PDA

View Full Version : welke top + kast?



emielow
6 januari 2004, 12:51
ik zit te denken om een nieuwe versterker te kopen. voor de top ga ik voor een hartke 3500, en nu de kast nog.

zit er veel verschil tussen bepaalde kasten?
ik heb 2e hands ergens een 4.5XL kast (4x10) van hartke gezien, is 2e hands wat? waar moet je op letten? ook zijn er nu erg goedkope kasten van hartke te koop de VX-series. heeft iemand hier ervaringen mee? voor de top betaal je met een beetje geluk 400 euro, de kast moet eigenlijk ook zo rond dat bedrag liggen, heeft iemand nog ideeen?

Anavrin
6 januari 2004, 13:08
ik heb een jaartje geleden de Trace Elliot 1048H gekocht en die was (voor de inruil) 395 euro tweedehands. Dit ding kan 320 Watt aan, heeft 4 x 10" speakers en 2 hoorns (eigenlijk gewoon 2 plastic pijpen) en de hoge tonen zijn in te stellen. Dit ding bevalt mij prima voor gitaar en bas, want ik speel via een Fender top voor gitaar en gebruik de Behringer BX3000T voor bas. Ik ben in ieder geval heel tevreden met deze kast, maar ik raad je aan om 'm toch ff te proberen met de versterker die jij wil. Is die top trouwens tweedehands, want zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien?

niels_r
6 januari 2004, 15:53
Heb wel eens gelezen dat bij zo'n Hartke top goed een H&K box past. Volgens mij heeft bassopotmus dat ook, je zou hem kunnen vragen of het bevalt...

Hier (http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=136) staat er trouwens een te koop voor €200,-

<edit>URL aangepast</edit>

Groeten Niels

bassopotmus
6 januari 2004, 21:53
Ja bevalt, maar is niet het beste sound wat kan krijgen hoor. Zeker geschikt voor de eerste bandjes warrmee je jamd ofzo, kost je niet meteen een fortuin

niels_r
7 januari 2004, 13:14
Volgens mij was hij ook niet van plan om er duizenden euro's aan uit te geven aan een nieuwe set. Ik heb zelf ook zo'n box (met een H&K top) en hij bevalt prima. Tuurlijk zijn er betere dingen te koop, maar dan ben je ook veel meer kwijt.

Trouwens nog wel een voordeeltje aan die box: het is de kleinste 4x10" box die er is volgens mij.

Funky Kingston
8 januari 2004, 20:09
Speel zelf sinds kort op een Hartke 3500 + vx410, bevalt prima voor mij als 'beginner'. Had ook de mogelijkheid om een 2e hands 4,5xl (alu-conussen) te kopen (ook op gespeeld), maar deze was ten eerste duurder dan een nieuwe vx410, en ten tweede heb ik liever papieren conussen. Geeft toch wat warmer geluid.

All Dirt
8 januari 2004, 21:58
Ik heb wel eens gelezen dat die aluminium conussen slecht klinken als ze koud zijn!
Je moet ze eerst opwarmen door er over te spelen of een CD speler op aan te sluiten. Lijkt me niet echt praktisch!

buuck
9 januari 2004, 15:55
en ik geloof dat dat dikke onzin is.

Funky Kingston
9 januari 2004, 16:25
lijkt me ook stug, en anders gewoon even een paar minuten een straalkacheltje erop richten, dan zijn de conussen vast ook wel warm :lol:

buuck
9 januari 2004, 16:28
of bij formule-1 banden van die isolatie dekens erom gooien om ze warm te houden.. en dat zitten er op hoog vermogen speakers ook geen coolers meer, maar verhitters?. weinig fukkende kans