PDA

View Full Version : probleem cool edit 2.0



stopthenoise
6 januari 2004, 13:12
He luitjes, ik doe al een tijd verwoede pogingen om een multitrack opname te maken met behulp van C.E. 2.0.
Alleen steeds als ik mijn 2 track wil opnemen en dan dus de 1e track beluister word die 1e track ook op de 2e track opgenomen.
Dit geeft dus een rommelig geluid. Ik wil dus de 1e track wel horen, maar niet weer opnemen.
Waar kan dit aan liggen? Geluidskaart? is geloof ik een Avance AC97.
Ik heb ook al eens in het forum rond gezocht maar de meeste opties heb ik al geprobeerd. Dus als 1 van jullie iets weet, graag.

Mithrandir
6 januari 2004, 14:07
uh......vergeet je niet het "record" knopje van je 1ste track uit te zetten? Want als die op recording blijft staan, neemt hij ook weer stug op die track op ja.

stopthenoise
6 januari 2004, 14:32
nee, das niet het probleem

Mithrandir
6 januari 2004, 14:57
Wat gebruik je als opname bron? Kan het zijn dat het geluid uit je speakers op wordt gepakt door een microfoon o.i.d.? En wat staat er in je mixer als opnamebron?

stopthenoise
6 januari 2004, 15:24
gewoon via een mengpaneeltje naar de Line in van mijn PC. en als opnamebron staat mijn geluidskaart vermeld.

stopthenoise
6 januari 2004, 16:08
oja, en dat ie het geluid vanuit de speakers opnieuw opneemt is het ook niet want ik maak gebruik van een hoofdtelefoon.

MikeDirnt
6 januari 2004, 23:57
Kijk bij Windows mixer, kijk daar bij het opnemen, en dan of Stereo Mixer aangevinkt staat, zoja.. zet hem af. dan is waarschijnlijk het probleem opgelost :)

stopthenoise
7 januari 2004, 22:47
nou, ik heb 't voor elkaar, waarschijnlijk lag het dus aan die stereomixer of zo. in ieder geval bedankt voor de hulp