PDA

View Full Version : Vragen voor de zelfbouwers...



Nielsje
5 januari 2004, 23:31
Heuj...

in het kader van goeie voornemens heb ik besloten weer effecten te gaan bakken.
Nu heb ik op general guitar gadgets verschillende dingetjes opgezocht. dit zijn: Blue magic, BSIAB, LPB2, Stratoblaster en Rangemaster.

Zijn er hier mensen die een van bovenstaande overdrives/boosters gebouwd heeft? Zo ja. wat zijn jullie ervaringen, waar zijn ze goed voor en met wat voor gitaar/amp combinatie?

Overigens wil ik ook een True bypass box maken, waar ik alles in een keer buiten een loop kan schakelen, kan dit op een simpele manier met 1 kleine bimbox, een DPDT en vier inputs? of raden jullie een ander idee aan met misschien een weerstandje o.i.d ertussen?

ik hoor het wel

alvast bedankt

V!N
18 januari 2004, 16:32
Ha Niels,

Hier alles wat ik weet, niet alles uit eigen ervaring welliswaar, maar alle informatie is welkom, toch ?


Blue Magic
Hierover hebben bijna alle bouwers gezegd: "Ik gebruik mijn 808 kloon niet meer, wat een geweldig ding !"
Ik zou die van Sash ooit afbouwen, maar dat bleek niet te doen. Misschien maak ik zelf nog eens een verse.


BSIAB
Een heerlijk scheurpedaal met een ouderwets Marshall-achtig hi-gain geluid. Dit pedaal geeft helaas echter weinig laag door. Deze komt bij mij het beste tot zijn recht over een cleane Marshall met wat humbuckers in de gitaar. Erg bruikbaar als je een Marshall hebt die van zichzelf niet zo lekker scheurt en daarom gaat hij ook altijd mee in de koffer als ik niet een van m'n eigen versterkers meeneem.
Zoek eens naar mijn draad hier over brownsound pedalen voor meer hierover.


Rangemaster
Niet doen, maak liever de Rangeblaster van Fuzzcentral. Exact gelijk, maar met een paar beveiligingen die je kostbare germaniums beschermen.

a-muse-d
18 januari 2004, 19:55
Hai,

Ik ga binnenkort een Zvex Fuzz Factory en een MXR Phase 90 kopen en deze wil ik in me gitaar bouwen. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

Ik heb overigens een Stagg gitaar. Zou dat lukken met deze gitaar of kan ik beter een goeie gitaar kopen zoiets als een yamaha, squier, ibanez of dean?

Overigens ga ik geen effecten plaatsen in een Ibanez DTX 120 Destroyer!! Mooi dingetje is dat!

Dirk_Hendrik
18 januari 2004, 20:05
Ik ga binnenkort een Zvex Fuzz Factory en een MXR Phase 90 kopen en deze wil ik in me gitaar bouwen. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

Tipje zonder verdere uitleg. Doe dit niet zolang je deze vraag niet zelf kunt beantwoorden......

Fuhgawz
18 januari 2004, 20:39
Hai,

Ik ga binnenkort een Zvex Fuzz Factory en een MXR Phase 90 kopen en deze wil ik in me gitaar bouwen. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

Ik heb overigens een Stagg gitaar. Zou dat lukken met deze gitaar of kan ik beter een goeie gitaar kopen zoiets als een yamaha, squier, ibanez of dean?

Overigens ga ik geen effecten plaatsen in een Ibanez DTX 120 Destroyer!! Mooi dingetje is dat!

Dat zou ik niet doen als ik jou was. Het is veel makkelijker om de pedalen met je voet te bedienen. Als je het toch wilt doen zou ik naar een ervaren gitaarbouwer gaan, of je gitaar opsturen naar Manson (http://www.mansons.co.uk/show_feature.cfm?id=7&CFID=237595&CFTOKEN=95178159) zoals Matt Bellamy dat zelf ook doet, maar dit kost aardig wat knaken en het is niet erg origineel.

a-muse-d
19 januari 2004, 09:50
Is het niet een voordeel als je ze heb ingebouwd? Van de Zvex Fuzz Factory weet ik overigens zeker dat je deze moet inbouwen.

De MXR Phase is wel een pedaal. Maar ook hier lijkt inbouw me mooier. Maar ja, dromen zijn voorlopig nog duur dus ik hou het nog wel even bij mijn Stagg en misschien deze zomer een Ibanez DTX 120 en dan bouw ik de Stagg om tot een Fuzzizle-caster.

Antal
19 januari 2004, 13:02
Maar ja, dromen zijn voorlopig nog duur dus ik hou het nog wel even bij mijn Stagg en misschien deze zomer een Ibanez DTX 120 en dan bouw ik de Stagg om tot een Fuzzizle-caster.

Wat is in hemelsnaam een Fuzzizle-caster...???? :???:

a-muse-d
19 januari 2004, 16:06
Een stratocaster-model gitaar met ingebouwde Fuzz effecten en MXR. Erg mooi en duurzaam gitaartje. Als de mijne klaar is zal ik wel foto's op internet zetten.

Fuhgawz
19 januari 2004, 16:18
Is het niet een voordeel als je ze heb ingebouwd? Van de Zvex Fuzz Factory weet ik overigens zeker dat je deze moet inbouwen.

Weet je dat wel heeel zeker? (http://www.zvex.com/fuzz.html) Op de Manson site kun je hem trouwens met of zonder behuizing kopen. (http://www.mansons.co.uk/show_feature.cfm?id=7&CFID=237595&CFTOKEN=95178159)
Het lijkt me makkelijker om je handen gewoon gitaar te spelen en met je voeten de effecten te bedienen. Ik zou behalve Matt Bellamy ook niemand kunnen bedenken die zijn effecten in zijn gitaren in laat bouwen.[/i]

Dirk_Hendrik
19 januari 2004, 16:24
Ik wel. Bo Diddley.
Een ander is Brian May die verscheidene boosters in zijn gitaar had.....om ze er allemaal na verloop van tijd weer uit te slopen.

V!N
19 januari 2004, 17:15
Maar ja, dromen zijn voorlopig nog duur dus ik hou het nog wel even bij mijn Stagg en misschien deze zomer een Ibanez DTX 120 en dan bouw ik de Stagg om tot een Fuzzizle-caster.

Een stratocaster-model gitaar met ingebouwde Fuzz effecten en MXR. Erg mooi en duurzaam gitaartje. Als de mijne klaar is zal ik wel foto's op internet zetten.


Zou je dat nou ook wel doen ? Een paar jaar daarna staat de hals zo krom als een b'naan en daar zit je dan met puike effecten in een onbespeelbare gitaar.

Laat ze toch mooi in hun behuizing.

Nielsje
22 januari 2004, 23:24
Hey V!N

sorry dat ik waat laat reageer,, zit tegenwoordig meer op bassie.

bedankt voor je info!

ik zal es zien wat ik ga maken...zit zelf ook te denken aan een fuzzface..maar gewoon met silicon transistors...

scheelt in de centen als ik het verpruts....

V!N
23 januari 2004, 02:20
Hey V!N

sorry dat ik waat laat reageer,, zit tegenwoordig meer op bassie.


Gehannes .. Ik ben er eigenlijk wel voor dat we alle kennis hier op één centraal punt verzamelen ..

.. en valvestate-grappen

Nielsje
23 januari 2004, 19:04
.. en valvestate-grappen

leg uit? speel je valvestate?

keb je trouwens toegevoegd bij msn...

je woont nogal in de buurt :P

V!N
23 januari 2004, 20:42
.. en valvestate-grappen

leg uit? speel je valvestate?

keb je trouwens toegevoegd bij msn...

je woont nogal in de buurt :P



Fietsafstand inderdaad, en toch heb ik geen idee wie je bent. In welke band zit je ?

Geen Valvestate voor mij ! Ik wou wel ooit de 265r hebben toen ik nog een 5 Watt versterkertje had (eigenlijk meer een distortion pedaal in combo-vorm) maar heb toen de Valvestap overgeslagen op mijn pad naar toon.



En dit is bijvoorbeeld een lomp goeie Valvestate-grap:


Theije: Sinds een paar dagen maakt mijn Valvestate een gruwelijk geluid !

Sash: Goh, je hebt de overdrive knop op dat ding gevonden. :D


Verder zijn er ook grappen over vader/zoon gesprekken over Valvestates, tips om er een CD-rek van te maken en ga zo maar door.

Nielsje
24 januari 2004, 10:22
Hey V!N,

ik zit niet (meer) in een band :S

ben eigenlijk nog hard zoekende.

Ik heb ook geen idee wie jij bent, maar ja je zat wel es in Kloezo, en daar zat ik tot een tijdje terug ook wel veel (sinds ik studeer en stage loop iets minder :S)

Je achternaam liet een klein lampje branden.. maar de enige Eisden die ik ken, is vrouwlijk.. (opzich nie erg om naar te kijken hoor :P)

V!N
24 januari 2004, 12:01
Kijk maar raak ! (Dat is namelijk niet mijn naam ..)

Nielsje
24 januari 2004, 12:21
bweuh...eisen..eisden..


lijkt allemaal opmekaar...

:razz: