PDA

View Full Version : Line6 Pod



RobA
11 februari 2002, 11:31
Het verbaast me dat, terwijl het hier over gitaren en opnemen gaat, er nog niets is te vinden over de Line6 Pod.

Dit supergoede apparaat is voor een gitarist in de studio echt onmisbaar wat mij betreft.

26 verschillende versterkers digitaal uit een kastje, maar dan wel erg goed van kwaliteit. Daar kan ik niet tegen op in mijn thuisstudio door een speakerkast en microfooncombinatie. Plus ik gooi er mijn keyboard ook doorheen en wil dat ook gaan doen voor zang om eens wat andere geluiden te creeeren.

Echt proberen!!

Grtz,

RobA

sleep_to_saturate
11 februari 2002, 13:28
Ik vind het echt een onding.
Voor opnames is het wel leuk maar er zit weer geen opnamefunctie op.
En voor optredens is het ook wel leuk maar niet makkelijk en snel te gebruiken.
Kortom het is net het niet.

Kitaarhiero
13 februari 2002, 17:20
Als je bij optredens veel verschillende versterker typen of effecten wil gebruiken, dan moet je gewoon een yamaha DG-stomp nemen of die digitale versterkers, en als je in grote zalen optreed een cabinetje eronder... een Pod is idd alleen handig bij opnames.

RobA
15 februari 2002, 12:05
Voor optredens zijn er andere oplossingen van Line6. Allerlei versterkers die erg goed schijnen te zijn, maar waar ik geen ervaring mee heb.

Als je het de Pod kwalijk neemt dat er voor nog geen €380,-- geen opname mogelijkheid opzit, tja...

Dat ding is voor in de studio en daar doet ie zijn werk echt heel goed!

Grtz,

Roba

Rwin
1 mei 2002, 17:53
POD is geweldig!

zowel live als in de studio. ik heb zelf de PODPro.

ik gebruik hem bij 2 bands:
http://www.roadlash.nl en Http://www.coldbasement.nl

in de studio gebruiken wij hem ook; Http://www.project-blue.com

live gebruik ik hem alleen wel icm met het Floorboard en de Digitech ValveFX. die digitech puur voor fx dus :smile:

_________
Rock on!

Rwin
1 mei 2002, 17:55
Als je het de Pod kwalijk neemt dat er voor nog geen €380,-- geen opname mogelijkheid opzit, tja...


hmm.. het is een Pre-amp... geen recorder. op je Marshall JMP1 zit toch ook geen recorder ingebouwd?? wat kost die???

Moonchild
7 mei 2002, 02:46
900+ E volgens mij...

wie kan mij de mogelijkheden opnoemen van de POD om op me eigen pc liedjes op te nemen. wat voor software heb ik dan nodig (als het kan dan he)

Rwin
7 mei 2002, 11:54
nou gewoon..., soundforge of cool edit ofiets in die geest. Pro Tools = uiteraard het beste... maar da kost nogal wat... tenzij je de Free versie gebruikt. dan heb je 8 kanalen tot je beschikking... en nog wat beperkingen.

men hangen de POD aan de line in van je gluidskaart. als je dan je POD ook nog ff via MIDI op je comp aansluit kun je mooi op je scherm kiezen/tweaken.

knap persoon die in alle geluiden een echte buizenversterker en POD uit elkaar kan houden. met a/b-en kan iedereen het uiteraard. maar als je er maar 1 hebt nie (altijd) :grin:

dus... een goede geluidskaart is wel een vereiste.. goede oortjes een bal ervaring en knoepen met die hap.

als geen ervaring--> veel doen...--> vanzelf ervaring (duh) :smile:

Suc7

________
Rwin

Iceman
3 juli 2002, 16:35
Heb 3 nummers opgenomen met POD. Zijn te downloaden op http://www.killdivision.nl
Alleen maar een gitaartje links en 1 rechts, geen effecten! Ingespeeld met een Ibanez RG7.