PDA

View Full Version : Ibanez Rg



mohawk
5 januari 2004, 18:31
Ik heb deze gitaar zien staan bij Music Produktiv voor 509 euro...

het is de Ibanez Rg 320fa,walnut,flame-ash
walnut.H-H,RW,bolt-on,chrom Hw,vibrato
fl.ash top,Linde body,Lo TRS II

Kennen jullie deze gitaar..en zoja wat vinden jullie dr van.

Groeten Mark

ben???
5 januari 2004, 18:47
wou ik ook kopen :), maar ik ga nu toch voor een jackson kelly

slayurrr
5 januari 2004, 18:56
Als ik jou was had ik toch voor een andere gekozen, maar als het voor "begin gitaar" dient is het misschien wel een goede keuze.

ben???
5 januari 2004, 19:33
neuh... heb gekeken, veel meer positiefs gehoord over de jackson en over ibanez ook gehoord dat ze onder de 800 euro ofzo niet zo super zijn... en de jackson ziet er beter uit :)

FNaRK
5 januari 2004, 21:04
http://www.victorlitz.com/PS6TTR_KELLY_TRANSRED.jpg




:-D

Pegasus
5 januari 2004, 21:41
Ik heb deze gitaar zien staan bij Music Produktiv voor 509 euro...

het is de Ibanez Rg 320fa,walnut,flame-ash
walnut.H-H,RW,bolt-on,chrom Hw,vibrato
fl.ash top,Linde body,Lo TRS II

Kennen jullie deze gitaar..en zoja wat vinden jullie dr van.

Groeten Mark

Ik ken deze gitaar omdat ik er zelf één van heb. Leuke gitaar, heeft alleen één ernstig minpunt en dat is die brug. Je hoeft er maar haast naar te kijken en de hendel zit al los. Zelf ben ik inmiddels overgestapt naar een RG2570EXRBF, en dat bevalt me een stuk beter. De RG320FAWN is leuk voor een jaartje of twee om vervolgens over te stappen naar een duurder en beter model.

mohawk
5 januari 2004, 21:51
Ik vind de Jackson kelly ook een prachtige gitaar...maar ik speel punk en ik vind et persoonlijk ene beetje dom lijken als je met zon metal gitaar op et podium staat.:)

Soulflyhigh
5 januari 2004, 22:06
Kelly is idd nice om te zien. Friedman rulez :-D

slayurrr
5 januari 2004, 23:25
Ja, ik had inderdaad voor die kelly gekozen, pracht gitaar ! 8-)

Neals
5 januari 2004, 23:26
Ik heb deze gitaar zien staan bij Music Produktiv voor 509 euro...

het is de Ibanez Rg 320fa,walnut,flame-ash
walnut.H-H,RW,bolt-on,chrom Hw,vibrato
fl.ash top,Linde body,Lo TRS II

Kennen jullie deze gitaar..en zoja wat vinden jullie dr van.

Groeten Mark

Ik ken deze gitaar omdat ik er zelf één van heb. Leuke gitaar, heeft alleen één ernstig minpunt en dat is die brug. Je hoeft er maar haast naar te kijken en de hendel zit al los. Zelf ben ik inmiddels overgestapt naar een RG2570EXRBF, en dat bevalt me een stuk beter. De RG320FAWN is leuk voor een jaartje of twee om vervolgens over te stappen naar een duurder en beter model.

Die Lo-TRS is uitermate K.U.T., zo kut dat je gewoon vergeet dat die gitaar ook nog eens powersound pups heeft :D

Verder zou je misschien beter aan een RG270, want die is en goedkoper, en heeft een HsH configuratie, en die single coil kan je best leuke dingen mee doen.

slayurrr
5 januari 2004, 23:32
Als je de 270 vergelijkt met die 320 had ik ook voor de 270 gegaan, maar als ik jou was had ik gewoon naar een goede 2de hands gezocht.

urezna
6 januari 2004, 12:30
kijk anders es naar een betere RG 2e hands? eentje met een goeie brug.....?
want mijn ervaring met RG's met goede brug zijn errug goed.....

Anders Destium
6 januari 2004, 13:10
Voor hetzelfde geld heb je een 2ehands RG570, en dat zijn uitstekende gitaren. Tegenwoordig heet die serie zelfs prestige.
De brug kan jaren mee zonder snel te ontstemmen, betere pups ed.

Neals
6 januari 2004, 13:30
Die V8 pups zijn zeker niet verkeerd :)

Stitch
6 januari 2004, 16:17
Ik heb een RG550, was ik ong. 300 euro voor kwijt 2ehands, incl. nogwat zooi erbij (tas, standaard enzo). En die PU's zijn idd goed, vond de brugpu misschien nog wel beter dan de ToneZone die er nu in zit :)

NeeraDJ
6 januari 2004, 17:28
Kelly is idd nice om te zien. Friedman rulez :-D

Niet alle Kelly's zijn van Friedman dude, er worden zelfs geen Friedman Kelly's meer gemaakt. De KE2 is iig erg strak

Ibanez RuleZ
6 januari 2004, 17:58
Ik vind dat voor een RG320 veel te veel. Die jongens zijn allereerst al niet uit de japanse ibanez series, zijn modellen van vorig jaar en het jaar daarvoor.

Voor dat geld is een veel betere 2e hands japanse ibanez te krijgen, die zijn beter tot behoorlijk beter dan de koreanen. Overigens, als dat je budget is: kijk ook eens naar een jackson DK2 of een DKMG

Thomann (http://www.netzmarkt.de/thomann/smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&PAGE=1&SEITE=1&MAINPAGE=1&SUCHBEGRIFF=jackson&x=17&y=10)

deze link is van de lijst jacksons van thomann. De Jackson DK2 is een japans model en ze schijnen beter te zijn dan de ibanezzen in hun prijsklasse.

Harrald

mohawk
6 januari 2004, 21:58
Hmm ik zal dan toch wel ff de DK2 uitproberen...maar die hebben ze niet bij Music produktiv...waar in Nederland hebben ze die op voorraad?

Ibanez RuleZ
6 januari 2004, 23:49
geen id, dat wordt denk ik ff rondbellen. In utrecht zit de jackson dealer van nederland, maar daar ben ik zelf nooit geweest, dus kan ik daar weinig over zeggen

Harrald

Moonchild
7 januari 2004, 01:42
Voor iets meer heb je inderdaad een japanse Ibanez, bijvoorbeeld de RG1550 of de RG1570. Je kan opzich ook voor de lagere Ibanezzen gaan, de niet-prestige Koreanen, van 2003 en 2004. Deze hebben namelijk niet meer de Lo-TRS II brug maar de Edge Pro II (de nieuwe budget trem van Ibanez) en dit is een hele verbetering op de Lo-TRS

Ibanez RuleZ
7 januari 2004, 14:57
maar nog steeds een kut ding. Een vriend van me heeft een RGT42 met zo'n trem. heel leuke gitaar, alleen die trem is een onding. Hij onstemt niet, dat is wel aardig, maar divebombs gaan echt NIET lekker, hij voelt kwalitatief slecht aan en daarnaast: als je een LoPro of een OFR of een schaller floyd een tik geeft, dan gaat ie trillen. Steve vai gebruikt dat oa in for the love of god. Leuk, bruikbaar truckje. Met een edge II kan je dat RUSTIG op je buik schrijven. Kortom, een waardeloze trem

harrald

-robbert-
7 januari 2004, 16:27
waarom een RG kopen met een kutbrug, je speelt punk, je hebt die brug niet eens nodig man!!! is een vaste brug nix voor je

NeeraDJ
7 januari 2004, 20:48
Volgens mij heb je het voor punk juist wel nodig

Anders Destium
8 januari 2004, 00:21
Een goede floyd is stemvaster dan een stoptail, dat is in ieder geval mijn ervaring. Ik heb beide (maar meer floyds dan stoptails), just for the record :)

Raffel
8 januari 2004, 08:50
hmm hou er wel even rekening mee dat Vai dunne snaren gebruikt. Met de snaren die ik op mijn RG heb zitten kan ik ook geen bar-flutter doen, omdat er veren in zitten met hoge spanning. Het kan wel, maar het effect is minimaal.

Raffel
8 januari 2004, 08:50
hmm hou er wel even rekening mee dat Vai dunne snaren gebruikt. Met de snaren die ik op mijn RG heb zitten kan ik ook geen bar-flutter doen, omdat er veren in zitten met hoge spanning. Het kan wel, maar het effect is minimaal. Maar dan heb ik het ook over een 7-snaar

Ibanez RuleZ
8 januari 2004, 10:53
ik over een 6 snaar met EBMM 9-42 setje, dus nix dikke snaren

Harrald

-robbert-
8 januari 2004, 11:24
Volgens mij heb je het voor punk juist wel nodig

O ja inderdaad, je moet bij punk wel enorme divebombs maken ja....

Soulflyhigh
8 januari 2004, 11:55
Kelly is idd nice om te zien. Friedman rulez :-D

Niet alle Kelly's zijn van Friedman dude, er worden zelfs geen Friedman Kelly's meer gemaakt. De KE2 is iig erg strak
Nee duh dat niet alle Kelly's van Friedman zijn. Maar het is wel de eerste gedachte die bij mij opkomt. Toch ook niet alle king v zijn van mustaine en nu helemaal niet meer :wink:

Soulflyhigh
8 januari 2004, 11:59
geen id, dat wordt denk ik ff rondbellen. In utrecht zit de jackson dealer van nederland, maar daar ben ik zelf nooit geweest, dus kan ik daar weinig over zeggen

Harrald
Standby bedoel je denk ik. Ik vind het nog wel meevallen hoeveel Jackson ze er hebben. Ok meer dan in de gemiddelde NL zaak maar toch, erg ruimte keuze heb je niet.

@NeeraDJ ze hadden er wel een KE2 hangen :lol: