gewoon nét heel krappe 40Wattjes en slechts 1 beperkte 12"speaker.
Het beste kun je DááR nog wat in zoeken > een hoog efficiënt speaker plaatsen ( EV of JBL o.i.d. ) of een extra cabinet aansluiten met 2x12" b.v. IN die versterker zit nog een extra uitgangs TAP die niet aangesloten is. Een tech kan jou die makkelijk even "naar buiten toe "maken zodat je em kunt gebruiken.
Het circuit kun je echt weinig aan doen/verbeteren voor meer cleanpower.

Je zou ook kunnen denken aan een HR Deville b.v. als de sound van die versterkers jou verder bevalt. Die gaat écht stuk harder clean.

Succes
JaY

stewartfan
8 januari 2004, 18:53
das wel een ingrijpende verandering
maar wat ik uit jouw verhaal opmaak is
ik zou een betere speaker kunnen kopen of een kabinet
Het beste kun je DááR nog wat in zoeken > een hoog efficiënt speaker plaatsen ( EV of JBL o.i.d. ) of een extra cabinet aansluiten met 2x12" b.v. IN die versterker zit nog een extra uitgangs TAP die niet aangesloten is. Een tech kan jou die makkelijk even "naar buiten toe "maken zodat je em kunt gebruiken.
Het circuit kun je echt weinig aan doen/verbeteren voor meer cleanpower.
van dat TAP snap ik echt niks van leg me het eens uit !

Mr.Jay
8 januari 2004, 21:51
van dat TAP snap ik echt niks van leg me het eens uit ![/quote]

Jouw versterker heeft een 8 ohm speakeruitgang en een 12" 8 ohm speaker, prima dus.
Echter als je een wilt aansluiten die 4 ohm zou zijn b.v. heb je een 4 ohm speakeruitgang nodig.
Nou wil het geval dat die uitgangstrafo in jouw versterker óók nog een 4 ohms aftappunt heeft, echter niet aangesloten, hij is er wél.
Dat opent dus wat bredere perspectieven.

JaY

stewartfan
10 januari 2004, 20:07
en asl ik dan die 4 ohm heb.
heb ik dan ook strakker clean dat harder kan ?

Mr.Jay
10 januari 2004, 20:45
en asl ik dan die 4 ohm heb.
heb ik dan ook strakker clean dat harder kan ?

niet persé nee.Het geeft je gewoon méér mogelijkheden om speakers aan te sluiten. Je kunt ook een MarshallCAB 2x12 ( 8 ohm = zelfde als jouw interne speaker ) of 4x12 proberen > dan moet je ene 4 ohm aansluiting hebben dus.
Je hebt dan méér speakers, meer geluidsdruk en wellicht iets meer cleane headroom daardoor.
Maar als jij echt clean te kort komt, zijn al deze oplossingen heel miniem.
Je kunt beter meteen uitkijken naar een zwaardere versterker lijkt me, je geeft misschien anders veel geld uit aan een ontevreden oplossing.

JaY

Al
11 januari 2004, 00:36
email me even ( sorry ! maar anders wordt de moderator boos )

Gaan het even over hebben,

Tot morgen,

Al